Page 4 - qua1
P. 4

‫‪ .13‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק העוסקת בקבוצה של פועלים המבצעים עבודה מסוימת‪ .‬ניגש‬

                            ‫לפתרון השאלה באמצעות טבלת פועלים‪/‬עבודה‪/‬זמן‪:‬‬

‫זמן‬  ‫עבודה‬                                                                        ‫פועלים‬

‫‪15 1‬‬                                                                                 ‫‪2‬‬

‫‪     1 5‬‬

                               ‫כעת‪ ,‬כפי שלמדנו‪ ,‬נבנה משוואה על האלכסונים‪:‬‬

     ‫‪15 ∙ 1 ∙ 2 = 5 ∙ 1 ∙      /: 5‬‬

                            ‫‪     =     ‬‬

   ‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בתכונות המשיק למעגל‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬בעת‬
‫העברת רדיוס לנקודת השקה נוצרת זווית ישרה‪ .‬משמע‪ ,‬אם תעבירו את ‪ OB‬תקבלו משולש ישר‬

           ‫זווית בו ניצב אחד שווה ל ‪( 2‬רדיוס) והיתר שווה ל ‪ AO( 7‬נמצאת מול הזווית הישרה)‪.‬‬
                                    ‫‪        2 + 22 = 72 /−4‬‬
                                       ‫√‪        2 = 45 /‬‬

                                ‫‪         = √45 = √9 ∙ √5 =     √    ‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו עוסקת במספרים שלמים חלוקה‪ .‬בשאלה נתונות שתי תכונות חלוקה והתבקשנו‬
      ‫למצוא באיזה מהמספרים שבתשובות ‪     ‬מתחלק בהכרח ללא שארית‪ .‬ניגש לפתרון השאלה‬

    ‫באמצעות הצבת מספרים נוחים‪ .‬נתחיל תמיד מהמספרים הכי קטנים ‪ -‬נציב ‪ .     =     ‬ערך זה‬
                                    ‫מקיים את שתי תכונות החלוקה ולכן ‪ 6‬הינו התשובה הנכונה‪.‬‬

     ‫‪ ‬שימו לב – גם ‪ 18‬ו ‪ 30‬ועוד מספרים מקיימים תכונת חלוקה זו אבל כולם בהכרח תמיד‬
                                                ‫מתחלקים ב ‪ 6‬ולא בהכרח בתשובות האחרות‪.‬‬

     ‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלת פעולת מומצאות‪ .‬ניגש לפישוט הביטוי שבשאלה‪:‬‬

     ‫)‪#(    ‬‬                   ‫=‬  ‫‪    2‬‬
                                  ‫‪2‬‬

‫כעת ממבט בתשובות אנו מבינים כי עלינו ליישם את פעולת ה ‪ $‬כדי לבדוק מי מהן תהיה שווה‬

                                                                                                     ‫לתוצאה שקיבלנו‪.‬‬

                                            ‫‪ ‬תשובה מספר ‪32√$(    ) = 32√ 8    - 1‬‬

                                                        ‫‪ ‬תשובה מספר ‪4√$(    ) = 4√ 8    - 2‬‬

     ‫‪        ($(    ))    ‬‬  ‫=‬  ‫‪         (        )    ‬‬  ‫=‬  ‫‪        ‬‬  ‫∙‬  ‫‪        ‬‬  ‫=‬  ‫‪        ‬‬  ‫‪-‬‬  ‫‪3‬‬  ‫מספר‬  ‫תשובה‬  ‫‪‬‬
                                                                        ‫‪        ‬‬     ‫‪    ‬‬

     ‫לאחר מציאת התשובה הנכונה אין צורך להמשיך ולבדוק את התשובה שנותרה‪.‬‬

     ‫‪4($(    ))2‬‬               ‫=‬         ‫‪4‬‬  ‫‪( 8   )2‬‬       ‫=‬  ‫‪4‬‬         ‫∙‬  ‫‪    2‬‬  ‫=‬  ‫‪    2‬‬     ‫‪-‬‬  ‫‪4‬‬  ‫מספר‬  ‫תשובה‬  ‫‪‬‬
                                                                           ‫‪64‬‬        ‫‪16‬‬

                                                                                                                      ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6