Page 33 - index
P. 33

‫מועד קיץ ‪2018‬‬                                     ‫‪- 32 -‬‬                            ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני	‬
            ‫‪1 cm‬‬

                             ‫‪A‬‬               ‫בסרטוט שלפניכם חצי מעגל שמרכזו ‪ B‬ורדיוסו ‪ r‬ס"מ‪ ,‬ומשולש ישר‪-‬זווית ‪.ABC‬‬           ‫‪.	10‬‬
                    ‫‪ r‬ס"מ‬                                                          ‫שטח המשולש ‪ ABC‬שווה לשטח חצי המעגל‪.‬‬
                                                                                                   ‫מה אורך הקטע ‪( BC‬בס״מ)?	‬   ‫‪5	 337‬‬

                                                                                                         ‫(‪r )	1‬‬

                         ‫‪RB r‬‬                               ‫(‪C r2 )	2‬‬
                              ‫‪O‬‬                                                                       ‫‪A‬‬
‫‪45‬‬                                                                                            ‫‪r см‬‬       ‫‪r2‬‬
                                                                                                         ‫‪2‬‬          ‫(‪	)3‬‬
   ‫‪C‬‬
   ‫‪D‬‬                                                                                                     ‫‪r‬‬          ‫(‪)	4‬‬           ‫‪C‬‬
    ‫‪H‬‬                                                                                                    ‫‪2‬‬                               ‫‪C‬‬
   ‫‪C‬‬
                                                                                                    ‫‪B‬‬                        ‫‪.	11‬‬
                                                                                                                             ‫‪.	12‬‬
                        ‫‪A‬‬                                   ‫אלונה הכינה סלט פירות מפירות טריים ומפירות יבשים‪:‬‬

                ‫‪A P? D‬‬                                      ‫לכל ‪ 100‬גרם פירות טריים היא הוסיפה ‪ 25‬גרם פירות יבשים‪.‬‬
                        ‫‪BD‬‬                                                         ‫‪1‬‬
                                                                          ‫ק"ג‪.‬‬  ‫‪1‬‬  ‫‪2‬‬          ‫משקל הסלט סך הכול היה‬

                                              ‫‪a‬‬                           ‫מה משקל הפירות היבשים בסלט (בגרמים)?‬
                                                   ‫‪C‬‬
                ‫‪ 3‬ס"מ ‪B A‬‬           ‫‪C‬‬             ‫‪D‬‬                                           ‫‪r cm‬‬       ‫‪A 125‬‬      ‫(‪)	1‬‬
                                                                                                             ‫‪275‬‬    ‫(‪	)2‬‬
                                                                                                             ‫‪300‬‬    ‫(‪)	3‬‬
                                                                                                                    ‫(‪	)4‬‬
                                                                                                          ‫‪B 450‬‬

                    ‫‪B‬‬                         ‫בסרטוט שלפניכם צורה המורכבת מריבועים חופפים שאורך צלעותיהם‪ 1C‬ס"מ‪.E‬‬

                                              ‫ב‪ -‬ס"מ‪.‬‬                ‫אם יסירו מן הצורה את הריבוע הכהה‪ ,‬היקף הצורה‬

                                                                                                         ‫(‪ 	)1‬יקטן ; ‪3‬‬

             ‫‪ 1‬ס"מ‬                                                                                       ‫יקטן ; ‪2‬‬   ‫(‪	)2‬‬
                                                                                                         ‫יגדל ; ‪A3‬‬  ‫(‪)	3‬‬
                                 ‫‪O‬‬                                                                       ‫יגדל ; ‪	2‬‬  ‫(‪)	4‬‬

                                  ‫‪15°‬‬         ‫גובה הקנקן ‪ h‬ורדיוס בסיסו ‪ ,r‬והוא מלא לימונדה‪.‬‬       ‫‪ r‬ﺳﻢ‬                      ‫‪	.13‬‬
                         ‫‪30°‬‬                                                                  ‫לעופרה קנקן בצורת גליל‪.‬‬

       ‫‪.‬‬  ‫‪1‬‬  ‫‪r‬‬  ‫ורדיוס בס‪m‬י‪c‬ס‪1‬ן‬  ‫‪1‬‬  ‫‪h‬‬  ‫גובה כל אחת מהכוסות‬  ‫עופרה מוזג‪B‬ת לימונדה מהקנקן וממלאת ‪ 2‬כוסות בצורת גליל‪.‬‬                 ‫‪C‬‬
          ‫‪2‬‬                      ‫‪2‬‬

                                                            ‫מגובה הקנקן‪.‬‬  ‫לאחר המזיגה תגיע הלימונדה בקנקן ל‪-‬‬

                ‫‪) y‬ס"מ(‬          ‫‪3‬‬     ‫(‪	)4‬‬           ‫‪2‬‬     ‫(‪)3‬‬           ‫‪1‬‬     ‫(‪	)2‬‬                     ‫‪5‬‬          ‫(‪)	1‬‬
                                 ‫‪4‬‬                    ‫‪3‬‬                   ‫‪2‬‬                              ‫‪8‬‬

                                    ‫)‪A(4 , 7‬‬  ‫‪D‬‬
                                    ‫‪ 2‬ס"מ‬

                         ‫)‪B(1 , 3‬‬                     ‫)‪C(? , 3‬‬
                                                            ‫‪) x‬ס"מ(‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38