Page 7 - index
P. 7

‫מועד אביב ‪2020‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 6 -‬‬

                                                                                                   ‫הוראות לשאלות ‪:11-9‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫גם ריבוי של‬     ‫; לכן מפתיע למצוא לצד נימת הכתיבה‬           ‫משווה לַּכתוב מאפיינים‬  ‫השימוש ב‬                 ‫‪.	9‬‬
                                                                                       ‫‪.‬‬

     ‫(‪ )	1‬מילים לועזיות רבות ‪ /‬של כתיבה רצינית ‪ /‬המדעית ‪ /‬ציטוטים ממחקרים שנערכו בנושא‬
‫(‪ 	)2‬ניקוד ובאותיות גדולות ‪ /‬של ספר ילדים ‪ /‬המכוונת לבני הדור הצעיר ‪ /‬מילים הנחשבות לקלות‬

  ‫(‪ 	)3‬סימוכין ממחקרים שונים ‪ /‬של מחקר אובייקטיבי ‪ /‬הניטרלית ‪ /‬אמירות אישיות של המחבר‬
               ‫(‪ )	4‬דימויים עשירים ‪ /‬של מחקר יבש וענייני ‪ /‬הפיוטית והספרותית ‪ /‬תיאורי טבע‬

‫הביעו לבטים בנוגע למסלול חיים זה‪ ,‬בשל האמונה כי לבטים כאלה‬  ‫‪ 	.10‬מדיניות בית הספר למשחק הייתה‬

‫מעידים על ‪ .‬לימים ‪ ,‬מכיוון שהמועמדים שהתקבלו לבית הספר למרות לבטיהם ‪.‬‬

‫(‪ 	)1‬לדחות מועמדים שלא ‪ /‬כנות‪ ,‬החשובה להתפתחות המקצועית של השחקן ‪ /‬התברר שהמדיניות הצדיקה‬
                                                    ‫את עצמה ‪ /‬נשרו ממנו במוקדם או במאוחר‬

    ‫(‪ 	)2‬לקבל מועמדים ש‪ / -‬אי‪-‬התאמה למקצוע ‪ /‬התברר שהמדיניות הצדיקה את עצמה ‪ /‬היו לשחקנים‬

                                                                                                    ‫מצוינים‬

‫(‪ 	)3‬לקבל רק מועמדים שלא ‪ /‬חוסר מחויבות למקצוע ‪ /‬שונתה המדיניות ‪ /‬נשרו ממנו במוקדם או במאוחר‬
   ‫(‪ )	4‬לדחות את רוב המועמדים ש‪ / -‬חוסר מחויבות למקצוע ‪ /‬שונתה המדיניות ‪ /‬היו לשחקנים מצוינים‬

  ‫‪ 	.11‬לולא ידענו שדרכו של אליהו מימים ימימה ‪ ,‬היינו עלולים מרדכי‪ , ,‬או לכל הפחות ‪.‬‬

 ‫(‪ )	1‬לנהוג בילדיו איפה ואיפה ‪ /‬להאמין לטענת בנו ‪ /‬ולפיה אביו מבכר את אחיו הצעיר על פניו ‪ /‬אינו מזכה‬

                                                                        ‫אותו בגילויי החיבה שאחיו זוכה להם‬

   ‫(‪ 	)2‬לקבל עליו אשמה בגין דברים שלא עשה ‪ /‬להאמין דווקא לדבריו של ‪ /‬שהכחיש שאליהו הוא שיזם את‬
                                                                    ‫מעשה הקונדס ‪ /‬נטל בו חלק‬

‫(‪ 	)3‬לאחז את עיניהם של מכריו ‪ /‬לפקפק בהאשמות שהטיח בו שכנו ‪ /‬שהלה הוליך אותו שולל ‪ /‬היינו עלולים‬

                                                                            ‫לחשוב שאליהו פעל בהיסח הדעת‬

    ‫(‪ )	4‬להושיט ידו לכל נזקק ‪ /‬להתעלם מעצתו של ‪ /‬ולפיה בשעת מצוקה אין טעם לפנות לאליהו כי בוודאי‬
                                                        ‫ידחה אותנו על הסף ‪ /‬ישיב את פנינו ריק 	ם‬

‫‪ 	.12‬אם אנו יודעים שא גדול מב וב גדול מג‪ ,‬אנו יכולים להסיק שא גדול מג‪ .‬היסק מהסוג הזה נקרא ״היסק‬

                                                                                                ‫טרנזיטיבי״‪.‬‬

                                                   ‫איזו מן הדוגמאות הבאות היא היסק טרנזיטיבי?‬                ‫	‬

‫(‪ 	)1‬אם יתגלה חומר קשה מן היהלום‪ ,‬שהוא החומר הקשה ביותר המוכר לאדם‪ ,‬הרי שחומר זה יהיה קשה מכל‬
                                                                                     ‫חומר אחר המוכר לאדם‬

 ‫(‪ )	2‬אם הברדלס הוא החיה היבשתית המהירה ביותר בטבע‪ ,‬הרי שהוא גם היונק היבשתי המהיר ביותר בטבע‬
           ‫(‪ 	)3‬אם הקווארק הוא החלקיק הקטן ביותר באטום‪ ,‬הרי שכל שאר החלקיקים באטום גדולים ממנו‬
                                     ‫(‪ 	)4‬אם אורכו של מוט אינו גדול ממטר ואינו קטן ממטר‪ ,‬הרי שאורכו מטר	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12