Page 14 - 0916
P. 14

‫מועד ספטמבר ‪2016‬‬       ‫‪- 13 -‬‬                                  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                                                                    ‫‪ 	.5‬איכף ‪ :‬לרכוב ‪-‬‬

                                                                    ‫(‪ )1‬ארז ‪ :‬לנסוע‬
                                                                 ‫(‪ )2‬הכתיר ‪ :‬למלוך‬
                                                                  ‫(‪ )3‬הבריך ‪ :‬לכרוע‬

                                                                   ‫(‪ )4‬הציע ‪ :‬לישון‬

                                                               ‫‪ .	6‬התגרה ‪ :‬הבליג ‪	 -‬‬

                                                                  ‫(‪ )1‬התעקש ‪ :‬ויתר‬
                                                                   ‫(‪ )2‬העליב ‪ :‬סלח‬
                                                                   ‫(‪ )3‬הפציר ‪ :‬מיאן‬

                                                                 ‫(‪ )4‬האשים ‪ :‬הוד 	ה‬

                                                               ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)18-7‬‬

                                                                                                  ‫הוראות לשאלות ‪:9-7‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                    ‫לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫‪ ,‬והקולקציה מורכבת‬     ‫מבוססים‪ .‬בעונה הנוכחית‬          ‫שכוונה‬  ‫החנות התמחתה תמיד באופנה‬                         ‫‪	.7‬‬

                                               ‫מיועדים לבעלי אמצעים בלבד‪.‬‬      ‫מפריטים לא‬                           ‫	‬

                         ‫(‪ )1‬יוקרתית ‪ /‬אך ורק ללקוחות ‪ /‬הוחלט להמשיך בקו זה ‪ /‬יקרים שאינם‬
                      ‫(‪ )2‬יוקרתית ‪ /‬לא רק לאנשים ‪ /‬לא ניכר שינוי מהותי בגישה זו ‪ /‬שגרתיים ה‪-‬‬
                        ‫(‪ )3‬עממית ‪ /‬לא רק ללקוחות ‪ /‬חל שינוי בסגנונה של החנות ‪ /‬יקרים שאינם‬
                    ‫(‪ )4‬עממית ‪ /‬ללקוחות שאינם ‪ /‬נעשה נסיון לפנות לפלח שוק חדש ‪ /‬שגרתיים ה‪-‬‬

  ‫בעניין‬  ‫יותר‪ .‬הצפדל‬  ‫אצל רוב היונקים‪ ,‬ככל שהמוח כבד יותר ביחס למשקל הגוף‪ ,‬תוחלת החיים‬                         ‫‪	.8‬‬
‫ביותר‪.‬‬
          ‫ביותר ביחס למשקל גופו‪ ,‬ותוחלת החיים שלו היא‬  ‫זה‪ :‬מתוך היונקים‪ ,‬מוחו של הצפדל הוא‬                        ‫	‬

                                                ‫(‪ )1‬קצרה ‪ /‬אינו מקרה חריג ‪ /‬הקל ‪ /‬הקצרה‬                             ‫	‬
                                               ‫(‪ )2‬ארוכה ‪ /‬אינו יוצא דופן ‪ /‬הכבד ‪ /‬הארוכה‬

                                                    ‫(‪ )3‬קצרה ‪ /‬יוצא דופן ‪ /‬הכבד ‪ /‬הקצרה‬
                                                    ‫(‪ )4‬ארוכה ‪ /‬יוצא דופן ‪ /‬הקל ‪ /‬הקצרה‬

‫מוסדות הממלכתיים שבהם הייתה נהוגה אפליה לרעה של יהודים‪.‬‬        ‫יהדותו‪ ,‬ואפילו‬  ‫בצעירותו‬                         ‫‪.	9‬‬

                    ‫ואולם‪ ,‬כעבור שנים הוא יהודים שניסו להיטמע בקרב בני העם הצרפתי‪. ,‬‬                                ‫	‬

      ‫(‪ )1‬ניסה קורמן להתכחש ל‪ / -‬התנצר כדי לקדם את מעמדו ב‪ / -‬גינה ‪ /‬וקרא להם לחזור למקורותיהם	‬

                                                                                                      ‫היהודיים‬

‫(‪ )2‬התגאה קורמן ב‪ / -‬מחה בגלוי נגד ה‪ / -‬הביע הזדהות עם ‪ /‬ודרש מיהודים אלה להתנתק מהגויים לחלוטין‬
 ‫(‪ )3‬התכחש קורמן ל‪ / -‬הופיע בתור נציג רשמי של הקהילה היהודית לפני ה‪ / -‬גילה הבנה אפילו כלפי ‪ /‬וזנח	‬

                                                                                           ‫לחלוטין את יהדותו‬

        ‫(‪ )4‬לא ויתר קורמן על ‪ /‬החרים את פעילויותיהם של ה‪ / -‬גינה ‪ /‬וטיפח את זהותו הלאומית היהודית‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19