Page 1 - qua2
P. 1

‫פתרון פרק כמותי שני יולי (קיץ) ‪2023‬‬

‫‪ .1‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית‪ .‬ראשית נתון כמה סוכריות קיבל כל אחד משבעת הילדים‬
                          ‫ולכן נוכל לחשב את סך כל הסוכריות ‪.(1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7) 28 -‬‬

‫נתון כי הילדים התחלקו לשתי קבוצות בהן כמות הסוכריות שווה ולכן נדע כי בכל קבוצה ‪ 14‬סוכריות‪.‬‬

                     ‫‪ .2‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בגאומטריה אנליטית ובתכונות המשולשים‪.‬‬
       ‫ראשית נתון כי הנקודה ‪ E‬היא אמצע הקטע ‪     ‬ולכן נוכל לדעת כי שיעורי הנקודה הם )‪.(10,6‬‬

                               ‫מצאנו ערכים אלו על ידי חישוב "האמצע‪/‬הממוצע" בין ערכי ‪ A‬לערכי ‪.B‬‬
                ‫בנוסף‪ ,‬נתון בסרטוט כי ‪ ED‬הוא קו אנכי ו ‪ EC‬הוא קו אופקי‪ .‬לאור זאת נוכל לדעת כי‬

                                                                                       ‫)‪   (0,6‬ו )‪.   (10,0‬‬
       ‫כעת‪ ,‬לאור הנתון כי הנקודה ‪ F‬היא אמצע הקטע ‪ DC‬נוכל לדעת כי שיעורי הנקודה הם )‪.(  ,   ‬‬

    ‫‪ .3‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות המספרים השלמים‪ .‬נתון כי שני הנעלמים בשאלה הם‬
                            ‫שלמים ושונים זה מזה‪ .‬התבקשנו למצוא מה ערכו המינימלי של הביטוי הנתון‪.‬‬
                                           ‫הביטוי מכיל את ההפרש בין הנעלמים שאותו אנו מעלים בריבוע‪.‬‬

                ‫מכאן‪ ,‬שככל שההפרש ביניהם יהיה קטן יותר‪ ,‬כך ההעלאה שלו בריבוע תהיה קטנה יותר‪.‬‬
‫ההפרש הקטן ביותר שיתכן בין שני מספרים שלמים הוא ‪( 1‬מספרים עוקבים)‪ ,‬ובמצב זה ההעלאה בריבוע‬

                                                                         ‫עדיין תשאיר אותנו עם תוצאה של ‪.1‬‬

‫‪ .4‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית בה אנו צריכים להבין כיצד בא לידי ביטוי יחס בין גורמים‪.‬‬

‫נתון בשאלה כי דרגת קושי של פאזל גבוהה יותר ככל שיש יותר חלקים – משמע – אם מגדילים את ‪ N‬אז‬

                                                                                    ‫הדרגה הכללית עולה‪.‬‬

‫כמו כן נתון כי דרגת הקושי עולה ככל שמספר הגוונים המופיעים בו קטן יותר – משמע – אם מקטינים את‬

                                                                      ‫‪ C‬אז דרגת הקושי הכללית עולה‪.‬‬

                                    ‫נביט בתשובות כעת כדי להבין מי מהביטויים מכיל את היחס הזה‪:‬‬

‫המכנה‬  ‫וכאשר‬  ‫יותר‪,‬‬  ‫גדולה‬  ‫התוצאה‬  ‫כך‬  ‫יותר‬  ‫גדול‬  ‫המונה‬  ‫ככל‬  ‫בשבר‬  ‫שלמדנו‪,‬‬  ‫כפי‬  ‫–‬  ‫‪  ‬‬  ‫‪-‬‬  ‫‪1‬‬  ‫מספר‬  ‫תשובה‬  ‫•‬
                                                                                       ‫‪  ‬‬

‫קטן יותר כך התוצאה גדולה יותר‪ .‬מכאן שהביטוי הזה מתנהג בדיוק כפי שהוגדר לנו בשאלה ולכן תשובה‬

                                                           ‫זו נכונה ואין צורך לבדוק את שאר התשובות‪.‬‬

                             ‫שימו לב – יכולתם גם לגשת לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪.‬‬
                          ‫נניח כי בהתחלה ‪ .   = 5    = 6‬הציבו ערך זה בכל התשובות וקבלו תוצאה‪.‬‬
‫כעת שנו את ערכי הנעלמים (הגדילו את ‪ N‬והקטינו את ‪ )C‬ותראו באיזו תשובה התוצאה גדלה יחסית‬

                                                                                        ‫לתוצאה המקורית‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6