Page 4 - eng1
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :ייחודן של טביעות האצבע
פסקה שניה :יתרון השימוש בטביעות האצבע על פני שיטות מסורתיות בעבר
פסקה שלישית :ערכן של טביעות אצבע סמויות בחקירה פלילית
פסקה רביעית :ההיסטוריה של טביעות האצבע
.13השאלה היא :המטרה העיקרית של הקטע היא לדון
תשובה מספר 1אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בהיסטוריה של שיטת טביעות האצבע
מאז סביבות שנת ,1850שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בשיטות מדעיות שבאו לידי שימוש
בחקירות פליליות ,בניגוד למצוין בטקסט.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בסיבה שבגללה שיטת טביעות האצבע
לא השתנה עם הזמן ,שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 4מציינת המטרה היא לדון באמצעי מאוד שימושי ביותר לזיהוי ,כמצוין בטקסט.
.14השאלה היא :הרעיון העיקרי של הפסקה השניה הוא
תשובה מספר 1מציינת ששיטת טביעות האצבע טובה יותר מאשר שיטות אחרות לזיהוי בהן
השתמשו בעבר ,כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה אחת השיטות הראשונות לזיהוי בה השתמשו היתה
שיטת טביעות אצבע ,שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה גם כאשר משתמשים בשיטת טביעות האצבע מתגלים
מקרים של זיהוי שגוי ,בניגוד למצוין בטקסט.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה שיטת טביעות האצבע קלה יותר מאשר מדידת איברים
אחרים בגוף ,שלא כמצוין בטקסט.
.15השאלה היא :הכותב מציין כימיקלים ואבקות (שורה )10כי הם
תשובה מספר 1אינה נכונה כיוון שעל פיה הם נמצאים לעיתים קרובות בשימושם של עבריינים,
תשובה שגויה.
תשובה מספר 2מציינת שהם באים לידי שימוש בהפיכת טביעות אצבע סמויות לגלויות ,כמצוין
בטקסט.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה הם נמצאים בשימוש כאשר לוקחים טביעות אצבע
מעבריינים ,שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה לעיתים בלתי אפשרי לראות אותם על אצבעות האדם
עצמו ,שלא כמצוין בטקסט.
4