Page 5 - eng1
P. 5

‫‪ .17‬בשורה ‪" 20‬התוצאה" מתייחס ל ‪-‬‬
      ‫נקרא מתחילת המשפט בסוף שורה ‪" – 18‬אם הקופים היו עושים את הצליל השגוי כשנמר מתקרב –‬

                                                  ‫ומתחבא בשיחים במקום בעצים – התוצאה תהיה הרסנית‪.‬‬
                                                                  ‫התוצאה היא אם כך שנמר יתפוס את הקוף‪.‬‬
                                                                              ‫תשובה ‪ .1‬ורווט המתחבא בעצים‬
                                                                                   ‫תשובה ‪ .2‬נמר התופס ורווט‬
                                                                    ‫תשובה ‪ .3‬ורווט שלא יכול להשמיע אזעקה‬
                                                                                  ‫תשובה ‪ .4‬נשר המתקיף ורווט‬

                                                                                                 ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                                         ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת וינסנט ואן גוך והספקו במהלך חייו הקצרים‪.‬‬
                         ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת הסברה כי חלק מהציורים שמתויגים כשלו הם בעצם לא שלו‪.‬‬
                               ‫פסקה שלישית‪ :‬הסבר של מהו זיוף וכיצד הוא "עוטה" על עצמו תג של מקור‪.‬‬
              ‫פסקה רביעית‪ :‬הצגת תיאוריה ראשונה של כיצד מזהים ציור מזויף כמו שמזהים כתב מזויף‪.‬‬
                   ‫פסקה חמישית‪ :‬הצגת העובדה כי ואן גוך כל הזמן שינה סגנונות ציור והיא גם פגוע נפש‪.‬‬
                 ‫פסקה שישית‪ :‬הצגת אחד הויכוחים הגדולים – האם ציור החמניות הוא אמיתי או מזויף‪.‬‬

                                                                         ‫‪ .18‬המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
                                                        ‫תשובה ‪ .1‬להסביר איך לשפוט את המקוריות של ציור‬
                                    ‫תשובה ‪ .2‬להסביר מדוע עבודתו של ואן גוך זכתה לכל כך הרבה חיקויים‬
   ‫תשובה ‪ .3‬לדון בטענה שיש הרבה חיקויים לציורים של ואן גוך‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהחל מהפסקה‬
                                                 ‫הראשונה הטקסט כולו עוסק בזיופים מכל מיני אספקטים‪.‬‬
                                                        ‫תשובה ‪ .4‬לדון באומן גדול שסבל ממחלה נפשית קשה‬

                                                                ‫‪ .19‬המטרה העיקרית של הפסקה השלישית היא ל‬
     ‫תשובה ‪ .1‬לדון בסוגים שונים של חיקויי ואן גוך‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר שישנם חיקויים שלא‬
‫נעשו במטרה שכזו (תמימים)‪ ,‬חלק נראים חיקוי כי ואן גוך עצמו התחבר לסגנון האימפרסיוניסטי שהיה‬

           ‫נפוץ באותה התקופה‪ .‬ציורים אלו הפכו לחיקוי רק לאחר שהוסיפו עליו את המילה "וינסנט"‪.‬‬
                                                               ‫תשובה ‪ .2‬להסביר כיצד מזהים ואן גוך אמיתי‪.‬‬

                                                 ‫תשובה ‪ .3‬להסביר כיצד חיקויים של ואן גוך שונים מהמקור‬
‫תשובה ‪ .4‬לדון באומנים אחרים שמעריצים את הסגנון של ואן גוך‪ .‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שהייתה רק‬

                     ‫שורה אחת שבה התייחסו לכך שהיו אמנים שאהבו את הסגנון שלו וניסו לחקות אותו‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6