Page 6 - qua2
P. 6
.18השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בבעיות אחוזים.
כדי להבין את היחס נתחיל רגע להציב מספרים קטנים ונוחים –
נניח שיש לנו 50שח .אם הגדלנו אותו ב ( 100%הוספנו לו )50אז יש לנו כעת 100שח .משמע ,הוא גדל פי .2
ושוב –
נניח שיש לנו 50שח .אם הגדלנו אותו ב ( 200%הוספנו לו )100אז יש לנו כעת 150שח .משמע ,הוא גדל פי
.3
אז אנו מבינים שההכפלה תמיד גדולה 1מהאחוז.
משמע ,אם הגדלנו מספר ב ,4000%אז המספר גדל פי .41
.19השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בגאומטריה מופשטת .ראשית נתון כי ישנן 3נקודות ושהמרחק בין
כל שתי נקודות הוא זהה – . חשוב שנבין שמצב זה מתאר משולש שווה צלעות.
כעת נאמר שתמר רוצה לצייר נקודה נוספת שמרחקה מכל אחת מהנקודות גדול מהצלע של המשולש.
משמע ,הנקודה לא יכולה להיות בתוך המשולש .למשל ,אם היה נתון כי מרחק הנקודה קטן מהצלע ,אז
יכולנו למקם את הנקודה במרכז המשולש (דמיינו -מרכז המעגל שבו חסום המשולש).
אם נמקם נקודה מחוץ למשולש ,לא נוכל למצוא נקודה שנמצאת באותו המרחק מכל הנקודות ,ולכן
התשובה היא .0
.20השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות החלוקה של מספרים שלמים .ניתן לגשת לשאלה באחת
משתי גישות – אלגברית והצבת מספרים נוחים.
דרך ראשונה – הצבת מספרים נוחים.
נניח כי = 2 ∙ 3 ∙ 5 = 30
כעת נמצא את כל המספרים השונים בהם מתחלק – 60
להזכירכם למדנו שאפשר לחסוך עבודה אם נמצא תמיד זוגות – כל מספר שמתחלק ,אזי גם התוצאה של
החילוק היא מחלק בפני עצמה.
למשל – 1ו 2 , 30ו 3 ,15ו 5 , 10ו .6ברגע שהתוצאות "נפגשו" אין צורך לחפש יותר מחלקים.
התוצאה שקיבלנו היא 8מחלקים( .גם אם נציב = 30בתשובות 1ו 2הן תיפסלנה).
דרך שנייה – דרך אלגברית
כפי שלמדנו ,כל מספר מתחלק בעצמו ,ב ,1בכל גורם ראשוני ובכל מכפלה אפשרית בין גורמיו הראשוניים.
נמצא כעת את כל המכפלות האפשריות . , , , , , -
ל 6תוצאות אלו נוסיף את 1ואת Aעצמו ומכאן נמצא כי יש 8מחלקים שונים.

