Page 4 - eng1
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
  ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת סוגיה של האם הקולות שעושות החיות נחשבות לשפה‪ ,‬כשעיקר המחקר נעשה על‬

                                                                                                          ‫קופים‪.‬‬
                           ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת הסיבות לכך שהחוקרים בחרו סוג מסוים של קופים (ורווט)‪.‬‬
                          ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת ‪ 3‬צלילים שונים שהקופים עושים בהתאמה לסכנות שונות‪.‬‬

                                                  ‫פסקה רביעית‪ :‬הצגת הטעיה‪/‬שקר של הקופים בעת קרבות‪.‬‬

                                                                       ‫‪ .13‬כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות ‪-‬‬
                                                         ‫תשובה ‪ .1‬נחשים‪ ,‬נשרים ונמרים‪ :‬האויבים של ורווט‬
                                                        ‫תשובה ‪ .2‬השפות של הורווט ושאר הקופים באפריקה‬
‫תשובה ‪ .3‬ורווט‪ :‬מחקר בתקשורת של חיות‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהיא מספיק רחבה להכיל את הרעיון‬
                         ‫העיקרי של הטקסט והוא המחקר שנעשה כדי להבין שפה‪/‬תקשורת בקרב חיות‪.‬‬
                                                     ‫תשובה ‪ .4‬צייני וסייפארט‪ :‬מחקר חדש בהתנהגות חיות‪.‬‬

                                                          ‫‪ .14‬הפסקה הראשונה ____ מתקשרים באמצעות שפה‪.‬‬
                                                                              ‫תשובה ‪ .1‬מציגה עדויות שקופים‬

      ‫תשובה ‪ .2‬מציגה את הרעיון שיש חיות‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה מציגים ראשית את המחקר‬
                                                                                ‫שהגיע לבדוק את הרעיון הזה‪.‬‬
                                                                                ‫תשובה ‪ .3‬טוענת שרק בני אדם‪.‬‬

                                                    ‫תשובה ‪ .4‬מסבירה כיצד ורווט (הזן המסוים של הקופים)‬

                                                                 ‫‪ .15‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                                         ‫תשובה ‪ .1‬לתאר את הווקליות של הקופים באפריקה‬

                                                                 ‫תשובה ‪ .2‬לתאר את החיים של הורווט בטבע‬
   ‫תשובה ‪ .3‬להסביר מדוע צייני וסייפארט בחרו לחקור ורווט‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה מסבירים‬

                                     ‫שהקופים הללו נעים בלהקות קטנות באיזורים קטנים ולא מתרחקים‪.‬‬
                                               ‫תשובה ‪ .4‬לדון בשיטות המחקר בהן השתמשו צייני וסייפארט‬

                     ‫‪ .16‬איזה מהבאים לא צוין בפסקה השלישית כאחת מאסטרטגיות ההישרדות של הורווט?‬
                                                                           ‫תשובה ‪ .1‬לרוץ לטריטוריה חדשה‪.‬‬

                          ‫תשובה ‪ .2‬להתחבא בשיחים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שדרך זו צוינה בשורה ‪.17‬‬
‫תשובה ‪ .3‬להוציא צעקה מסוימת‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שדרך זו צוינה שבאמצעותה הם מבדילים בין‬

                                                                                                   ‫סוגי הסכנות‪.‬‬
                            ‫תשובה ‪ .4‬לטפס על עיצים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שדרך זו צוינה בשורה ‪.18‬‬
   1   2   3   4   5   6