Page 6 - index
P. 6

‫מועד חורף ‪2022‬‬              ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 5 -‬‬

                                                      ‫‪ .	5‬עקב אכילס ‪ :‬חולשה ‪	-‬‬

                                                   ‫(‪ 	)1‬קו פרשת המים ‪ :‬מפנה‬
                                                      ‫(‪ )	2‬בבת העין ‪ :‬חשיבות‬

                                                    ‫(‪ )	3‬נקודת המבט ‪ :‬מר ֶאה‬
                                                        ‫(‪ )	4‬חלק הארי ‪ :‬כמו 	ת‬

                                                            ‫‪ .	6‬העלה ‪ :‬הּוַרד ‪-‬‬

                                                           ‫(‪ )	1‬הרעיש ‪ :‬הוסה‬
                                                          ‫(‪ )	2‬הצליח ‪ :‬הוכשל‬

                                                            ‫(‪ 	)3‬שיפץ ‪ :‬הוחרב‬
                                                             ‫(‪ )	4‬פישט ‪ :‬סובך‬

                                                   ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

                                                                                                   ‫הוראות לשאלות ‪:10-7‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫קצב ההתפתחויות בהנדסה הגנטית ‪ ,‬מה שלא היה אפשר להוציא לפועל לפני שנים מספר‪ ,‬יכול‬                          ‫‪.	7‬‬
                                                                                                  ‫היום ‪.‬‬
                                                                                                            ‫	‬
                            ‫איטי ‪ /‬ואולם ‪ /‬לשמש אתגר קשה למנוסים שבמדענים‬             ‫(‪)	1‬‬                  ‫	‬
                                 ‫מסחרר ממש ‪ /‬כך ש‪ / -‬להיחשב למסתורין גמור‬             ‫(‪	)2‬‬                  ‫	‬
                                     ‫איטי מדי ‪ /‬ולכן ‪ /‬להתבצע כעניין שבשגרה‬           ‫(‪)	3‬‬                  ‫	‬
                                    ‫מהיר כל כך ‪ /‬עד כי ‪ /‬לבצע סטודנט מתחי	ל‬           ‫(‪)	4‬‬                  ‫	‬

‫מן המוזיקה הקצבית שהושמעה‪,‬‬  ‫שלמה‪ .‬אורי‪ ,‬לדוגמה‪ ,‬ש‬  ‫הנאתם של באי המסיבה אמש‬                                ‫‪.	8‬‬

                            ‫מוצרי חלב‪.‬‬  ‫כיבוד‪ ,‬שהיה על טהרת הגבינות‪ ,‬שכן הוא‬

                              ‫(‪ 	)1‬לא הייתה ‪ /‬סבל ‪ /‬היה יכול להתנחם ב‪ / -‬אלרגי ל‪-‬‬
                           ‫(‪ )	2‬הייתה ‪ /‬סבל ‪ /‬היה יכול להתנחם ב‪ / -‬חובב מושבע של‬
                ‫(‪ )	3‬לא הייתה ‪ /‬התלהב ‪ /‬לא היה יכול שלא להתאכזב מן ה‪ / -‬אלרגי ל‪-‬‬
                     ‫(‪ 	)4‬לא הייתה ‪ /‬התלהב ‪ /‬היה יכול להתנחם ב‪ / -‬חובב מושבע של	‬

‫סלוצקי‪ ,‬הגורס כי בכל יצירה ספרותית קיימים קווים המעידים על אישיותו של המחבר‪ ,‬ברומברג‬                      ‫‪.	9‬‬

‫משל עצמה‪ .‬עם‬    ‫בין המחבר לדמות הבדויה של המספר ביצירה הספרותית‪ ,‬משום שלדעתו לדמות המספר‬

                ‫זאת‪ ,‬אפילו ברומברג משתמש לעיתים בביטויים כגון " מבטאת ביצירה את כאבה"‪.‬‬

                                ‫(‪ 	)1‬לעומת ‪ /‬טוען כי יש להפריד ‪ /‬יש חיים ‪ /‬ה ְמ ַחברת‬
                            ‫(‪ 	)2‬כמו ‪ /‬מדגיש את הדמיון ‪ /‬יש חיים ‪ /‬דמותו של המספר‬

                                ‫(‪ )	3‬לעומת ‪ /‬מדגיש את הדמיון ‪ /‬אין קיום ‪ /‬ה ְמ ַחברת‬
                                      ‫(‪ 	)4‬כמו ‪ /‬מעדיף להפריד ‪ /‬אין קיום ‪ /‬ה ְמ ַחברת‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11