Page 4 - eng2
P. 4
.14בהתאם לפסקה השנייה ,סאמס אל-דין -
תשובה .1כתב כמה עבודות מלומדות.
תשובה .2היווה השראה גדולה עבור רומי .התשובה נכונה כיוון שהוא גרם לו לשנות את
כיוון חייו והעיר את הרוחניות שבו.
תשובה .3היה מורה ידוע בקוניה.
תשובה .4זנח את הקריירה שלו לאחר שפגש את רומי.
.15המטרה העיקרית של הפסקה השלישית היא ל -
תשובה .1להציג את ההיבטים החדשניים של שירתו של רומי .התשובה אינה נכונה כיוון שלא
הייתה התייחסות לכך בפסקה.
תשובה .2לדון בקשיים של תרגום כתיבתו של רומי .התשובה אינה נכונה כיוון שתואר שנעשו
תרגומים רבים ,אבל לא כי היו בכך קשיים.
תשובה .3לתאר את מקומו של רומי בתרבות הטורקית והפרסית .התשובה אינה נכונה כיוון
שרק נאמר שיצירותיו השפיעו על ספרות טורקית ופרסית .אבל מעבר למשפט זה אין הרחבה
בנושא ולכן זו אינה מטרת הפסקה.
תשובה .4להראות עד כמה הפופולריות של רומי רחבה .תשובה זו נכונה כיוון שישנו תיאור
נרחב של התרגומים ומכירות העתק שלהן זכה.
.16המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל -
תשובה .1לטעון שרומי הוא המשורר הכי מעורר השראה בכל הזמנים .התשובה אינה נכונה
כיוון שלמרות שהמשפט הראשון בפסקה אומר שהיא אהוב מאוד זו אינה מטרתה העיקרית
של הפסקה כולה.
תשובה .2לדון בחוכמתו של רומי .התשובה אינה נכונה כיוון שאין ממש העמקה או
התייחסות לכך בפסקה.
תשובה .3להסביר מדוע שירתו של רומי אהובה על ידי קוראים כיום .התשובה נכונה כיוון
שהפסקה מרחיבה לגבי התחושות העולות מהקריאה והיכולת של קוראים עד היום
להתחבר לכך.
תשובה .4להציג את עבודתו של ברק קולמן על שירתו של רומי .התשובה אינה נכונה כיוון
שהעובדה שהציגו ציטוט של ברק אינה אומרת כי זו מטרתה העיקרית של הפסקה.
.17הפסקה האחרונה מציעה/רומזת ששירתו של רומי עושה את הכל למעט -
תשובה .1גורמת לאנשים לחייך.
תשובה .2לבטא דברים שרומי ייחל להם
תשובה .3לתאר מאורעות הסטוריים .התשובה נכונה כיוון שלאורך הטקסט כולו (וגם
בפסקה האחרונה) לא מספרים כי שירתו של רומי עסקה במאורעות הסטוריים.
תשובה .4לגרום לאנשים לחוש שהם לומדים מרומי.