Page 6 - eng2
P. 6
.19המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לתאר כיצד עוזרים לסטודנטים להתגבר על כישלון .התשובה אינה נכונה כיוון שזו מטרת
הפסקה השלישית.
תשובה .2לדון כיצד מגנים היום על ילדים מלחוות כישלון .מידע זה מופיע בפסקה השנייה אבל הוא רק
חלק מהדרך שבה מסבירים כיצד זה משפיע ופוגע בסטודנטים כיום.
תשובה .3לתאר את ההבדלים בין הדרכים בהן סטודנטים ומחנכים תופסים כישלון.
תשובה .4לדון בהשלכות של אי חווית כישלון כילד .התשובה נכונה כיוון שישנה התייחסות רבה לכיצד
סטודנטים ,שמעולם לא חוו כישלון כילדים ,מתמודדים כיום עם מצבים שכאלו.
.20ניתן להסיק ש "המחיר" (שורות )13-14כולל -
תשובה .1סבל מדיכאון וחרדה .בשורה 12נאמר כי "בהרבה דרכים אנחנו מגנים על הילדים מחוויות
למידה טבעיות .בהרבה צעירים שמגיעים לקולג' משלמים על כך את המחיר" .המחיר בעצם זו העובדה
שהם סובלים מחרדה ודיכאון בעקבות תחושת כישלון שהם מעולם לא חוו.
תשובה .2לא יכולים להרשות לעצמם ביה"ס טוב.
תשובה .3עובדים קשה כדי להיות מושלמים.
תשובה .4כבר לא מרוויחים מחוויות לא מוכרות.
.21ניתן להסיק מהפסקה השנייה שלייהי ,ליסקר וסימונס מסכימים ש -
תשובה .1יותר מדי סטודנטים נכשלים בקורסים בקולג' .התשובה אינה נכונה כיוון שלא דיברו על אחוזי
הצלחה אלא רק על התמודדות עם כישלון.
תשובה .2כישלון הינה חלק חשוב בלמידה .התשובה נכונה כיוון ששלושתן מביעות עמדה נחרצת בנושא
ומתבטאות מפורשות כך.
תשובה .3כולם צריכים לנסות להגיע לשלמות .התשובה אינה נכונה כיוון שזה בדיוק הפוך לתפיסה שלהן
(ולרעיון המרכזי המובע בטקסט).
תשובה .4החוויות הלמידה האפקטיביות ביותר הן הטבעיות.
.22המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל -
תשובה .1לתאר את השיטות שמלמדים בסדנאות להגברת העמידות/חסינות .התשובה אינה נכונה כיוון
שנאמר בפסקה כי יש כאלו סדנאות ,אבל לא פירטו מה בדיוק עובר בהן.
תשובה .2להשוות את הגישות לכישלון של סמית ,הרוורד ופרינסטון .התשובה אינה נכונה כיוון שלמרות
שהציגו את שלושת המוסדות הללו ,זה לא נעשה בצורה של השוואה אלא יותר כפירוט.
תשובה .3להציג תוכניות בקולג' שמלמדות סטודנטים להבין ולגדול מכישלון.
תשובה .4לטעון שיותר אוניברסיטאות צריכות לשנות את הגישה שלהן כלפי כישלון .התשובה אינה נכונה
כיוון שלא הייתה נימה ביקורתית בפסקה אלא רק פירוט של מה עושים ובאילו אוניברסיטאות.