Page 5 - eng2
P. 5

‫‪ .16‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
‫תשובה ‪ .1‬להסביר מדוע צדים את הפנדה הענקית‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר רק במשפט אחד (ולא‬

                                               ‫לאורך הפסקה) כי צדים אותם עבור הפרווה הייחודית שלהם‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .2‬לטעון שצריך לעשות יותר כדי להגן על הפנדה הענקית‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שבפסקה‬

                                                            ‫נמתחת ביקורת רק על העובדה שצדים את הפנדה‪.‬‬
                           ‫תשובה ‪ .3‬לדון בסכנות העומדות בפני הפנדה הענקית והניסיונות להציל אותם‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .4‬לתאר מאמצים להבטיח את ההישרדות של הפנדה הענקית ואיזור המחייה שלה‪.‬‬

                                                                     ‫‪ .17‬בהתאם לפסקה השנייה‪ ,‬הפנדה הענקית ‪-‬‬
    ‫תשובה ‪ .1‬יש להן אזור מחייה טבעיים הקטנים מהרבה חיות אחרות‪ .‬התשובה אינה כיוון שלא נעשתה‬

                                                               ‫בפסקה כלל השוואה בתחום זה לחיות אחרות‪.‬‬
                     ‫תשובה ‪ .2‬לעיתים מתות מרעב‪ .‬התשובה נכונה כיוון שמידע זה מופיע בשורות ‪.11-12‬‬

                                         ‫תשובה ‪ .3‬היא הדוב שנמצא בסכנה הגדולה ביותר מבין כל הדובים‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .4‬חיה בעיקר בשמורות טבע‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר שהקימו עבורן שמורות‪ ,‬אבל לא‬

                                                                                    ‫ידוע כי הן חיות בעיקר בהן‪.‬‬

                                                                                                 ‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                  ‫מבנה הטקסט‬
                            ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת התפיסה החיובית של כישלון בעולם התחרותי של חברות‪.‬‬
    ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת הבעיה בעובדה כי כישלון הינו דבר שאינו מקובל בעולם הלימודים‪ .‬מציגים מספר‬
 ‫תיאורים ומידע לגבי הבעיה בכך שסטודנטים לא יודעים לקבל ולחיות עם כישלון וההשלכות של מצב זה‪.‬‬
     ‫פסקה שלישית‪ :‬הצגת הדרך שבה אוניברסיטאות מתמודדות עם תופעה זו – הקמת תוכניות וקורסים‬
                                                                                          ‫להעצמת הסטודנטים‪.‬‬

                                                          ‫‪ .18‬איזו מהטענות הבאות לא נטענת בפסקה הראשונה?‬
      ‫תשובה ‪ .1‬כל היזמים נכשלים מתי שהוא (בנקודה אחת או אחרת)‪ .‬התשובה נכונה כיוון שרק נאמר‬

                 ‫בפסקה שהרבה יזמים חושפים את הכשלונות שלהם‪ ,‬אבל לא העובדה כי כולם נכשלים‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .2‬חברים בעולם החברות מאמינים שכישלון מניב הבנה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שטענה זו היא‬

                                                                                       ‫מהות הפסקה הראשונה‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .3‬ישנם אנשים שמאמינים שכישלון הוא משהו שצריכים להיות גאים בו‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

                                                                 ‫כיוון שטענה זו היא מהות הפסקה הראשונה‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬הרבה חברות הייטק "מהללות" (מעניקות פרסים) כישלון‪ .‬טענה זו מופיעה בשורה האחרונה של‬

                                                                                                         ‫הפסקה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6