Page 16 - 1218
P. 16
מועד חורף 2018 - 15 - חשיבה מילולית -פרק שני
מכיוון שלאינדונזיה חשיבות מדינית וכלכלית זניחה מבחינתה של ישראל ,חוקרים ישראלים מעטים בלבד . 12
מתעניינים בה . ,אופייני למחקרים אלו העיסוק בתהליכי דמוקרטיזציה ובמיעוטים לאומיים ודתיים,
נושאים הנוגעים למזרח אסיה כולה.
( )1אך נראה שחרף מספרם הקטן יש במחקריהם כדי לשפוך אור על כמה נושאים שלא זכו להתייחסות
אקדמית מעמיקה משום שהם נוגעים ,מכל מדינות מזרח אסיה ,רק לאינדונזיה
( )2וגם מחקריהם בוחנים את אינדונזיה רק כחלק מעיסוק בנושאים כלליים יותר ,שאינם ייחודיים לאינדונזיה
דווקא
( ) 3ואף על פי כן מחקריהם אינם מצליחים להקיף את כל סוגיות הליבה המעסיקות את החברה האינדונזית
בימים אלו
( )4וגם מחקריהם אינם נוגעים להשפעה הרבה שיש לאינדונזיה ,גם אם בעקיפין ,על הכלכלה ועל החברה
בישרא ל
צדק עם סגנונו הניסוחים המסורבלים שבפרק השלישי, התרגום העברי לספרו החדש של אוברביי, .13
להבהיר לקוראיו את הרעיונות המדעיים המרכזיים ,הנוסח העברי הסוחף והאלגנטי של המחבר.
שהספר עוסק בהם.
( ) 1למעט /אינו עושה /ובכל זאת /אינו מצליח
( ) 2ובמיוחד /עושה /ואכן /מצליח
( ) 3לרבות /אינו עושה /ואולם /אינו מצליח
( )4למעט /עושה /ואולם /אינו מצלי ח
רשת סופרמרקטים החליטה לשלוח לחברי מועדון הלקוחות שלה תלושי הנחה ,ולהתאים אותם לצורכיהם לפי . 14
המוצרים שקנו פעמים רבות בעבר .למשל ,לקוחות שקנו חטיפים רבים יקבלו תלושי הנחה לחטיפים .נמצא
שלקוחות שקיבלו רק תלושים שהותאמו להם אישית לא השתמשו בהם ,אבל כאשר התלושים שהותאמו אישית
נשלחו יחד עם תלושים למוצרים שהלקוחות אינם נוהגים לקנות ,השתמשו הלקוחות בתלושים שהותאמו להם.
איזה מההסברים הבאים הוא המתאים ביותר להסביר את התנהגות הלקוחות?
( ) 1כאשר לקוח מקבל תלוש הנחה למוצר כלשהו ,הוא נוטה להשתמש בו גם אם אינו זקוק למוצר באמת
( )2לקוחות שוכחים פעמים רבות להשתמש בתלושי הנחה ,גם אם הדבר עשוי לחסוך להם הוצאות
( ) 3כאשר לקוחות מרגישים שעוקבים אחר פעולותיהם ,הם נרתעים מלנצל הטבות שמקורן במעקב
( )4לקוחות נוהגים להשתמש בתלושי הנחה למוצרים שטרם ניסו ,ולא למוצרים שהם נוהגים לקנות בין כה וכה
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

