Page 3 - eng2
P. 3
.11עץ הדקל היחיד שהוא ילידי להוואי (שמקורו בהוואי) הוא חלק מהמין "פריטחרדיה".
תשובה .1עצי דקל מהגן פריטחרדיה גדלים רק בהוואי .התשובה אינה נכונה כיוון שהיא
מוסיפה מידע .נאמר רק כי זהו עץ שמקורו בהוואי ,אבל לא כי הוא לא גדל במקומות אחרים.
תשובה .2עץ הדקל היחיד שהוא ילידי להוואי שייך למשפחת (לגן) הפריטחרדיה.
תשובה .3משפחת (הגן) פריטחרדיה כוללת את עץ הדקל הכי נפוץ בהוואי .התשובה אינה
נכונה כיוון שאנו לא יודעים כי הוא הנפוץ ביותר.
תשובה .4עץ הדקל העומד בפני הכחדה שייך למשפחת (הגן) פריטחרדיה .התשובה אינה
נכונה כיוון שלא נאמר לנו כי העץ בסכנה.
.12אמנים מבית הספר הונציאני היו מוטים (משוחדים) לצבעים עשירים.
תשובה .1אמנים מבית הספר הונציאני השתמשו בצבעים באופן טוב במיוחד .התשובה אינה
נכונה כיוון שלא ניתן מידע לגבי כיצד הם השתמשו בהם.
תשובה .2אמנים מבית הספר הונציאני העדיפו צבעים חזקים.
תשובה .3אמנים מבית הספר הונציאני יצרו צבעים יוצאי דופן .התשובה אינה נכונה כיוון
שהיא מוסיפה מידע על המשפט המקורי.
תשובה .4אמנים מבית הספר הונציאני התנסו עם צבעים עזים/חזקים .התשובה אינה נכונה
כיוון שהיא מוסיפה מידע על המשפט המקורי.
הבנת הנקרא – קטע קריאה ראשון
פסקה ראשונה – הצגת מוסלמי בולט מההיסטוריה – מוחמד גלאל אל-דין בלקהי (רומי).
פסקה שנייה – רקע לגביו והצגת נקודת השינוי מסטודנט ומורה למשורר
פסקה שלישית – הצגת ההצלחה לה זכתה השירה שלו לאורך השנים ולאחרונה.
פסקה רביעית – נסיון להסביר את הצלחתו בימים אלו (עובדת הישארותו עדכני לאורך 800
שנים).
.13המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לדון בהשפעות החברתיות והפוליטיות על עבודתו של רומי .התשובה אינה נכונה
כיוון שהפסקה מתארת את המקומות בהם עבר בחייו אבל לא את ההשפעות הפוליטיות על
עבודתו.
תשובה .2לתאר את היחסים של רומי עם סאמס אל-דין .התשובה אינה נכונה כיוון שרק
בסוף הפסקה אנו מקבלים את המידע כי הם נפגשו והוא הושפע ממנו .זו אינה המטרה
העיקרית.
תשובה .3לדון בקריירה של רומי כמלומד ומורה איסלמי .התשובה אינה נכונה כי הפסקה
אינה מתמקדת בקריירה שלו.
תשובה .4לתאר את חייו של רומי לפני שהפך לסופר .התשובה נכונה כיוון שהפסקה
עוסקת בעיקר ברקע לגביו ואז לקראת סוף הפסקה מתייחסים לנקודת השינוי.