Page 4 - ver2
P. 4

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי הדובר עתיד לציין את יתרונותיו של המוצר‪ .‬מכאן‬
       ‫שאין כל היגיון בכך שמחירו הגבוה יחסית למתחרים והיותו פחות נאה מהם‪ ,‬הם בגדר‬
                                               ‫יתרונות המוצר‪ ,‬שהרי מדובר דווקא בחסרונותיו‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי חסרונותיו של המוצר הם מחירו הגבוה ביחס למתחרים‬
‫בשוק והיותו פחות נאה מהם‪ .‬מכאן‪ ,‬שיש היגיון בהמשך המשפט‪ ,‬שכן נטען כי בשל כך הדובר‬
 ‫חושש שהצרכנים יתעלמו מעמידותו הרבה‪ ,‬כלומר‪ ,‬הוא חושש שבגלל חסרונותיו של המוצר‪,‬‬

   ‫שאותם ציין קודם לכן‪ ,‬אנשים יתעלמו מהעובדה שהוא בעל עמידות רבה‪ ,‬ולפיכך לא ייקנו‬
                                                                                             ‫אותו‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי הדובר עתיד לציין את חסרונותיו של המוצר‪ .‬מכאן‬
  ‫שאין כל היגיון בכל שמחירו נמוך יחסית למתחרים בשוק‪ ,‬והיותו נאה יותר מהם‪ ,‬הם בגדר‬

                                               ‫חסרונות המוצר‪ ,‬שהרי מדובר דווקא ביתרונותיו‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה מציין הדובר את יתרונותיו של המוצר – מחירו נמוך יותר‬

       ‫יחסית למתחרים בשוק והוא נאה יותר מהם‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון שהוא חושש שבשל כך‬
       ‫הצרכנים יתפעלו מעמידותו הרבה‪ ,‬שהרי קיומם של היתרונות שצוינו לא אמור להביא‬

           ‫להתפעלות מקיומו של יתרון אחר‪ ,‬וגם אם כן‪ ,‬נראה כי לדובר אין כל סיבה לחשוש‬
                    ‫מהתפעלות הצרכנים ממאפיין כלשהו במוצר‪ ,‬שכן מדובר בתגובה חיובית‪.‬‬

                                                                        ‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
    ‫אף שמנהל בית הספר שלמדתי בו נהג להצהיר על דבקותו במימרה "ואהבת לרעך כמוך"‪,‬‬
     ‫סבורני שלמעשה היה אדם אנוכי וקנאי‪ ,‬ואף על פי שבהחלט הייתה לו יד בחינוכי‪ ,‬אפשר‬

                                   ‫לומר כי בניגוד אליו אני גדלתי להיות אדם שפיו ולבו שווים‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר שאף שמנהל בית הספר נהג להצהיר על דבקותו במימרה‬
   ‫"ואהבת לרעך כמוך"‪ ,‬הוא (הדובר) סבור שלמעשה המנהל לא התעניין כלל בזולת‪ .‬כלומר‪,‬‬

 ‫הדובר חושב שמנהל בית הספר הוא אדם צבוע‪ ,‬שכן הוא מעמיד פנים שהדעות עליהן מצהיר‬
‫מנוגדות לדעותיו האמתיות‪ .‬בהמשך נאמר כי אף שהוא מכיר בהשפעה הרבה שהייתה למנהל‬
  ‫על חינוכו (בהחלט הייתה לו יד בחינוכי)‪ ,‬דהיינו למרות שאדם צבוע לקח חלק בחינוכו‪ ,‬ניתן‬
 ‫לומר שהוא (הדובר) מקיים את האמרה "אחד בפה אחד בלב" (אדם שנוהג בחוסר כנות)‪ .‬אם‬

   ‫כן‪ ,‬הקשר הלוגי במשפט זה אינו מתאים‪ ,‬שהרי דווקא הגיוני להניח שהדובר גדל להיות מי‬
  ‫שנוהג בחוסר כנות בגלל שאדם אשר נהג באותו האופן לקח חלק משמעותי בחינוכו‪ ,‬ולא על‬

                                                                                      ‫אף עובדה זו‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬את האפשרות שמופיעה בתשובה זו ניתן לשלול כבר על סמך השלמת‬
‫חלקו הראשון של המשפט‪ ,‬שהרי אין כל היגיון בטענה שעל אף שמנהל בית הספר נהג להצהיר‬

    ‫על דבקותו במימרה "אם אין אני לי מי לי"‪ ,‬סבור הדובר שלמעשה המנהל ראה עצמו בעל‬
      ‫יוזמה ועצמאי‪ ,‬שהרי אדם המצהיר על דבקותו במימרה זו‪ ,‬למעשה מצהיר על כך שאינו‬

‫מעוניין בעזרתם של אחרים‪ ,‬ולפיכך‪ ,‬אין כל ניגוד (כפי שמעיד הביטוי "אף ש") בין הצהרתו זו‬
                                                   ‫ובין העובדה שראה עצמו בעל יוזמה ועצמאי‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי הדובר סבור שקיים פער בין הדברים שמנהל בית הספר‬
       ‫אומר ובין מעשיו בפועל‪ ,‬כלומר‪ ,‬שהוא בנאדם הנוהג בצביעות (נהג להצהיר על דבקותו‬

                                                                                                                       ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9