Page 5 - eng2
P. 5
הבנת הנקרא – קטע קריאה שני
פסקה ראשונה – הצגת ספינת מחקר שקיבלה שם מצחיק ומוזר (מהציבור).
פסקה שנייה – הצגת הייחודיות של צוללת המחקר
פסקה שלישית – הצגת שימוש אחד אפשרי בנתונים שאוספת הצוללת
פסקה רביעית – סיכום המתייחס לחשיבות העובדה כי נבחר שם מצחיק ומוזר.
.18המטרה העיקרית של הטקסט היא ל -
תשובה .1להשוות את המשימות של הספינה והצוללת .התשובה אינה נכונה .אמנם מציגים
את הספינה והצוללת בקטע אבל אין הרחבה או התייחסות למשימות הספינה ולהבדלים
בינהם.
תשובה .2לתאר את העבודה של .NERCהתשובה אינה נכונה כיוון שלמרות הציגו את
הארגון לא העמיקו בעבודתו לאורך הטקסט.
תשובה .3להציג ממצאים אחרונים לגבי האקלים של אנטרקטיקה .למרות שנוגעים מעט
בנושא זו אינו מטרתו העיקרית של הטקסט כולו.
תשובה .4לדון בתרומה של הצוללת המיוחדת למחקר המדעי .התשובה נכונה כיוון לאחר
שמתארים את בחירת השם המשך הטקסט עוסק בעיקר בייחודיות שלה ,בממצאים שלה
וכו'.
.19המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא ל -
תשובה .1להסביר כיצד הצוללת הקטנה קיבלה את שמה .התשובה נכונה כיוון שתואר
כיצד הציבור בחר את השם המוזר הזה לספינה הגדולה אבל אז הארגון הטיל וטו על
ההחלטה והעניק את השם המצחיק דווקא לצוללת הקטנה היוצאת מהספינה.
תשובה .2להסביר מדוע בחרו ב NERCבשם השני (סר דויד אטנבורו) .ישנה שורה אחת
בפסקה העוסקת בנקודה שבה בחרו בארגון לא לתת לספינה את השם המצחיק .מכאן שזו
אינה מטרתה העיקרית של הפסקה.
תשובה .3לדון בספינת המחקר החדשה של .NERCהתשובה אינה נכונה כיוון שאין דיון את
התייחסות מעמיקה לספינה עצמה ולמאפייניה.
תשובה .4לתאר את כלי השיט בעל השם המוזר.
.20בשורה " 4נתן משב רוח של עליזות/קלילות" ניתן לניסוח מחדש בתור -
תשובה .1היה סימן לכבוד עבור
תשובה .2הראה את החשיבות של
תשובה .3הציע מידע חדש לגבי
תשובה .4הציג אלמנט/היבט של כיף ל