Page 4 - eng2
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת דוב הפנדה והמאפיינים הייחודיים שלו לעומת שאר הדובים.
פסקה שנייה :הצגת הסכנות לאוכלוסיית הפנדה והמאמצים שנעשים לשימורם.
.13כותרת מתאימה לטקסט תהיה -
תשובה .1הפנדה הענקית :חיה ייחודית בסכנה .התשובה נכונה כיוון שהיא מכילה את שני הדברים
העיקריים בהם עסק הטקסט – הייחודיות שלה והסכנה שהיא עומדת בפניה.
תשובה .2פנדות גדולות ודובים אחרים .התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט לא עסק כלל בדובים אחרים.
תשובה .3יערות במבוק :שימור איזור המחייה של הפנדה הגדולה .התשובה אינה נכונה כיוון שרק הפסקה
השנייה עסקה בכך.
תשובה .4הצלת הפנדה הגדולה :מאמץ עולמי .התשובה אינה נכונה כיוון שהיא לא מכילה את הייחודיות
שלה .כמו כן ,אין בטקסט התייחסות למאמצים עולמיים.
.14המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא ל -
תשובה .1לטעון שהפנדה הגדולה אינה באמת דוב .התשובה אינה נכונה כיוון שפשוט מסבירים מה הייחוד
שלה ,אבל לא טוענים שהיא אינה סוג של דוב.
תשובה .2לדון במראה של הפנדה הענקית .התשובה אינה נכונה כיוון שהיה עיסוק מועט מאוד בפרווה
המיוחדת שלה.
תשובה .3לתאר כיצד הפנדה הענקית מבלה את יומה .התשובה אינה נכונה כיוון שלא היה פירוט מעמיק
בכך.
תשובה .4להציג מספק הבדלים בין הפנדה הענקית לדובים אחרים .התשובה נכונה כיוון שהיה פירוט
נרחב בנושא.
.15בשורה "hibernate" ,9הכי קרובה במשמעותה ל –
במשפט (שמתחיל בשורה )7נאמר – הפנדה הגדולה ייחודית בכך שהדיאטה (תזונה) שלה לא מאפשרת לה
לאגור מספיק שומן בגוף כדי לישון במהלך חודשי החורף הקרים ,כך שבעצם הם לא " "hibernateכמו
דובים אחרים.
תשובה – sleep .1שינה
תשובה – eat .2לאכול
תשובה – store .3לאגור
תשובה – grow .4לגדול