Page 5 - ver2
P. 5

‫להיהפך ל״אנשי בית״‪ ,‬כהגדרתם (הנשאלים בסקר (האיסלנדים) טענו שהנישואים אינם משפיעים על‬
                            ‫הבילויים בשעות הפנאי שלהם‪ ,‬בשונה מהזוגות הנשואים במערב שהופכים ל״אנשי בית״)‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי מסקר שנערך התגלה כי הרגלי הפנאי של זוגות איסלנדים‬
                   ‫שהתחתנו לאחרונה משתנים לחלוטין‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי אותם זוגות איסלנדים גם לאחר‬

                                                                                        ‫הנישואין ממשיכים לצאת ולבלות‪.‬‬
                ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬נאמר כי זוגות נשואים מארצות המערב (למעט איסלנד) נוהגים לבלות את רוב‬
             ‫שעות הפנאי מחוץ לבית‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי לעומתם הזוגות האיסלנדים מעדיפים לבלות גם כן‬
              ‫מחוץ לבית‪ .‬אם גם הזוגות האיסלנדים וגם הזוגות של שאר מדינות המערב מעדיפים לבלות מחוץ לבית‪,‬‬

                                                     ‫מדוע יש מילת ניגוד (״שלא כמקובל ב‪...‬״) בין ההעדפות של שניהם?‬
               ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי מסקר שנערך התגלה כי הרגלי הפנאי של זוגות איסלנדים שהתחתנו‬
               ‫לאחרונה לא משתנים‪ .‬בהמשך נאמר כי לעומת שאר ארצות המערב‪ ,‬שם זוגות נשואים צעירים הופכים‬
             ‫ל״אנשי בית״‪ ,‬הזוגות האיסלנדים טענו כי גם לאחר הנישואין הם ממשיכים לצאת ולבלות‪ ,‬וכי הנישואין‬

                                               ‫אינם מחייבים להפוך ל״אנשי בית״‪ .‬ההיגיון הפנימי נשמר לאורך הקטע‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בסוף הקטע נאמר כי רוב הנשאלים בסקר טענו שלאחר הנישואים‪ ,‬הם אינם‬
                  ‫ממשיכים לצאת ולבלות‪ .‬לפיכך אין היגיון בטענה בהמשך כי הם משתדלים להישאר בבית מעט ככל‬

                                                                                                                    ‫האפשר‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
           ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות המופיעות בתשובות מסבירה מדוע מוזכר בפסקה הסכם הכניעה של צרפת‬

                                                                   ‫לקיסרות האוסטרית‪ ,‬עלינו להבין את האמור בפסקה‪.‬‬

            ‫בראשית הפסקה נאמר כי שילוב של נסיבות פוליטיות ותנאים גיאוגרפיים העלה בדרום מערב אירופה את‬
                 ‫כוחן של שלוש שפות‪ :‬האיטלקית‪ ,‬הקסטיליאנית‪ ,‬ובעיקר הצרפתית‪ .‬בהמשך נאמר כי מלחמות הדת‬
                ‫תרמו לכך שצרפתית הפכה להיות שפת התרבות האירופאית‪ .‬לאחר מכן נזכר הסכם כניעתה של צרפת‬

             ‫לקיסרות האוסטרית‪ ,‬בו חזתה את השימוש בשפתה‪ .‬מכך ניתן להבין אם כן‪ ,‬כי הדבר מוזכר בפסקה כדי‬
           ‫להדגיש את כוחה של שפה זו‪ ,‬שכן על אף כניעתה של צרפת‪ ,‬שיערה כי גם הצד שהכניע אותה יעשה שימוש‬

                                                                                                                    ‫בשפתה‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שמדובר בהסכם כניעה‪ ,‬ניתן להבין כי הוא הוזכר כדי להדגיש את כוחה‬
             ‫האדיר של השפה הצרפתית‪ ,‬שהרי גם הצד שהכניע את צרפת עשה בה שימוש‪ ,‬ולא לתאר באופן כללי את‬

                                      ‫השפעתה לאחר המאות ה – ‪ 15‬וה – ‪ ,16‬שהרי הדבר נאמר באופן מפורש בפסקה‪.‬‬
               ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה לא הובאה התייחסות למידת התחזקות חשיבותה של השפה הצרפתית‪,‬‬

                                                                                    ‫אלא לאופנים בו הדבר בה לידי ביטוי‪.‬‬
            ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה לא נאמר כי תבוסת צרפת לקיסרות האוסטרית מסמלת את נקודת הסיום‬
            ‫של התחזקות השפה הצרפתית‪ ,‬כי אם שכוחה היה כה רב‪ ,‬שאפילו כאשר הובסה צרפת‪ ,‬היא חזתה שהצד‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10