Page 33 - index
P. 33

‫מועד אביב ‪2021‬‬                ‫‪- 32 -‬‬  ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני‬

                              ‫ב‪ 40%-‬מקופסאות הגפרורים יש ‪ 60‬גפרורים בקופסה‪,‬‬                 ‫‪.	9‬‬
                              ‫וב‪ 60%-‬מקופסאות הגפרורים יש ‪ 40‬גפרורים בקופסה‪.‬‬
                                                                                              ‫	‬
                                     ‫מהו מספר הגפרורים הממוצע בקופסת גפרורים?‬

                                                      ‫(‪4	 6 	)1‬‬
                                                      ‫(‪4	 8 )	2‬‬
                                                      ‫(‪	50 )	3‬‬
                                                      ‫(‪54 )	4‬‬

                              ‫‪ 100‬ילדים נחלקים ל‪ 50-‬זוגות‪ ,‬וכל זוג ְמשחק ִמשחק אחד‪.‬‬         ‫‪	.10‬‬
                                     ‫כל משחק מסתיים בניצחון לאחד הצדדים או בתיקו‪.‬‬
                                                             ‫ילד שמנצח זוכה ב‪ 4-‬נקודות‪,‬‬         ‫	‬
                                                   ‫ילד שמסיים בתיקו זוכה בנקודה אחת‪,‬‬            ‫	‬
                                                    ‫וילד שמפסיד אינו זוכה בנקודות כלל‪.‬‬          ‫	‬
                                                                                                ‫	‬

                ‫ולכל היותר ‪.‬‬  ‫סכום הנקודות שיקבלו כל הילדים יחד הוא לכל הפחות‬               ‫	‬

                                               ‫‪200 ; 0‬‬     ‫(‪)	1‬‬
                                               ‫‪400 ; 0‬‬     ‫(‪)	2‬‬
                                            ‫‪	200 ; 100‬‬     ‫(‪)	3‬‬
                                            ‫‪	400 ; 100‬‬     ‫(‪)	4‬‬

                                                ‫נתון הביטוי‪| -7 + 14 + 3 – 12 – 9 – 6 | 	:‬‬  ‫‪	.11‬‬

                ‫בביטוי זה אפשר להחליף כל סימן פלוס בסימן מינוס‪ ,‬וכל סימן מינוס בסימן פלוס‪.‬‬      ‫	‬

                            ‫כמה סימנים לכל הפחות יש להחליף כדי שערך הביטוי יהיה מקסימלי?‬

                                                      ‫(‪1 	)1‬‬
                                                      ‫(‪2 	)2‬‬
                                                      ‫(‪3 	)3‬‬
                                                      ‫(‪4	 	)4‬‬

                    ‫מעגל שרדיוסו ‪ r‬ס״מ הוא בסיס משותף של שני חרוטים שגודליהם שונים זה מזה‪.‬‬  ‫‪	.12‬‬
                ‫החרוט הקטן‪ ,‬שגובהו ‪ h1‬ס״מ‪ ,‬נמצא בתוך החרוט הגדול‪ ,‬שגובהו ‪ h2‬ס״מ )‪.(h1 < h2‬‬
                                                                                                ‫	‬
                  ‫מה נפחו (בסמ״ק) של הגוף שהוא חלק מהחרוט הגדול אך אינו חלק מהחרוט הקטן?‬

                                         ‫(‪	r3r2 ^h2 – h1h 	)1‬‬

                                         ‫‪	^h2 – h1h2 rr‬‬    ‫(‪)	2‬‬
                                                           ‫(‪)	3‬‬
                                      ‫	‬  ‫‪rr2 h2‬‬  ‫‪– rr2 h1‬‬  ‫(‪)	4‬‬
                                            ‫‪3‬‬

                                         ‫‪2‬‬  ‫‪rr^h2‬‬  ‫–‬  ‫‪h1h‬‬
                                         ‫‪3‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38