Page 3 - ver1
P. 3
הנתונים מתייחסים לצבעי כל אחד מן הפסים ,ולפיכך ,אפשרויות הסידור שלהם מגוונות:
אפשרות ב' אפשרות א'
בינוני -כחול צר -צהוב
רחב -אדום רחב -אדום
צר -צהוב בינוני -כחול
אפשרות ג' בינוני -כחול רחב -אדום
אפשרות ד'
צר -צהוב צר -צהוב
רחב -אדום בינוני -כחול
תשובה ( )1אינה נכונה .מהאפשרויות שלעיל עולה כי קיום הכללים לא מחייב בהכרח שצבעו של הפס
העליון יהיה אדום.
תשובה ( )2נכונה .מן אפשרויות הסידור שלעיל אכן עולה כי צבעו של הפס האמצעי בהכרח אינו כחול ,שכן
הפס הרחב ביותר הוא אדום ,והוא צמוד לפס הצר ביותר (צהוב) ,והדבר מחייב שהפס האמצעי יהיה בצבע
אדום או צהוב בלבד.
תשובה ( )3אינה נכונה .מן האמור עולה כי הפס הצר ביותר הוא בהכרח בצבע צהוב.
תשובה ( )4אינה נכונה .באפשרויות א' ו-ב' הפס האדום והכחול דווקא כן צמודים.
.9התשובה הנכונה היא (.)2
על סמך הממצא לפיו אנשים שמרבים להאזין למוזיקה הודית מגיעים בממוצע להישגים גבוהים יותר
במבחני מתמטיקה מאנשים הממעטים להאזין למוזיקה זו ,הסיקו החוקרים שהאזנה למוסיקה הודית
מפתחת כישורים מתמטיים.
נבדוק איזו מן האפשרויות המופיעות בתשובות יכולה לספק הסבר חלופי לממצאי המחקר.
תשובה ( )1אינה נכונה .האפשרות המופיעה בתשובה זו אינה קושרת בין האזנה למוזיקה הודית לבין
הנטייה לפתח כישורים מתמטיים ,ולפיכך אין בה כדי לשמש הסבר חלופי לממצאי המחקר.
תשובה ( )2נכונה .האפשרות המופיעה בתשובה זו הופכת את כיוון הקשר המתואר במסקנת החוקרים –
הכישורים המתמטיים אינם מפותחים כתוצאה מהאזנה למוזיקה הודית כפי שנטען במסקנה ,אלא
3