Page 4 - eng1
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                         ‫מבנה הטקסט‬
                                                           ‫פסקה ראשונה‪ :‬ייחודן של טביעות האצבע‬
                       ‫פסקה שניה‪ :‬יתרון השימוש בטביעות האצבע על פני שיטות מסורתיות בעבר‬
                                    ‫פסקה שלישית‪ :‬ערכן של טביעות אצבע סמויות בחקירה פלילית‬
                                                      ‫פסקה רביעית‪ :‬ההיסטוריה של טביעות האצבע‬

                                                 ‫‪ .13‬השאלה היא‪ :‬המטרה העיקרית של הקטע היא לדון‬
‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בהיסטוריה של שיטת טביעות האצבע‬

                                                        ‫מאז סביבות שנת ‪ ,1850‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
   ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בשיטות מדעיות שבאו לידי שימוש‬

                                                           ‫בחקירות פליליות‪ ,‬בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬
‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בסיבה שבגללה שיטת טביעות האצבע‬

                                                           ‫לא השתנה עם הזמן‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
 ‫תשובה מספר ‪ 4‬מציינת המטרה היא לדון באמצעי מאוד שימושי ביותר לזיהוי‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                                ‫‪ .14‬השאלה היא‪ :‬הרעיון העיקרי של הפסקה השניה הוא‬
    ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת ששיטת טביעות האצבע טובה יותר מאשר שיטות אחרות לזיהוי בהן‬

                                                                     ‫השתמשו בעבר‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬
    ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה אחת השיטות הראשונות לזיהוי בה השתמשו היתה‬

                                                           ‫שיטת טביעות אצבע‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
  ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה גם כאשר משתמשים בשיטת טביעות האצבע מתגלים‬

                                                        ‫מקרים של זיהוי שגוי‪ ,‬בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬
‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה שיטת טביעות האצבע קלה יותר מאשר מדידת איברים‬

                                                                   ‫אחרים בגוף‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                    ‫‪ .15‬השאלה היא‪ :‬הכותב מציין כימיקלים ואבקות (שורה ‪ )10‬כי הם‬
   ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם נמצאים לעיתים קרובות בשימושם של עבריינים‪,‬‬

                                                                                         ‫תשובה שגויה‪.‬‬
 ‫תשובה מספר ‪ 2‬מציינת שהם באים לידי שימוש בהפיכת טביעות אצבע סמויות לגלויות‪ ,‬כמצוין‬

                                                                                               ‫בטקסט‪.‬‬
     ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם נמצאים בשימוש כאשר לוקחים טביעות אצבע‬

                                                                     ‫מעבריינים‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
  ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה לעיתים בלתי אפשרי לראות אותם על אצבעות האדם‬

                                                                           ‫עצמו‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                                                                                                       ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6