Page 4 - qua1
P. 4

‫‪120 + 90 +      = 360 /−210‬‬

                                              ‫‪     = 150‬‬

                                                                 ‫כעת נציב את הנתונים בנוסחת הקשת‪:‬‬

 ‫‪    ‬‬  ‫∙‬  ‫‪2        ‬‬  ‫=‬  ‫‪150‬‬      ‫∙‬  ‫‪2    ‬‬  ‫∙‬  ‫‪4‬‬  ‫=‬  ‫‪150‬‬    ‫∙‬  ‫‪2    ‬‬  ‫=‬     ‫‪15‬‬  ‫∙‬  ‫‪2    ‬‬  ‫=‬  ‫‪            ‬‬
‫‪360‬‬                     ‫‪360‬‬                         ‫‪90‬‬                     ‫‪9‬‬                 ‫‪    ‬‬

‫‪ .13‬השאלה שלפנינו הינה שאלת יחס המערבת בה גם אחוזים‪ .‬כיוון שבשאלה אין נתונים מספריים‬
                                               ‫ניגש לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪.‬‬

   ‫נניח כי בבית הספר ‪ 100‬תלמידים‪ .‬מכאן‪ ,‬שמספר התלמידים בעלי האופניים הוא ‪ 80‬ומספר‬

                     ‫התלמידים שאינם בעלי אופניים הוא ‪( 20‬יחס של ‪ 1: 4‬בתוך שלם של ‪.)100‬‬

 ‫מתוך ‪ 80‬התלמידים בעלי האופניים ‪ 24‬מהם )‪ (13000 ∙ 80‬בעלי אופני הרים‪ .‬מכאן‪ ,‬שמתוך ‪100‬‬
                         ‫תלמידים ל ‪ 76‬אין אופני הרים והם מהווים ‪ 76%‬מקרב כל התלמידים‪.‬‬

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו עוסקת בממוצע‪ .‬בשאלה נתונים שלושה ממוצעים אותם נרשום בצורה אלגברית‪.‬‬

‫נסמן את הזריקה הראשונה בתור ‪ ,    ‬את הזריקה השנייה בתור ‪     ‬ואת הזריקה השלישית בתור ‪:    ‬‬

       ‫‪     +      +     ‬‬                     ‫‪     +     ‬‬                  ‫‪     +     ‬‬
          ‫‪3 =4 ; 2 =3 ; 2 =4‬‬

‫התבקשנו בשאלה למצוא את תוצאת הזריקה השנייה‪ ,‬כלומר אנו מחפשים את ערכו של ‪ .    ‬לכן‪,‬‬

‫נבודד את ‪     ‬ו ‪     ‬במשוואה השנייה והשלישית ונציב אותם במשוואה הראשונה‪:‬‬

                           ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬   ‫=‬  ‫‪4‬‬  ‫→‬  ‫‪    ‬‬   ‫=‬  ‫‪8‬‬  ‫‪−‬‬   ‫‪    ‬‬
                                 ‫‪2‬‬

                           ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬  ‫=‬   ‫‪3‬‬  ‫→‬  ‫‪     = 6 −     ‬‬
                                 ‫‪2‬‬

                        ‫‪6 −      +      + 8 −     ‬‬         ‫‪=4‬‬        ‫‪/∙ 3‬‬
                                  ‫‪3‬‬

                                          ‫‪14 −      = 12‬‬

                                              ‫‪     =     ‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו מכילה משוואה עם שני נעלמים אותה לא נוכל לפתור ולמצוא את ערכם המדויק‬
‫של הנעלמים‪ .‬לכן ננסה להבין מה יכול‪/‬צריך להיות ערכם של הנעלמים כדי לקיים את המשוואה‪.‬‬

     ‫יתכן כי שניהם חיוביים‪ ,‬יתכן כי אחד מהם חיובי ואחד שלילי (אבל החיובי יותר גדול בערכו‬
      ‫המוחלט כדי לוודא שאכן התוצאה הכללית חיובית)‪ .‬לא ניתן לדעת מי מהם גדול יותר ולכן‬

                                                                                ‫תשובה ‪ 3‬אינה נכונה‪.‬‬
‫תשובה מספר ‪ 2‬קובעת כי לפחות אחד מהנעלמים שלילי אבל כפי שהבנו יתכן כי שניהם חיוביים‪.‬‬

                             ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה הכרחית כי יתכן למשל ש ‪      = 10‬ו ‪.     = −12‬‬
                                      ‫לאחר פסילת שלוש תשובות נוכל לסמן את תשובה ‪ 1‬כנכונה‪.‬‬

                                                                                                          ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6