Page 2 - ver1
P. 2

‫(‪ )3‬הכשלה ‪ :‬מעידה — הכשלה משמעה הפרעה‪ ,‬קלקול‪ ,‬גרימת נפילה‪ ,‬חבלה בהצלחה של מישהו אחר‪.‬‬
                                              ‫אם כן‪ ,‬הכשלה גורמת למעידה אצל מישהו אחר‪ .‬מתאים‪.‬‬

       ‫(‪ )4‬כניעה ‪ :‬מפלה — כניעה נגרמת בעקבות מפלה (בקרב למשל)‪ .‬הבהרה לא נגרמת בעקבות הבנה‪,‬‬
                                                        ‫להיפך‪ ,‬הבהרה נגרמת מחוסר הבנה‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                                           ‫‪ .5‬חמשיר ‪ :‬שיר — חמשיר הינו סוג מסוים של שיר‪.‬‬
 ‫(‪ )1‬כסא ‪ :‬שולחן — האם כסא הינו סוג של שולחן? לא‪ ,‬אלה שני סוגים שונים של רהיטים‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                        ‫(‪ )2‬קנס ‪ :‬עונש — האם קנס הינו סוג מסוים של עונש? כן‪ .‬מתאים‪.‬‬
     ‫(‪ )3‬מקטורן ‪ :‬אריג — מקטורן משמעו סוג של מעיל‪ .‬האם מקטורן הינו סוג של אריג? לא‪ ,‬הוא עשוי‬

                                                                   ‫מאריג (יריעת בד כלשהי)‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
‫(‪ )4‬תסריט ‪ :‬סרט — האם תסריט הינו סוג מסוים של סרט? לא‪ ,‬הסרט מבוסס על התסריט‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                                  ‫‪ .6‬מיותר ‪ :‬צריך — דבר מיותר הינו דבר שאף אחד לא צריך‪.‬‬
   ‫(‪ )1‬אבוד ‪ :‬מתמצא — אדם אבוד הינו אדם שהוא בעצמו לא מתמצא‪ .‬חסר כאן האדם האחר מהקשר‬
  ‫המקורי בשאלה ‪ -‬הדבר המיותר והאדם שלא צריך את הדבר המיותר ‪ -‬כלומר שני צדדים מעורבים‬

                                        ‫באנלוגיה המקורית בשונה מהאנלוגיה בתשובה (‪ .)1‬לא מתאים‪.‬‬
        ‫(‪ )2‬מוגן ‪ :‬מתקיף — דבר מוגן (כמו עיר עם חומות‪ ,‬מבצר גבוה וכו׳) הינו דבר שמי שמתקיף אותו‬

                                                                   ‫מתמודד עם קושי מסוים‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
                                ‫(‪ )3‬אלמוני ‪ :‬מכיר — אדם אלמוני הינו אדם שאף אחד לא מכיר‪ .‬מתאים‪.‬‬
     ‫(‪ִ )4‬אטי ‪ :‬מאיץ — מאיץ משמעו מזרז מישהו איטי‪ ,‬אך אם מישהו איטי אין זה אומר שאף אחד לא‬

                                                                                     ‫מאיץ בו‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                                                                     ‫‪ .7‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
   ‫כדי לקבוע לאיזו מן השאלות המופיעות בתשובות ניתן מענה בפסקה‪ ,‬נבין תחילה את האמור בפסקה‪.‬‬
  ‫"התיעוד של חיי קליאופטרה מתחיל רק כאשר היא עולה לשלטון כמלכת מצריים‪ ,‬כשהיא בת שמונה –‬
 ‫עשרה" – מרגע שעלתה קליאופטרה לשלטון בגיל שמונה – עשרה‪ ,‬החל תיעוד של חייה‪" .‬היות שהילדות‬
‫לא עוררה עניין בעולם העתיק‪ ,‬חייהן של הדמויות שפעלו בו מתועדים רק מרגע שהחלו הדמויות להשפיע‬
   ‫על ההיסטוריה" – כיוון שבעולם העתיק תקופת הילדות לא עוררה עניין רב‪ ,‬תיעוד חייהם של הדמויות‬

                                                 ‫שפעלו בו החל רק מהנקודה בה הן השפיעו על ההיסטוריה‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה צוין שקליאופטרה הפכה למלכה בגיל שמונה עשרה‪ ,‬אך לא הובאה כל‬
                                                                 ‫התייחסות לאופן בו נהייתה למלכת מצרים‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה דובר על מועד תחילת תיעוד חייה של קליאופטרה עם עלייתה לשלטון‬
                                ‫באופן כללי ללא כל התייחסות למקורות הספציפיים בהם מופיע תיעוד זה‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה צוין הגיל בו עלתה קליאופטרה לשלטון אך לא נאמר כמה זמן נמשכה‬
                                                                                               ‫תקופת מלכותה‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7