Page 4 - ver1
P. 4
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נטען כי מחברי המאמר מתנגדים לשימוש בצמח הקיסוס ומוצריו .לפיכך,
אין היגיון בטענה כי הם סבורים שקיימות עדויות לסגולות המרפא של הצמח ,וכי השימוש בו בקרב
מטופלים הוא חיוני (״אסור לוותר עליו״).
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה נטען כי מחברי המאמר בעד השימוש בצמח הקיסוס ומוצריו .לפיכך ,אין
היגיון בטענתם כי אין לצמח הקיסוס סגולות מרפא וכי הכוונה להשתמש בצמח לריפוי גובלת בפשע.
.10התשובה הנכונה היא (.)2
חברת ״המשביע״ ,הידועה במוצרי הבשר הטעימים שלה ,יצאה אשתקד בסדרה חדשה של תחליפים
צמחיים לבשר .בסקר שנועד להשוות בין מוצרי החברה אמרו מרבית הנשאלים שטעמם של התחליפים
הצמחיים טוב פחות משל מקביליהם ,אך למרות זאת האחראים על המוצרים החדשים אינם סבורים שיש
צורך לשפרם.
תשובה ( )1אינה נכונה .רוב הנשאלים טענו כי תחליפי בשר טעימים יותר .לפיכך ,אין היגיון בטענה
בהמשך כי תחליפי הבשר לא יצליחו (״אינם צופים להם עתיד מזהיר״) .אם תחליפי הבשר טובים יותר ,אז
דווקא כן צפוי להם עתיד מזהיר.
תשובה ( )2נכונה .רוב הנשאלים טענו כי בשר אמיתי טעים יותר מתחליפיו .אולם למרות זאת ,האחראים
על התחליפים הצמחיים חושבים שאין צורך לשפרם .ההיגיון הפנימי נשמר לאורך המשפט.
תשובה ( )3אינה נכונה .רוב הנשאלים טענו כי בשר אמיתי טעים יותר מתחליפיו .בסוף המשפט נטען
שהתחליפים הצמחיים לא יצליחו (״אינם צופים להם עתיד מזהיר״) .לפיכך ,אין היגיון במילת הניגוד
״למרות זאת״ המקשרת בין שני חלקי המשפט הללו .אם התחליף בשר פחות טעים ,אז אכן צפוי שלא
יהיה לו עתיד מזהיר (נסו להחליף את הביטוי ״אך בכל זאת״ עם הביטוי ההפוך :״ולפיכך״ ותיווכחו איך
המשפט יקבל היגיון פנימי).
תשובה ( )4אינה נכונה .רוב הנשאלים טענו כי תחליפי בשר טעימים יותר מבשר אמיתי .בסוף המשפט
נאמר כי האחראים על התחליפים הצמחיים חושבים שאין צורך לשפרם .לפיכך ,אין היגיון במילת הניגוד
״למרות זאת״ המקשרת בין שני חלקי המשפט הללו (נסו להחליף את הביטוי ״אך בכל זאת״ עם הביטוי
ההפוך :״ולפיכך״ ותיווכחו איך המשפט יקבל היגיון פנימי).
.11התשובה הנכונה היא (.)3
במקרה המתואר בשאלה ,אמרה מנהלת בית הספר שלא הייתה מרוצה מהאופן בה לימדה המורה לחשבון
תנ"ך .בתגובה ענה לה הסגן כי אינה צריכה להתפלא מכך ,שהרי אי אפשר לסחוט מיץ תפוזים
מאשכוליות .כלומר ,הוא סבור שהמנהלת לא צריכה להיות מופתעת מכך שכישורי לימוד התנ"ך של
המורה לחשבון לא היו לשביעות רצונה ,שכן אי אפשר לצפות ממורה שבהכשרתו המקצועית מלמד
חשבון ,שידע ללמד מקצוע אחר – תנ"ך , -כשם שאי אפשר לצפות שמסחיטת אשכוליות יופק דבר אחר –
מיץ תפוזים .מכך ניתן להבין אם כן ,שסגן המנהלת מקביל בין המורה לחשבון לאשכוליות ובין הוראת
התנ"ך למיץ תפוזים.
4