Page 2 - qua2
P. 2

‫‪ .4‬השאלה שלפנינו עוסקת בתכונות הדלתון‪ .‬התבקשנו למצוא את סכום השטחים הכהים‬
                                                             ‫שבעצם מהווים מחצית מהדלתון‪.‬‬

        ‫כפי שלמדנו‪ ,‬האלכסון הראשי בדלתון חוצה את האלכסון המשני‪ .‬משמע‪ ,‬אורכו של‬
                        ‫האלכסון ‪     ‬הוא ‪ 10‬ס"מ‪ .‬בנוסף‪ ,‬נתון אורכו של האלכסון הראשי‪.‬‬
                                                 ‫ניגש להצבת הנתונים בנוסחת שטח הדלתון‪:‬‬
                              ‫‪     ×      10 × 20‬‬
                                   ‫‪2 = 2 = 100‬‬

          ‫השטחים האפורים מהווים מחצית משטח הדלתון‪ ,‬כלומר שטחם הוא ‪ 50‬סמ"ר‪.‬‬

  ‫‪ .5‬השאלה שלפנינו עוסקת בתכונות המשולש שווה השוקיים‪ .‬נשאלנו מה לא יתכן שיתקיים‬
                                                                        ‫במשולש שווה שוקיים‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 1‬המשולש הוא קהה זווית‪ .‬מצב זה יתכן‪ ,‬למשל אם זווית הראש היא‬
                                     ‫‪ 100°‬ושתי הזוויות האחרות הן בנות ‪ 40°‬כל אחת‪.‬‬

      ‫• תשובה מספר ‪ – 2‬המשולש הוא ישר זווית‪ .‬מצב זה יתכן‪ ,‬כיוון שבמצב זה ייווצר‬
                                                         ‫משולש ישר זווית ושווה שוקיים‪.‬‬

    ‫• תשובה מספר ‪ – 3‬כל הזוויות חדות‪ .‬מצב זה יתכן‪ ,‬למשל אם זווית הראש היא ‪80°‬‬
                                            ‫ושתי הזוויות האחרות הן בנות ‪ 50°‬כל אחת‪.‬‬
                                                   ‫מכאן‪ ,‬שכל אחת האפשרויות הנ"ל תיתכן‪.‬‬

                                                           ‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה בעיית תנועה‪.‬‬
‫נתון לנו כי אריאל עושה דרך מסוימת כלפי מעלה במהירות ‪ V‬ובזמן של ‪ 3‬דקות‪ .‬לכן‪ ,‬נוכל‬

                                            ‫להביע באמצעות הנוסחה את הדרך שהוא עובר –‬
                                          ‫‪ = 3  ‬דרך‬
‫דרך זו זהה גם בעת הירידה‪ .‬מכאן שכיוון שאנו יודעים מהו משך הזמן הדרוש לו כדי לרדת‬

                                                     ‫נוכל להביע את המהירות בה הוא יורד –‬
                                    ‫מהירות × זמן = דרך‬

                                                          ‫‪    ‬‬
                                  ‫‪3   = 2 ∙    →    =   ‬‬
   1   2   3   4   5   6   7