Page 5 - eng2
P. 5
.16המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1להסביר מדוע צדים את הפנדה הענקית .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר רק במשפט אחד (ולא
לאורך הפסקה) כי צדים אותם עבור הפרווה הייחודית שלהם.
תשובה .2לטעון שצריך לעשות יותר כדי להגן על הפנדה הענקית .התשובה אינה נכונה כיוון שבפסקה
נמתחת ביקורת רק על העובדה שצדים את הפנדה.
תשובה .3לדון בסכנות העומדות בפני הפנדה הענקית והניסיונות להציל אותם.
תשובה .4לתאר מאמצים להבטיח את ההישרדות של הפנדה הענקית ואיזור המחייה שלה.
.17בהתאם לפסקה השנייה ,הפנדה הענקית -
תשובה .1יש להן אזור מחייה טבעיים הקטנים מהרבה חיות אחרות .התשובה אינה כיוון שלא נעשתה
בפסקה כלל השוואה בתחום זה לחיות אחרות.
תשובה .2לעיתים מתות מרעב .התשובה נכונה כיוון שמידע זה מופיע בשורות .11-12
תשובה .3היא הדוב שנמצא בסכנה הגדולה ביותר מבין כל הדובים.
תשובה .4חיה בעיקר בשמורות טבע .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר שהקימו עבורן שמורות ,אבל לא
ידוע כי הן חיות בעיקר בהן.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת התפיסה החיובית של כישלון בעולם התחרותי של חברות.
פסקה שנייה :הצגת הבעיה בעובדה כי כישלון הינו דבר שאינו מקובל בעולם הלימודים .מציגים מספר
תיאורים ומידע לגבי הבעיה בכך שסטודנטים לא יודעים לקבל ולחיות עם כישלון וההשלכות של מצב זה.
פסקה שלישית :הצגת הדרך שבה אוניברסיטאות מתמודדות עם תופעה זו – הקמת תוכניות וקורסים
להעצמת הסטודנטים.
.18איזו מהטענות הבאות לא נטענת בפסקה הראשונה?
תשובה .1כל היזמים נכשלים מתי שהוא (בנקודה אחת או אחרת) .התשובה נכונה כיוון שרק נאמר
בפסקה שהרבה יזמים חושפים את הכשלונות שלהם ,אבל לא העובדה כי כולם נכשלים.
תשובה .2חברים בעולם החברות מאמינים שכישלון מניב הבנה .התשובה אינה נכונה כיוון שטענה זו היא
מהות הפסקה הראשונה.
תשובה .3ישנם אנשים שמאמינים שכישלון הוא משהו שצריכים להיות גאים בו .התשובה אינה נכונה
כיוון שטענה זו היא מהות הפסקה הראשונה.
תשובה .4הרבה חברות הייטק "מהללות" (מעניקות פרסים) כישלון .טענה זו מופיעה בשורה האחרונה של
הפסקה.