Page 1 - qua2
P. 1
פתרון פרק כמותי שני יולי (קיץ) 2023
.1השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית .ראשית נתון כמה סוכריות קיבל כל אחד משבעת הילדים
ולכן נוכל לחשב את סך כל הסוכריות .(1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7) 28 -
נתון כי הילדים התחלקו לשתי קבוצות בהן כמות הסוכריות שווה ולכן נדע כי בכל קבוצה 14סוכריות.
.2השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בגאומטריה אנליטית ובתכונות המשולשים.
ראשית נתון כי הנקודה Eהיא אמצע הקטע ולכן נוכל לדעת כי שיעורי הנקודה הם ).(10,6
מצאנו ערכים אלו על ידי חישוב "האמצע/הממוצע" בין ערכי Aלערכי .B
בנוסף ,נתון בסרטוט כי EDהוא קו אנכי ו ECהוא קו אופקי .לאור זאת נוכל לדעת כי
) (0,6ו ). (10,0
כעת ,לאור הנתון כי הנקודה Fהיא אמצע הקטע DCנוכל לדעת כי שיעורי הנקודה הם ).( ,
.3השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות המספרים השלמים .נתון כי שני הנעלמים בשאלה הם
שלמים ושונים זה מזה .התבקשנו למצוא מה ערכו המינימלי של הביטוי הנתון.
הביטוי מכיל את ההפרש בין הנעלמים שאותו אנו מעלים בריבוע.
מכאן ,שככל שההפרש ביניהם יהיה קטן יותר ,כך ההעלאה שלו בריבוע תהיה קטנה יותר.
ההפרש הקטן ביותר שיתכן בין שני מספרים שלמים הוא ( 1מספרים עוקבים) ,ובמצב זה ההעלאה בריבוע
עדיין תשאיר אותנו עם תוצאה של .1
.4השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית בה אנו צריכים להבין כיצד בא לידי ביטוי יחס בין גורמים.
נתון בשאלה כי דרגת קושי של פאזל גבוהה יותר ככל שיש יותר חלקים – משמע – אם מגדילים את Nאז
הדרגה הכללית עולה.
כמו כן נתון כי דרגת הקושי עולה ככל שמספר הגוונים המופיעים בו קטן יותר – משמע – אם מקטינים את
Cאז דרגת הקושי הכללית עולה.
נביט בתשובות כעת כדי להבין מי מהביטויים מכיל את היחס הזה:
המכנה וכאשר יותר, גדולה התוצאה כך יותר גדול המונה ככל בשבר שלמדנו, כפי – - 1 מספר תשובה •
קטן יותר כך התוצאה גדולה יותר .מכאן שהביטוי הזה מתנהג בדיוק כפי שהוגדר לנו בשאלה ולכן תשובה
זו נכונה ואין צורך לבדוק את שאר התשובות.
שימו לב – יכולתם גם לגשת לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים.
נניח כי בהתחלה . = 5 = 6הציבו ערך זה בכל התשובות וקבלו תוצאה.
כעת שנו את ערכי הנעלמים (הגדילו את Nוהקטינו את )Cותראו באיזו תשובה התוצאה גדלה יחסית
לתוצאה המקורית.

