Page 5 - qua1
P. 5

‫כעת נוכל לספור את הפאות המרכיבות את שטח הפנים של התיבה המבוקשת‪ .‬לתיבה ‪ 4‬פאות מלבניות‬
                  ‫ששטח כל אחת מהן הוא ‪ ,3‬ושתי פאות גדולות (ריבועיות) ששטח כל אחת מהן הוא ‪.9‬‬
                                                            ‫משמע‪ ,‬שטח הפנים של התיבה המלבנית הוא‪:‬‬

                                  ‫‪3 + 3 + 3 + 3 + 9 + 9 =     ‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית המכילה נעלמים שחוזרים בתשובות‪ ,‬לכן ניגש לפתרון‬
                                                                 ‫השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪.‬‬

‫נניח כי ‪ -    = 100‬כלומר‪ ,‬לסבתא ‪ 100‬סוכריות והיא חילקה אותן שווה בשווה בין ‪ 20‬נכדיה‪ .‬משמע‪ ,‬כל‬

                                                            ‫נכד קיבל ‪ 5‬סוכריות )‪.(12000‬‬

‫במידה והיו לסבתא ‪ 5‬נכדים נוספים (נניח כי ‪ - (   = 5‬כלומר יש לה כעת ‪ 25‬נכדים‪.‬‬

                         ‫כיוון שיש לה ‪ 100‬סוכריות כעת כל נכד יקבל ‪ 4‬סוכריות )‪.(12050‬‬
                                            ‫משמע‪ ,‬כעת כל נכד יקבל סוכריה אחת פחות‪.‬‬

‫ניגש לתשובות ונציב בהן ‪    = 5‬ו ‪    = 100‬ונבדוק מי מהן תניב ‪ 1‬בתור תשובה‪:‬‬

                                      ‫‪100 = 100 ≠ 1‬‬            ‫• תשובה מספר ‪- 1‬‬
                                                               ‫• תשובה מספר ‪- 2‬‬
                                    ‫‪20+100∙5 520‬‬               ‫• תשובה מספר ‪- 3‬‬
                                                               ‫• תשובה מספר ‪- 4‬‬
                                      ‫‪100 = 100 ≠ 1‬‬

                                    ‫‪400+20∙5 500‬‬

                                      ‫‪      ∙   =        =   ‬‬

                                    ‫‪      +    ∙         ‬‬

                                    ‫‪100∙5−100 = 400 ≠ 1‬‬
                                    ‫‪20+5‬‬                ‫‪25‬‬

                                                                          ‫הסקה מתרשים‬

‫‪ .16‬בשאלה נתון כי אמנון השלים ‪ 60%‬מהמסלול ולכן ראשית עלינו למצוא את נקודת הזמן בה זה קרה‪ .‬נתון‬

‫‪( 60‬‬   ‫∙‬  ‫עבר‬  ‫בה‬  ‫הזמן‬  ‫נקודת‬  ‫את‬  ‫למצוא‬  ‫עלינו‬  ‫ולכן‬  ‫מטרים‬  ‫‪3000‬‬  ‫הוא‬  ‫כולו‬  ‫המסלול‬  ‫כי‬

  ‫‪100‬‬

                                                               ‫‪ 1800‬מטרים )‪.3000‬‬

                                 ‫על פי נתוני התרשים לאחר ‪ 5‬דקות (כשאמנון השלים‬
                                   ‫‪ 1800‬מטרים) השלים בועז ‪ 1710‬מטרים‪ .‬מרחק זה‬
                                   ‫מהווה מעט פחות מ ‪ 60%‬ולכן נוכל לסמן את ‪57%‬‬
                                                                ‫בתור התשובה הנכונה‪.‬‬
                                   ‫במידה שישנו ספק – אם ‪ 10%‬מהווים ‪ 300‬מטרים‪,‬‬
                                                           ‫אז ‪ 5%‬מהווים ‪ 150‬מטרים‪.‬‬
                                         ‫כלומר‪( 55% ,‬תשובה ‪ )2‬שווים ל ‪ 1650‬מטרים‬

                                ‫)‪ .(1800 − 150‬זה מאשש את ההבנה כי ‪ 57%‬מייצג‬
                                                  ‫את האחוז הנכון עבור ‪ 1710‬מטרים‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7