Page 11 - ver2
P. 11

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המילה ״ביניהם״ בשורה ‪ ,22‬מתייחסת לקישור בין האירועים המוזכרים‬
‫ביצירה ״האביבים והסתווים״‪ ,‬בתוך מסמך סיפורי ספציפי (״דזו ג׳ואן״)‪ .‬ולא לקשר בין האירועים הללו‬

                                                                           ‫לבין מסמכים סיפוריים באופן כללי‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כפי שהוסבר לעיל‪ ,‬המילה ״ביניהם״ בשורה ‪ ,22‬אכן מתייחסת לקישור בין האירועים‬

                                                            ‫השונים המוזכרים ביצירה ״האביבים והסתווים״‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן הפסקה השלישית עולה כי האירועים הנזכרים ב״דזו ג׳ואן״ הם למעשה אותם‬
‫אירועים שמופיעים ב״אביבים והסתווים״‪ ,‬וכי ה״דזו ג׳ואן״ מוסיף מידע היסטורי לגבי אותם אירועים‬
‫וקושר ביניהם‪ .‬אם כן‪ ,‬מלבד העובדה שכבר הבהרנו למה מתייחסת המילה ״ביניהם״‪ ,‬אנחנו יכולים לשלול‬
‫את התשובה הנוכחית גם מטעמים של חוסר דיוק (הרי משתמע ממנה שבשני הטקסטים מופיעים אירועים‬

                                                                                                          ‫שונים)‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬באופן דומה להסבר שניתן לתשובה (‪ ,)3‬גם את התשובה הנוכחית ניתן לשלול מטעמי‬

                                  ‫חוסר דיוק‪ ,‬שכן משתמע ממנה ששני הטקסטים עוסקים באירועים שונים‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬

‫נשאלנו מהו הנושא המרכזי בפסקה השלישית‪ .‬אם כן‪ ,‬נסקור בקצרה את עיקרי הדברים שמופיעים בה‪:‬‬
‫תחילה צוין כי אף שיצירות דוגמת ״האביבים והסתווים״ עוררו עניין רב‪ ,‬התיעוד התמציתי של הדברים‬
‫הקשה להפיק מהן תובנות ולקחים‪ .‬לאחר מכן תואר סוג של מעין טקסטים משלימים ליצירות הללו –‬
‫מסמכים סיפוריים יותר‪ ,‬שסיפקו מענה לקושי האמור‪ ,‬וקישרו באופן עשיר וקולח יותר בין האירועים‬
‫שתועדו לפני כן בתמציתיות‪ .‬אם כן‪ ,‬נראה כי הפסקה עוסקת בשיטת התיעוד של אותם מסמכים סיפוריים;‬

        ‫למדנו מהו המענה שהיא נועדה לספק‪ ,‬ובאיזה אופן הדבר בא לידי ביטוי‪ .‬נבדוק כעת את התשובות‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הפסקה אינה עוסקת באירועים ההיסטוריים המרכזיים בסין במאה החמישית‬
       ‫לפנה"ס‪ .‬אלא בשיטת התיעוד שהתפתחה במאה זו ושנתנה מענה לחסר בשיטת התיעוד שקדמה לה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הפסקה אינה עוסקת ביתרונותיו וחסרונותיו של ה"דזו ג'ואן" ככלי לתיעוד‬
‫היסטורי‪ .‬הכלי לתיעוד היסטורי אשר נידון בפסקה הוא מסמכים סיפוריים‪ .‬ה״דזו ג׳ואן״ אינו כלי לתיעוד‬

                                                         ‫היסטורי כשלעצמו‪ ,‬אלא דוגמה פרטית של הכלי הזה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הפסקה אינה עוסקת בתחומי העניין של מדינאים סינים במאה החמישית לפנה"ס‪.‬‬

          ‫אלא‪ ,‬כאמור‪ ,‬בשיטת התיעוד שאפשרה להם לקבל ידע מקיף ואיכותי יותר הנוגע לתחומי עניינם‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬מן האמור לעיל‪ ,‬הנושא המרכזי בפסקה הוא אכן שיטת תיעוד שנתנה מענה לחסר בשיטת‬

                                                                                            ‫התיעוד שקדמה לה‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬

‫בפסקה האחרונה נכתב כי ריבוי הסיפורים ההיסטוריים הגיע ל ִקצו במאה השלישית לפנה"ס‪ ,‬כאשר אוחדה‬
‫סין מחדש תחת שושלת צ'ין‪ .‬השליטים החדשים ביקשו לשים קץ לריבוי הסיפורים הסותרים והשיבו את‬

        ‫כתיבת ההיסטוריה לרשמי החצר (שורות ‪ .)30-32‬אם כן‪ ,‬ניתן להבין כי שושלת צ׳ין שמה קץ לריבוי‬
   6   7   8   9   10   11   12