Page 5 - qua1
P. 5

‫‪ .17‬השאלה שלפנינו עוסקת בדמיון צורות בגיאומטריה‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬כל שתי צורות משוכללות‬

   ‫(בעלות אותו מספר צלעות( דומות זו לזו‪ .‬בנוסף למדנו כי יחס השטחים בין צורות דומות שווה‬

              ‫לריבוע יחס הדמיון‪ .‬בשאלה נתון כי מאריכים את הצלע פי ‪ 2‬ולכן יחס הדמיון הוא ‪.1:2‬‬

                                    ‫‪)2‬יחס הדמיון( = יחס השטחים‬

                                    ‫חדש‬         ‫‪    ‬‬   ‫שטח‬   ‫=‬          ‫‪(21)2‬‬
                                             ‫משושה‬

                                            ‫‪     1‬‬
                                    ‫‪ = 4‬שטח משושה חדש‬

                                    ‫‪ =         ‬שטח משושה חדש‬

   ‫‪ .18‬השאלה שלפנינו מכילה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט על ידי שימוש בנוסחאות הכפל המקוצר‪:‬‬

        ‫‪(√2 + 2√3)2‬‬                          ‫‪    2‬‬  ‫‪+‬‬  ‫∙ ‪⏞2‬‬    ‫‪2        ‬‬    ‫‪+‬‬      ‫‪    2‬‬     ‫‪14 + 4√2√3‬‬

                                             ‫‪⏞2‬‬              ‫‪√2 ∙ 2√3‬‬            ‫‪4⏞∙ 3‬‬
   ‫‪(√3 + √2)(3√3 − √2) = 3 √⏟3√3 − √3√2 + 3√3√2 − √⏟2√2 = 7 + 2√3√2‬‬
                                    ‫‪⏟3‬‬
                                                                                          ‫‪2‬‬

                                       ‫‪9‬‬

                                    ‫=‬  ‫)‪2(7 + 2√2√3‬‬                     ‫=‬  ‫‪    ‬‬
                                         ‫‪7 + 2√3√2‬‬

                                 ‫‪ .19‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית בה ישנם כמה נעלמים‪.‬‬
   ‫הנתון הראשון קובע כי בהסטוריה הציון של רותי גבוה ב ‪ 3‬נקודות מהציון של גיא ולכן נסמן את‬

                                                       ‫ציונו של גיא כ ‪     ‬ואת ציונה של רותי בתור ‪.     + 3‬‬

   ‫לעומת זאת במבחן בכימיה אנו לא יודעים מה היחס‪/‬קשר בין ציוניהם ולכן נגדיר כי ציונו של גיא‬

   ‫הוא ‪     ‬וציונה של רותי הוא ‪ .    ‬זאת כדי שנוכל לרשום את המשוואה המופיעה בשורה השלישית‬

                                                                                             ‫שבשאלה‪:‬‬

                                    ‫‪     +           + 3 +     ‬‬             ‫‪/∙ 2‬‬
                                      ‫‪2 = 2 +4‬‬

                                    ‫‪     +      =      + 3 +      + 8 /−    ‬‬

                                                ‫‪     =      +         ‬‬

              ‫כלומר‪ ,‬ציונו של גיא במבחן בכימיה גבוה ב ‪ 11‬נקודות מהציון של רותי במבחן בכימיה‪.‬‬

        ‫‪ .20‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הסתברות‪ .‬בשאלה נתון כי הסיכוי לקפוץ למספר זוגי גדול פי ‪2‬‬

   ‫מהסיכוי לקפוץ למספר אי זוגי‪ .‬כלומר ההסתברויות הן ‪     ‬ו ‪ 2    ‬כאשר אנו יודעים שהשלם הוא ‪.1‬‬

   ‫הוא‬  ‫זוגי‬  ‫אי‬  ‫מספר‬  ‫על‬  ‫שתקפוץ‬  ‫והסיכוי‬  ‫‪2‬‬  ‫הוא‬    ‫זוגי‬  ‫מספר‬       ‫על‬  ‫תקפוץ‬  ‫שהארנבת‬   ‫שההסתברות‬  ‫מכאן‬
                                             ‫‪3‬‬

                                                                                                         ‫‪.31‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6