Page 11 - index
P. 11

‫מועד קיץ ‪2018‬‬  ‫‪- 10 -‬‬                                     ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	‬

‫הגיעו בעלי חיים למדגסקר עד לפני כ‪ 25-‬מיליון שנה‪ ,‬אך אינה‬  ‫התאוריה הנזכרת בשורות ‪ 10-9‬מסבירה‬  ‫‪	.19‬‬

                                                          ‫הגיעו למדגסקר לאחר מכן‪.‬‬  ‫מסבירה‬        ‫	‬

                                                          ‫(‪ )1‬מדוע לא ‪ /‬מדוע הם לא‬
                                                             ‫(‪ )2‬מדוע לא ‪ /‬כיצד הם‬
                                                             ‫(‪ )3‬כיצד ‪ /‬מדוע הם לא‬
                                                                ‫(‪ )	4‬כיצד ‪ /‬כיצד הם‬

                                                          ‫‪ 	.20‬מן הפסקה השנייה משתמע כי הלֵמּור ‪-‬‬

                                         ‫(‪ )1‬חי בעבר באפריקה‬                                                     ‫	‬
                                      ‫(‪ )2‬חי כיום רק באפריקה‬
               ‫(‪ )3‬הגיע לאפריקה לפני פחות מ‪ 25-‬מיליון שנה‬
               ‫(‪ )	4‬הגיע למדגסקר לפני יותר מ‪ 160-‬מיליון שנה‬

               ‫‪ .	21‬לפי ההסבר שמציע מק'קול‪" ,‬התנגשות יבשות הרחק מחופי אפריקה" (שורה ‪ )17‬הובילה ל‪-‬‬

                                   ‫(‪ )1‬התרוממות הקרקע באזור שבר ָדאוִוי‬                                          ‫	‬
                                ‫(‪ַ )2‬שיִט של בעלי חיים מאפריקה למדגסקר‬
               ‫(‪ )3‬הפרדה בין המינים האפריקניים לבין המינים שבמדגסקר‬

                                            ‫(‪ )4‬היווצרותו של ֵמצר מוזמביק‬

‫‪ .	22‬מהפסקה האחרונה עולה כי אם יתברר שקרום כדור הארץ באזור שבר ָדאוִוי דק יותר ממה שהיה ידוע עד כה‪,‬‬

                                                                                                         ‫הדבר ‪-‬‬

                                                                               ‫(‪ )1‬יחזק את התאוריה של מק׳קול‬
                                                            ‫(‪ )2‬יעורר שאלות נוספות בנוגע לתאוריה של מק׳קול‬
                                                       ‫(‪ )3‬יחזק את הביקורת של קופין על התאוריה של מק׳קול‬
                                       ‫(‪ )4‬יחזק את התאוריה שלפיה בעלי חיים הגיעו למדגסקר על גבי בולי עץ‬

                              ‫‪ .	23‬איזו מן האפשרויות הבאות מתארת את מבנה הקטע בצורה הטובה ביותר?‬

      ‫(‪ )1‬הצגת שאלה מחקרית ← הצגת תשובה ← הצגת תשובה מתחרה ← הצגת תאוריה המשלבת את שתי‬
                                                                                                     ‫התשובות‬

‫(‪ )2‬הצגת שאלה מדעית ← הצגת פתרון אפשרי והעלאת ספקות בעניינו ← הצגת פתרון אחר ← הצגת ביקורת‬
                                                                                                           ‫נגדו‬

      ‫(‪ )3‬תיאור תופעה ביולוגית ← הצגת תופעה גאופיזית ← תיאור הקשר בין שתי התופעות ← הצגת שאלה‬
                                                                                        ‫מחקרית הנובעת ממנו‬

‫(‪ )4‬תיאור תופעה זואולוגית ← סקירת תאוריות המסבירות אותה ← דיון בהשלכות של כל תאוריה ← הכרעה‬
                                                                                                ‫בין התאוריות‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16