Page 5 - qua1
P. 5

‫‪             =     ‬‬
   ‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בפעולות מומצאות‪ .‬ניגש לביטוי המבוקש בתרגיל ונציב בו‬

                                                                                    ‫את הגדרת הפעולה‪:‬‬

   ‫‪$(    ,‬‬  ‫)‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪$(    ,‬‬  ‫)‪−    ‬‬  ‫=‬     ‫‪     −     ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫)‪     − (−    ‬‬  ‫=‬  ‫‪     −     ‬‬  ‫‪−‬‬  ‫‪     +     ‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪−‬‬  ‫‪     −     ‬‬  ‫‪−‬‬  ‫‪    ‬‬  ‫=‬  ‫‪−2    ‬‬
                                             ‫‪     ∙     ‬‬     ‫)‪     ∙ (−    ‬‬     ‫‪     ∙     ‬‬     ‫‪     ∙     ‬‬              ‫‪     ∙     ‬‬              ‫‪     ∙     ‬‬

                               ‫=‬  ‫‪−‬‬    ‫‪    ‬‬
                                       ‫‪    ‬‬

   ‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלת תנועה במעגל‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬כאשר שני גורמים רצים לאותו הכיוון‬
                   ‫במעגל עלינו להחסיר את המהירויות שלהן לצורך מציאת המהירות המשותפת‪.‬‬

                                             ‫‪ = 12 − 6 = 6‬מהירות משותפת‬

   ‫בנוסף‪ ,‬למדנו כי כל פגישה במעגל מהווה היקף שלם של המעגל‪ .‬כלומר‪ ,‬כיוון שהתבקשנו למצוא‬
   ‫את משך הזמן הדרוש לנמרוד לעקוף את עמוס בפעם הראשונה עלינו להתייחס לדרך בתור היקף‬

                                                                                     ‫אחד שלם (‪ 2‬ק"מ)‪.‬‬

                                                             ‫מהירות × זמן = דרך‬

                                                             ‫‪2 =      ∙ 6 /: 6‬‬

                                                             ‫‪1‬‬               ‫=‬  ‫‪    ‬‬
                                                             ‫‪3‬‬

                                             ‫עמוס‪.‬‬  ‫את‬       ‫הראשונה‬  ‫בפעם‬            ‫נמרוד‬  ‫יעקוף‬  ‫דקות)‬             ‫(‪20‬‬  ‫שעה‬  ‫‪    ‬‬  ‫כעבור‬       ‫כלומר‪,‬‬
                                                                                                                                ‫‪    ‬‬

      ‫‪ .17‬השאלה שלפנינו עוסקת בגיאומטריה תלת מימד‪ .‬בשאלה ישנן קוביות והתבקשנו למצוא את‬
   ‫היחסים בין שטחי הפנים‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬כאשר השאלה עוסקת בקוביות מומלץ לספור פאות ולא‬

                                                                  ‫להיצמד לנוסחאות ולפתרון מתמטי‪.‬‬
     ‫לכל קובייה ישנן ‪ 6‬פאות ריבועיות ולכן סכום שטחי הפנים של שתי הקוביות שווה ל ‪ 12‬פאות‬

                                                                                              ‫ריבועיות‪.‬‬
                                                     ‫לתיבה המוצגת בסרטוט ישנן ‪ 10‬פאות ריבועיות‪.‬‬
                                 ‫‪ 12     ‬ריבועים שתי הקוביות‬
                                     ‫‪ 10 =     ‬ריבועים = התיבה‬

   ‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הסתברות‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬ראשית נרצה לפרוט את התרחישים הטובים‬
                                                            ‫לנו ואז נחשב את ההסתברות להתרחשותם‪.‬‬

       ‫נתון כי ביום הראשון ענדה רחל את הטבעת הכחולה‪ ,‬מכאן שביום השני היא יכולה לבחור בין‬
     ‫הטבעת האדומה או הצהובה‪ .‬אנו נרצה שביום שני היא תבחר בטבעת האדומה (אחרת לא תוכל‬

                                                                         ‫לענוד את הצהובה ביום שלישי)‪.‬‬
   ‫כעת‪ ,‬ביום שלישי עליה לבחור בין הטבעת הצהובה לכחולה (ואנו נרצה שתבחר את הצהובה שזהו‬

                                                                                    ‫אפשרות אחת טובה)‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7