Page 7 - index
P. 7

‫מועד קיץ ‪2023‬‬                                 ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 6 -‬‬

                                                                                                   ‫הוראות לשאלות ‪:11-9‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

              ‫‪ .	9‬הקדם רפואה למכה! רעה שתבוא עליך‪ ,‬למונעה להתכונן לקראתה‪. ,‬‬

                             ‫(‪ 	)1‬אל תחשוש מפני ה‪ / -‬אם ביכולתך ‪ /‬או ‪ /‬כי הרי היא תשיגך בכל מקר 	ה‬
                               ‫(‪ )	2‬אל תמתין בחיבוק ידיים ל‪ / -‬ואל תשתדל ‪ /‬או ‪ /‬פן תיתפס בלתי מוכן	‬

           ‫(‪ 	)3‬דע לך כי כל ‪ /‬יכול תוכל ‪ /‬אם רק תשכיל ‪ /‬שהרי עם מרבית הצרות אין אנו יכולים להתמודד	‬
                 ‫(‪ )	4‬לאחר שתיפגע מה‪ / -‬תחשוב בוודאי שיכולת ‪ /‬לו רק השכלת ‪ /‬ולכן התחל בכך עכשיו‬

‫שמאמינים אשר נאבקו בממסד הדתי השמרן בשם הזכות לפרש את הכתובים על פי ‪,‬‬                            ‫‪	.10‬‬
                                                                            ‫תכתיביו הדתיים‪.‬‬

                                                       ‫(‪ )	1‬סביר היה ‪ /‬השקפת עולמם ‪ /‬יסכימו ל‪-‬‬
                                                                ‫(‪ 	)2‬מפתיע ‪ /‬המקובל ‪ /‬ייכנעו ל‪-‬‬

                                                  ‫(‪ 	)3‬קשה היה לחזות ‪ /‬מצפונם ‪ /‬ייכנעו לבסוף ל‪-‬‬
                                              ‫(‪ )	4‬לא מפתיע ‪ /‬הפרשנות המקובלת ‪ /‬יסרבו לקבל א 	ת‬

‫כדי לנמק את עמדתו ולפיה הכוונה ללמד יצירתיות בבתי הספר איננה ‪ ,‬טען ד"ר הראל כי‬                   ‫‪.	11‬‬

‫לפתחה באמצעות למידה‪ ,‬מצאו כי התשובה לשאלה זו‬  ‫המחקרים שנועדו לבדוק אם יצירתיות היא תכונה‬

                                              ‫‪.‬‬

                                 ‫(‪ 	)1‬חסרת טעם ‪ /‬במרבית ‪ /‬מּולדת‪ ,‬שאי אפשר ‪ /‬חיובית‬
                 ‫(‪ 	)2‬אלא בזבוז זמן ומשאבים ‪ /‬רק במעטים מן ‪ /‬נרכשת‪ ,‬שאפשר ‪ /‬שלילית‬

                                   ‫(‪ )	3‬חסרת טעם ‪ /‬במרבית ‪ /‬נרכשת‪ ,‬שאפשר ‪ /‬שלילית‬
               ‫(‪ 	)4‬בגדר בזבוז זמן ומשאבים ‪ /‬רק במעטים מן ‪ /‬מּולדת‪ ,‬שאי אפשר ‪ /‬חיובית	‬

‫‪ .	12‬בתגובה לשאלתו של אחד הסטודנטים אמרה המרצה‪“ :‬שאלתך כמוה כשאלה מה יש יותר בעיר מגוריך ‪ -‬עליות‬

                                                                                                      ‫או ירידות"‪.‬‬

               ‫איזו מהשאלות שלהלן מבטאת את אותו הרעיון שבדבריה של המרצה?‬                         ‫	‬

    ‫(‪ )	1‬מה היה גבוה יותר השנה ‪ -‬מספר האנשים שעברו ע ֵברות או מספרם של קורבנות העברות?‬
‫(‪ 	)2‬מה היה גבוה יותר השנה ‪ -‬מספר ההלוואות שנתנו הבנקים או מספר ההלוואות שנלקחו מהם?‬

 ‫(‪ )	3‬מה יש יותר בעיר מגוריו של הסטודנט ‪ -‬אנשים שיש להם אחים או אנשים שיש להם אחיות?‬
                          ‫(‪ 	)4‬מה יש יותר בעיר מגוריו של הסטודנט ‪ -‬פעוטות או הורים לפעוטות?	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12