Page 16 - 1218
P. 16

‫מועד חורף ‪2018‬‬                               ‫‪- 15 -‬‬         ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

  ‫מכיוון שלאינדונזיה חשיבות מדינית וכלכלית זניחה מבחינתה של ישראל‪ ,‬חוקרים ישראלים מעטים בלבד‬                    ‫‪.	12‬‬
‫מתעניינים בה‪ . ,‬אופייני למחקרים אלו העיסוק בתהליכי דמוקרטיזציה ובמיעוטים לאומיים ודתיים‪,‬‬

                                                                         ‫נושאים הנוגעים למזרח אסיה כולה‪.‬‬

       ‫(‪ 	)1‬אך נראה שחרף מספרם הקטן יש במחקריהם כדי לשפוך אור על כמה נושאים שלא זכו להתייחסות‬
                             ‫אקדמית מעמיקה משום שהם נוגעים‪ ,‬מכל מדינות מזרח אסיה‪ ,‬רק לאינדונזיה‬

‫(‪ 	)2‬וגם מחקריהם בוחנים את אינדונזיה רק כחלק מעיסוק בנושאים כלליים יותר‪ ,‬שאינם ייחודיים לאינדונזיה‬
                                                                                                       ‫דווקא‬

  ‫(‪ )	3‬ואף על פי כן מחקריהם אינם מצליחים להקיף את כל סוגיות הליבה המעסיקות את החברה האינדונזית‬
                                                                                                   ‫בימים אלו‬

     ‫(‪ 	)4‬וגם מחקריהם אינם נוגעים להשפעה הרבה שיש לאינדונזיה‪ ,‬גם אם בעקיפין‪ ,‬על הכלכלה ועל החברה‬
                                                                                                      ‫בישרא 	ל‬

‫צדק עם סגנונו‬   ‫הניסוחים המסורבלים שבפרק השלישי‪,‬‬     ‫התרגום העברי לספרו החדש של אוברביי‪,‬‬                        ‫‪	.13‬‬

‫להבהיר לקוראיו את הרעיונות המדעיים המרכזיים‬  ‫‪ ,‬הנוסח העברי‬  ‫הסוחף והאלגנטי של המחבר‪.‬‬

                                                            ‫שהספר עוסק בהם‪.‬‬

                                             ‫(‪ )	1‬למעט ‪ /‬אינו עושה ‪ /‬ובכל זאת ‪ /‬אינו מצליח‬
                                                       ‫(‪ )	2‬ובמיוחד ‪ /‬עושה ‪ /‬ואכן ‪ /‬מצליח‬

                                               ‫(‪ )	3‬לרבות ‪ /‬אינו עושה ‪ /‬ואולם ‪ /‬אינו מצליח‬
                                                    ‫(‪ 	)4‬למעט ‪ /‬עושה ‪ /‬ואולם ‪ /‬אינו מצלי 	ח‬

 ‫רשת סופרמרקטים החליטה לשלוח לחברי מועדון הלקוחות שלה תלושי הנחה‪ ,‬ולהתאים אותם לצורכיהם לפי‬                     ‫‪.	14‬‬
   ‫המוצרים שקנו פעמים רבות בעבר‪ .‬למשל‪ ,‬לקוחות שקנו חטיפים רבים יקבלו תלושי הנחה לחטיפים‪ .‬נמצא‬

‫שלקוחות שקיבלו רק תלושים שהותאמו להם אישית לא השתמשו בהם‪ ,‬אבל כאשר התלושים שהותאמו אישית‬
‫נשלחו יחד עם תלושים למוצרים שהלקוחות אינם נוהגים לקנות‪ ,‬השתמשו הלקוחות בתלושים שהותאמו להם‪.‬‬

                ‫איזה מההסברים הבאים הוא המתאים ביותר להסביר את התנהגות הלקוחות?‬                                 ‫	‬

      ‫(‪ )	1‬כאשר לקוח מקבל תלוש הנחה למוצר כלשהו‪ ,‬הוא נוטה להשתמש בו גם אם אינו זקוק למוצר באמת‬
             ‫(‪ 	)2‬לקוחות שוכחים פעמים רבות להשתמש בתלושי הנחה‪ ,‬גם אם הדבר עשוי לחסוך להם הוצאות‬
             ‫(‪ )	3‬כאשר לקוחות מרגישים שעוקבים אחר פעולותיהם‪ ,‬הם נרתעים מלנצל הטבות שמקורן במעקב‬

‫(‪ 	)4‬לקוחות נוהגים להשתמש בתלושי הנחה למוצרים שטרם ניסו‪ ,‬ולא למוצרים שהם נוהגים לקנות בין כה וכה‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21