Page 16 - 1215
P. 16

‫מועד דצמבר ‪2015‬‬                     ‫‪- 15 -‬‬     ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                          ‫‪ .	12‬להלן טיעון‪ :‬יתושים נמשכים לאור; לכן‪ ,‬אם אכבה את האור‪ ,‬לא איעקץ‪.‬‬

                          ‫איזה מהטיעונים הבאים הוא הדומה ביותר במבנה הלוגי שלו לטיעון זה?‬           ‫	‬

                                            ‫(‪ )1‬קריאה אינה פעילות מעייפת; לכן‪ ,‬אם אקרא‪ ,‬לא אתעייף‬   ‫	‬
        ‫(‪ )2‬קרפדות מעדיפות מקומות רטובים; לכן‪ ,‬אם אטייל במקומות רטובים‪ ,‬אשמע קרקורים רבים‬           ‫	‬
‫(‪ )3‬פריחת הדרים גורמת לתגובה אלרגית; לכן‪ ,‬אם תהיה לי תגובה אלרגית‪ ,‬לא אוכל להתקרב לעצי הדר‬          ‫	‬
                                                                                                    ‫	‬
                                           ‫(‪ )4‬נשים אוהבות גברים מזוקנים; לכן‪ ,‬אם אתגלח‪ ,‬לא אתחתן‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:15-13‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫להקפיד על קיומו‪ ,‬שכן הוא‬  ‫‪ ,‬אולם היא סבורה ש‬   ‫‪ 	.13‬לדעתה של שרון‪ ,‬עקרון הפרדת הרשויות‬

                                   ‫ביסוס שלטון החוק‪ ,‬וכל עוד שלטון החוק אינו מבוסס דיו ‪.‬‬

         ‫(‪ )	1‬אינו ערך מקודש כשהוא לעצמו ‪ /‬כדאי בכל זאת ‪ /‬נחוץ ל‪ / -‬ישרור במדינה מצב בלתי נסבל‬      ‫	‬
                                 ‫(‪ )	2‬הוא ערך עליון ‪ /‬אין הכרח ‪ /‬אינו תלוי ב‪ / -‬אין אפשרות לממשו‬    ‫	‬
                                                                                                    ‫	‬
                    ‫(‪ )	3‬אינו ערך מקודש כשהוא לעצמו ‪ /‬לא תמיד יש ‪ /‬תלוי ב‪ / -‬אין אפשרות לממשו‬       ‫	‬
                        ‫(‪ 	)4‬הוא ערך עליון ‪ /‬מיותר ‪ /‬משמש תנאי ל‪ / -‬ישרור במדינה מצב בלתי נסבל	‬

         ‫להצטרף למורדים בו‪ .‬הקיסר‬   ‫‪ .	14‬ראשי הצבא סירבו להביע תמיכה פומבית בהחלטות הקיסר‪,‬‬

                                           ‫והסביר‪" :‬מבחינתי‪ ,‬מי ש ‪ ,‬הוא למעשה "‪.‬‬

‫(‪ )1‬אך לא נמנעו מלגנות את החיילים שהחליטו ‪ /‬התמקד בפן החיובי של התנהגותם ‪ /‬מתנגד לאויביי ‪ /‬בעדי‬     ‫	‬
    ‫(‪ )2‬ואף לא גינו את החיילים שבחרו ‪ /‬שמח בגילויי נאמנות אלו ‪ /‬נמנע מלעמוד לצדי בשעת משבר ‪ /‬נגדי‬

‫(‪ )3‬ואף לא היססו ‪ /‬התאכזב מן המפקדים שנטשו אותו ‪ /‬איננו חושש להתייצב לצדי גם בשעת משבר ‪ /‬בעדי‬
 ‫(‪ )	4‬אך גם נמנעו מלגנות את החיילים שלא מיהרו ‪ /‬ראה זאת בעין יפה ‪ /‬תומך בי באופן פסיבי בלבד ‪ /‬נגדי‬

‫של מגמת‬  ‫דירה‪ ,‬שכן השוק נמצא כעת ב‬  ‫מימים אלה‬  ‫‪ 	.15‬כלכלנים טוענים כי אין תקופה טובה‬

                                                             ‫במחירי הדירות‪.‬‬

                                                ‫(‪ )1‬פחות ‪ /‬למכירת ‪ /‬סופה ‪ /‬עלייה‬                    ‫	‬
                                               ‫(‪ )2‬יותר ‪ /‬לקניית ‪ /‬תחילתה ‪ /‬ירידה‬

                                                ‫(‪ )3‬פחות ‪ /‬לקניית ‪ /‬שיאה ‪ /‬ירידה‬
                                                ‫(‪ )	4‬יותר ‪ /‬למכירת ‪ /‬סופה ‪ /‬עלייה‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21