Page 25 - index
P. 25

‫מועד סתיו ‪2023‬‬                            ‫‪- 24 -‬‬              ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק ראשון‬

                          ‫לאלונה שלושה מלבנים זהים מנייר‪ .‬אורך הצלע הארוכה של כל מלבן הוא ‪ 30‬ס״מ‪.‬‬             ‫‪.	13‬‬
‫אלונה הדביקה את שלושת המלבנים זה לזה לאורך צלעותיהם הקצרות‪ ,‬כך שנוצר מלבן שאורך הצלע הארוכה‬
                                                                                                                  ‫	‬
                                                                                  ‫שלו הוא ‪ x‬ס״מ (ראו סרטוט)‪.‬‬      ‫	‬
 ‫גודל השטח המשותף לכל זוג מלבנים שהודבקו זה לזה שווה ל‪ 20%-‬משטחו של כל אחד משלושת המלבנים‪.‬‬                        ‫	‬

                ‫‪ x‬ס"מ‬                                                                ‫?=‪x‬‬

     ‫‪ 30‬ס"מ‬     ‫‪ 30‬ס"מ‬         ‫‪ 30‬ס"מ‬                                            ‫(‪69 )	1‬‬
                                                                                 ‫(‪72 	)2‬‬
                                                                                 ‫(‪75 	)3‬‬
                                                                                 ‫(‪7	 8 	)4‬‬

                                         ‫לענת יש ‪ 6‬קופסאות ובהן סוכריות אדומות וסוכריות ירוקות בלבד‪.‬‬          ‫‪	.14‬‬
                                                 ‫בקופסה הראשונה יש סוכרייה ‪ 1‬אדומה וסוכרייה ‪ 1‬ירוקה‪,‬‬
                                                 ‫בקופסה השנייה יש סוכרייה ‪ 1‬אדומה ו‪ 2-‬סוכריות ירוקות‪,‬‬             ‫	‬

             ‫בקופסה השלישית יש סוכרייה ‪ 1‬אדומה ו‪ 3-‬סוכריות ירוקות‪ ,‬וכן הלאה‪ ,‬עד הקופסה השישית‪.‬‬
                 ‫אם ענת תוציא באקראי סוכרייה אחת מכל קופסה‪ ,‬מה הסיכוי שתקבל ‪ 6‬סוכריות ירוקות?‬

                                                                           ‫‪a‬‬  ‫‪1‬‬   ‫‪6‬‬  ‫(‪)	1‬‬
                                                                              ‫‪2‬‬
                                                                                 ‫‪k‬‬

                                                                                 ‫‪1‬‬   ‫(‪	)2‬‬
                                                                                 ‫!‪6‬‬

                                                                        ‫‪1‬‬  ‫–‬     ‫‪1‬‬   ‫(‪)	3‬‬
                                                                                 ‫!‪7‬‬

                                                                                 ‫‪1‬‬   ‫(‪)	4‬‬
                                                                                 ‫‪7‬‬

                                 ‫תמר ציירה על ציר מספרים נקודות מעל כל התחום שבו ‪.| x | < 5‬‬                   ‫‪	.15‬‬
                               ‫נוסף על כך‪ ,‬היא ציירה פס אפור מעל כל התחום שבו ‪. 4 < | x | < 6‬‬
                                                                                                                  ‫	‬
                                      ‫איזו מן האפשרויות הבאות יכולה לתאר את הציור שהתקבל?‬

                                                  ‫‪5 1 E‬ﺳ‪-‬ﻢ ‪A‬‬  ‫‪ 3 5‬ﺳﻢ ‪0‬‬         ‫‪x‬‬     ‫(‪)	1‬‬

     ‫‪ 1 E‬ס"מ ‪A‬‬  ‫‪ 3‬ס"מ‬          ‫‪D‬‬                                              ‫‪D‬‬

                                                  ‫‪-5 0 5 x‬‬                           ‫(‪)	2‬‬

                                                                                    ‫(‪	)3‬‬

                                                  ‫‪-5 0 5 x‬‬

‫‪ 2 F‬ס"מ ‪B‬‬               ‫‪ 4‬ס"מ‬          ‫‪C‬‬          ‫(‪ 45 x 	)C4‬ﺳﻢ ‪ 2-5 F 0‬ﺳﻢ ‪B‬‬

                                                  ‫‪xA B‬‬                                                                        ‫‪3‬‬
                                                                                                                     ‫‪A‬‬

‫יעל‬                     ‫נורית‬             ‫ﻳﺎﺳﻤﻴﻦ‬  ‫‪D‬ﻧﻮال ‪z C‬‬                                                                                     ‫‪2 cm‬‬

               ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי‪B‬לבחינות ולהערכה (ע"ר) ‪A B A‬‬
‫‪E‬אין להע‪B‬תיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                                                                                                                                                ‫‪5‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30