Page 4 - qua2
P. 4

‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת במספרים ואותיות‪ .‬השאלה מכילה חיבור בו ספרת האחדות‬
          ‫זהה ולכן נוכל לדעת כי ‪ A‬הינו בהכרח ספרה זוגית‪ .‬זאת כיוון שפעולת חיבור שכזו מניבה‬
                                                ‫‪ .(B + B = A) 2B = A‬כעת ניגש להיעזר בתשובות‪:‬‬
                        ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 3‬אם ‪ A = 6‬אזי ישנן ‪ 2‬אפשרויות עבור ‪ B‬והן ‪ 8‬או ‪.3‬‬

     ‫‪ 3 + 3 = 6‬זו אפשרות אחת ואז התרגיל הוא ‪ 63 + 3 = 66‬וזה אינו אפשרי כיוון שלא‬
                                        ‫יתכן ש ‪ B‬יהיה בהתחלה ‪ 3‬ואז בתוצאת התרגיל יהיה ‪.6‬‬

‫‪ 8 + 8 = 16‬הינה אפשרות שניה ואז התרגיל הוא ‪ 68 + 8 = 76‬וזה אינו אפשרי כיוון שלא‬
                                        ‫יתכן ש ‪ B‬יהיה בהתחלה ‪ 8‬ואז בתוצאת התרגיל יהיה ‪.7‬‬

‫לאחר פסילת תשובה זו נוכל לסמן את התשובה האחרונה כנכונה כיוון שאין עוד אפשרויות זוגיות‬
                                                                                                 ‫עבור ‪.A‬‬

                       ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 4‬אם ‪ A = 8‬אזי ישנן ‪ 2‬אפשרויות עבור ‪ B‬והן ‪ 9‬או ‪.4‬‬
     ‫‪ 4 + 4 = 8‬זו אפשרות אחת ואז התרגיל הוא ‪ 84 + 4 = 88‬וזה אינו אפשרי כיוון שלא‬

                                     ‫יתכן ש ‪ B‬יהיה בהתחלה ‪ 4‬ואז בתוצאת התרגיל יהיה ‪. 8‬‬
   ‫‪      +      =         ‬הינה אפשרות שניה ואז התרגיל הוא ‪          +      =         ‬וזה אפשרי כיוון שכל‬

                                                                       ‫הספרות שומרות על ערכן‪.‬‬

                                  ‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות הזוויות בין ישרים‪.‬‬
                                  ‫הזווית המקווקות בסרטוט משלימה את ‪     ‬ל ‪ 180°‬ולכן ערכה הוא‬
                              ‫‪ .180 −     ‬את הזווית המבוקשת נמצא על ידי החסרת הזווית שהבענו‬

                                                                                              ‫כעת מ ‪:     ‬‬
                                             ‫‪     =      − (180 −     ) =      +      −             ‬‬

‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלת מספרים שלמים‪ .‬נתונים שני גורמים שמכפלתם שווה ל ‪ .100‬ראשית‬
                                                      ‫נבחן את האפשרויות הקיימות למכפלות אלו‪:‬‬

‫‪1 × 100 , 2 × 50 , 4 × 25 , 5 × 20 , 10 × 10‬‬
                          ‫כעת נבחן את התשובות בהתאם לאפשרויות אלו‪:‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 1‬אינה נכונה כיוון שיתכן כי ‪.     =      = 10‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 2‬אינה נכונה כיוון שיתכן כי ‪50 + 2 = 52 > 50‬‬

‫תשובה מספר ‪ – 3‬אם ‪     ‬הוא מספר אי זוגי אזי כדי להניב תוצאה זוגית של ‪      100‬חייב‬          ‫‪‬‬
                                                                          ‫להיות מספר זוגי!‬

‫לאחר מציאת תשובה נכונה אינה צורך להמשיך ולבדוק את התשובה האחרונה שנותרה‪.‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 4‬אינה נכונה כיוון שיתכן כי ‪(      = 10‬זוגי) ואז איתו ‪      = 10‬שהוא זוגי גם‬
                                                           ‫כן ולא אי זוגי כפי שטוענת התשובה‪.‬‬

                                                                                                            ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5