Page 4 - ver2
P. 4
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר כי הדובר עתיד לציין את יתרונותיו של המוצר .מכאן
שאין כל היגיון בכך שמחירו הגבוה יחסית למתחרים והיותו פחות נאה מהם ,הם בגדר
יתרונות המוצר ,שהרי מדובר דווקא בחסרונותיו.
תשובה ( )2נכונה .תחילה נאמר כי חסרונותיו של המוצר הם מחירו הגבוה ביחס למתחרים
בשוק והיותו פחות נאה מהם .מכאן ,שיש היגיון בהמשך המשפט ,שכן נטען כי בשל כך הדובר
חושש שהצרכנים יתעלמו מעמידותו הרבה ,כלומר ,הוא חושש שבגלל חסרונותיו של המוצר,
שאותם ציין קודם לכן ,אנשים יתעלמו מהעובדה שהוא בעל עמידות רבה ,ולפיכך לא ייקנו
אותו.
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נאמר כי הדובר עתיד לציין את חסרונותיו של המוצר .מכאן
שאין כל היגיון בכל שמחירו נמוך יחסית למתחרים בשוק ,והיותו נאה יותר מהם ,הם בגדר
חסרונות המוצר ,שהרי מדובר דווקא ביתרונותיו.
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה מציין הדובר את יתרונותיו של המוצר – מחירו נמוך יותר
יחסית למתחרים בשוק והוא נאה יותר מהם .לפיכך ,אין היגיון שהוא חושש שבשל כך
הצרכנים יתפעלו מעמידותו הרבה ,שהרי קיומם של היתרונות שצוינו לא אמור להביא
להתפעלות מקיומו של יתרון אחר ,וגם אם כן ,נראה כי לדובר אין כל סיבה לחשוש
מהתפעלות הצרכנים ממאפיין כלשהו במוצר ,שכן מדובר בתגובה חיובית.
.10התשובה הנכונה היא (.)3
אף שמנהל בית הספר שלמדתי בו נהג להצהיר על דבקותו במימרה "ואהבת לרעך כמוך",
סבורני שלמעשה היה אדם אנוכי וקנאי ,ואף על פי שבהחלט הייתה לו יד בחינוכי ,אפשר
לומר כי בניגוד אליו אני גדלתי להיות אדם שפיו ולבו שווים.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר שאף שמנהל בית הספר נהג להצהיר על דבקותו במימרה
"ואהבת לרעך כמוך" ,הוא (הדובר) סבור שלמעשה המנהל לא התעניין כלל בזולת .כלומר,
הדובר חושב שמנהל בית הספר הוא אדם צבוע ,שכן הוא מעמיד פנים שהדעות עליהן מצהיר
מנוגדות לדעותיו האמתיות .בהמשך נאמר כי אף שהוא מכיר בהשפעה הרבה שהייתה למנהל
על חינוכו (בהחלט הייתה לו יד בחינוכי) ,דהיינו למרות שאדם צבוע לקח חלק בחינוכו ,ניתן
לומר שהוא (הדובר) מקיים את האמרה "אחד בפה אחד בלב" (אדם שנוהג בחוסר כנות) .אם
כן ,הקשר הלוגי במשפט זה אינו מתאים ,שהרי דווקא הגיוני להניח שהדובר גדל להיות מי
שנוהג בחוסר כנות בגלל שאדם אשר נהג באותו האופן לקח חלק משמעותי בחינוכו ,ולא על
אף עובדה זו.
תשובה ( )2אינה נכונה .את האפשרות שמופיעה בתשובה זו ניתן לשלול כבר על סמך השלמת
חלקו הראשון של המשפט ,שהרי אין כל היגיון בטענה שעל אף שמנהל בית הספר נהג להצהיר
על דבקותו במימרה "אם אין אני לי מי לי" ,סבור הדובר שלמעשה המנהל ראה עצמו בעל
יוזמה ועצמאי ,שהרי אדם המצהיר על דבקותו במימרה זו ,למעשה מצהיר על כך שאינו
מעוניין בעזרתם של אחרים ,ולפיכך ,אין כל ניגוד (כפי שמעיד הביטוי "אף ש") בין הצהרתו זו
ובין העובדה שראה עצמו בעל יוזמה ועצמאי.
תשובה ( )3נכונה .תחילה נאמר כי הדובר סבור שקיים פער בין הדברים שמנהל בית הספר
אומר ובין מעשיו בפועל ,כלומר ,שהוא בנאדם הנוהג בצביעות (נהג להצהיר על דבקותו
4