Page 5 - eng2
P. 5

‫הבנת הנקרא – קטע קריאה שני‬
                  ‫פסקה ראשונה – הצגת ספינת מחקר שקיבלה שם מצחיק ומוזר (מהציבור)‪.‬‬

                                            ‫פסקה שנייה – הצגת הייחודיות של צוללת המחקר‬
                        ‫פסקה שלישית – הצגת שימוש אחד אפשרי בנתונים שאוספת הצוללת‬
              ‫פסקה רביעית – סיכום המתייחס לחשיבות העובדה כי נבחר שם מצחיק ומוזר‪.‬‬

                                                          ‫‪ .18‬המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
 ‫תשובה ‪ .1‬להשוות את המשימות של הספינה והצוללת‪ .‬התשובה אינה נכונה‪ .‬אמנם מציגים‬

    ‫את הספינה והצוללת בקטע אבל אין הרחבה או התייחסות למשימות הספינה ולהבדלים‬
                                                                                           ‫בינהם‪.‬‬

      ‫תשובה ‪ .2‬לתאר את העבודה של ‪ .NERC‬התשובה אינה נכונה כיוון שלמרות הציגו את‬
                                                   ‫הארגון לא העמיקו בעבודתו לאורך הטקסט‪.‬‬

    ‫תשובה ‪ .3‬להציג ממצאים אחרונים לגבי האקלים של אנטרקטיקה‪ .‬למרות שנוגעים מעט‬
                                              ‫בנושא זו אינו מטרתו העיקרית של הטקסט כולו‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .4‬לדון בתרומה של הצוללת המיוחדת למחקר המדעי‪ .‬התשובה נכונה כיוון לאחר‬
 ‫שמתארים את בחירת השם המשך הטקסט עוסק בעיקר בייחודיות שלה‪ ,‬בממצאים שלה‬

                                                                                              ‫וכו'‪.‬‬

                                                ‫‪ .19‬המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא ל ‪-‬‬
    ‫תשובה ‪ .1‬להסביר כיצד הצוללת הקטנה קיבלה את שמה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שתואר‬

       ‫כיצד הציבור בחר את השם המוזר הזה לספינה הגדולה אבל אז הארגון הטיל וטו על‬
              ‫ההחלטה והעניק את השם המצחיק דווקא לצוללת הקטנה היוצאת מהספינה‪.‬‬

    ‫תשובה ‪ .2‬להסביר מדוע בחרו ב ‪ NERC‬בשם השני (סר דויד אטנבורו)‪ .‬ישנה שורה אחת‬
  ‫בפסקה העוסקת בנקודה שבה בחרו בארגון לא לתת לספינה את השם המצחיק‪ .‬מכאן שזו‬

                                                            ‫אינה מטרתה העיקרית של הפסקה‪.‬‬
‫תשובה ‪ .3‬לדון בספינת המחקר החדשה של ‪ .NERC‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין דיון את‬

                                                ‫התייחסות מעמיקה לספינה עצמה ולמאפייניה‪.‬‬
                                              ‫תשובה ‪ .4‬לתאר את כלי השיט בעל השם המוזר‪.‬‬

                      ‫‪ .20‬בשורה ‪" 4‬נתן משב רוח של עליזות‪/‬קלילות" ניתן לניסוח מחדש בתור ‪-‬‬
                                                                ‫תשובה ‪ .1‬היה סימן לכבוד עבור‬

                                                              ‫תשובה ‪ .2‬הראה את החשיבות של‬
                                                                 ‫תשובה ‪ .3‬הציע מידע חדש לגבי‬

                                                       ‫תשובה ‪ .4‬הציג אלמנט‪/‬היבט של כיף ל‬
   1   2   3   4   5   6