Page 3 - eng2
P. 3

‫‪ .11‬עץ הדקל היחיד שהוא ילידי להוואי (שמקורו בהוואי) הוא חלק מהמין "פריטחרדיה"‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬עצי דקל מהגן פריטחרדיה גדלים רק בהוואי‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהיא‬
‫מוסיפה מידע‪ .‬נאמר רק כי זהו עץ שמקורו בהוואי‪ ,‬אבל לא כי הוא לא גדל במקומות אחרים‪.‬‬

          ‫תשובה ‪ .2‬עץ הדקל היחיד שהוא ילידי להוואי שייך למשפחת (לגן) הפריטחרדיה‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .3‬משפחת (הגן) פריטחרדיה כוללת את עץ הדקל הכי נפוץ בהוואי‪ .‬התשובה אינה‬

                                               ‫נכונה כיוון שאנו לא יודעים כי הוא הנפוץ ביותר‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .4‬עץ הדקל העומד בפני הכחדה שייך למשפחת (הגן) פריטחרדיה‪ .‬התשובה אינה‬

                                                       ‫נכונה כיוון שלא נאמר לנו כי העץ בסכנה‪.‬‬

                         ‫‪ .12‬אמנים מבית הספר הונציאני היו מוטים (משוחדים) לצבעים עשירים‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .1‬אמנים מבית הספר הונציאני השתמשו בצבעים באופן טוב במיוחד‪ .‬התשובה אינה‬

                                       ‫נכונה כיוון שלא ניתן מידע לגבי כיצד הם השתמשו בהם‪.‬‬
                               ‫תשובה ‪ .2‬אמנים מבית הספר הונציאני העדיפו צבעים חזקים‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .3‬אמנים מבית הספר הונציאני יצרו צבעים יוצאי דופן‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון‬

                                                        ‫שהיא מוסיפה מידע על המשפט המקורי‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬אמנים מבית הספר הונציאני התנסו עם צבעים עזים‪/‬חזקים‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

                                                  ‫כיוון שהיא מוסיפה מידע על המשפט המקורי‪.‬‬

                                                              ‫הבנת הנקרא – קטע קריאה ראשון‬
    ‫פסקה ראשונה – הצגת מוסלמי בולט מההיסטוריה – מוחמד גלאל אל‪-‬דין בלקהי (רומי)‪.‬‬

                      ‫פסקה שנייה – רקע לגביו והצגת נקודת השינוי מסטודנט ומורה למשורר‬
              ‫פסקה שלישית – הצגת ההצלחה לה זכתה השירה שלו לאורך השנים ולאחרונה‪.‬‬
  ‫פסקה רביעית – נסיון להסביר את הצלחתו בימים אלו (עובדת הישארותו עדכני לאורך ‪800‬‬

                                                                                            ‫שנים)‪.‬‬

                                                   ‫‪ .13‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
   ‫תשובה ‪ .1‬לדון בהשפעות החברתיות והפוליטיות על עבודתו של רומי‪ .‬התשובה אינה נכונה‬
  ‫כיוון שהפסקה מתארת את המקומות בהם עבר בחייו אבל לא את ההשפעות הפוליטיות על‬

                                                                                           ‫עבודתו‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .2‬לתאר את היחסים של רומי עם סאמס אל‪-‬דין‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שרק‬

       ‫בסוף הפסקה אנו מקבלים את המידע כי הם נפגשו והוא הושפע ממנו‪ .‬זו אינה המטרה‬
                                                                                         ‫העיקרית‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .3‬לדון בקריירה של רומי כמלומד ומורה איסלמי‪ .‬התשובה אינה נכונה כי הפסקה‬
                                                                    ‫אינה מתמקדת בקריירה שלו‪.‬‬

       ‫תשובה ‪ .4‬לתאר את חייו של רומי לפני שהפך לסופר‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהפסקה‬
              ‫עוסקת בעיקר ברקע לגביו ואז לקראת סוף הפסקה מתייחסים לנקודת השינוי‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6