Page 30 - index
P. 30

‫מועד קיץ ‪2018‬‬                                                       ‫‪- 29 -‬‬                   ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                                     ‫הסקה מתרשים (שאלות ‪)4-1‬‬

                                                            ‫עיינו היטב בתרשים שלפניכם‪ ,‬וענו על ארבע השאלות שאחריו‪.‬‬

‫בתרשים נתונים בנוגע ל‪ 5-‬מסלולי טיפוס על צוק מסוים (ראו מקרא)‪ .‬בנוגע לכל אחד מהמסלולים א‪-‬ה מצוינים אורך‬
‫המסלול (במטרים)‪ ,‬דרגת הקושי שלו (שהמספר המציין אותה גדול יותר ככל שדרגת הקושי גבוהה יותר)‪ ,‬ומספר העוגנים‬

                   ‫שיש במסלול (עוגן הוא מעין טבעת התקועה בסלע‪ ,‬שאפשר לחבר אליה את החבל שבעזרתו מטפסים)‪.‬‬
                              ‫לדוגמה‪ :‬אורכו של מסלול ה הוא ‪ 19‬מטרים‪ ,‬דרגת הקושי שלו היא ‪ ,12‬ויש בו ‪ 4‬עוגנים‪.‬‬

                                         ‫ד‬               ‫ב‬                                         ‫מקרא‪:‬‬

                                                         ‫‪27‬‬                            ‫אורך המסלול‬
                                                                                        ‫דרגת הקושי‬
                                                                                      ‫מספר העוגנים‬

                                  ‫‪24 9‬‬
                                  ‫‪10 5‬‬

                                   ‫‪8‬‬              ‫ג‬                 ‫א‬

                        ‫ה‬                         ‫‪28‬‬                ‫‪29‬‬
                                                  ‫‪7‬‬                 ‫‪10‬‬
                        ‫‪19‬‬                        ‫‪7‬‬
                        ‫‪12‬‬
                        ‫‪4‬‬

                                                                    ‫‪8‬‬

                                                 ‫שימו לב‪ :‬בתשובתכם לכל שאלה התעלמו מנתונים המופיעים בשאלות האחרות‪.‬אנגלית‬

                                                                                      ‫‪Key:‬‬                     ‫השאלות‬

                                  ‫‪B‬‬                      ‫‪D‬‬                            ‫‪ 	.1‬א‪l‬יז‪e‬ו‪ehv‬מ‪tl‬ה‪yg‬ט‪lnt‬ענ‪ue‬ו‪lcl‬ת‪af i‬ה‪ri‬ב‪TD‬אות נכונה?‬

                                  ‫‪27‬‬                                                            ‫‪Number of anchors‬‬
                                  ‫‪9‬‬                      ‫(‪ )1‬ככל שהמסלול ארוך יותר‪ ,‬כך עולה דרגת הקושי שלו ‪24‬‬

                                  ‫‪5‬‬           ‫ביות‪C‬ר‬     ‫ככל שיש יותר עוגנים במסלול‪ ,‬כך עולה דרגת הקושי של‪0‬ו‪1‬‬  ‫(‪)2‬‬
                                                                                                               ‫(‪)3‬‬
                                              ‫‪28‬‬      ‫המסלול הארוך ביותר הוא המסלול בעל דרגת ה‪E‬קושי הג‪8‬בוהה‬
                        ‫‪A‬‬                     ‫‪7‬‬
                                                                ‫(‪ 	)4‬במסלול הקצר ביותר מספר העוגנים הוא הקטן‪19‬ביותר‬

                        ‫‪29 7‬‬                                        ‫‪12‬‬

                        ‫‪10 4‬‬

                        ‫‪8‬‬

                                                                                      ‫ערבית‬

                                                                                             ‫ﻣﺮﺷﺪ‪:‬‬

                                             ‫ب‬                                               ‫ﻃﻮل اﻟﻤﺴﺎر‬
                                   ‫‪ 27‬د‬
                                                                                             ‫درﺟﺔ اﻟ ّﺼﻌﻮﺑﺔ‬
                                  ‫‪24 9‬‬                                                        ‫ﻋﺪد اﻟﻤﺮاﺳﻲ‬

                                  ‫‪10 5‬‬

                                  ‫‪8‬ج‬
‫ולהערכה‪.‬أ ﻫـ‬
‫לבחינות‬  ‫הארצי‬  ‫מהמרכז‬  ‫בכ‪92‬ת‪11‬ב‬  ‫אישור‬  ‫בלא‬  ‫‪-‬‬    ‫‪28‬‬    ‫חלקים‬  ‫או‬  ‫ללמדה ‪ -‬כולה‬  ‫או‬       ‫כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬      ‫©‬
                                                 ‫מ‪77‬מנה‬                 ‫‪29‬‬            ‫להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪,‬‬
                                                                                                                                                   ‫אין‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35