Page 5 - eng1
P. 5

‫הבנת הנקרא ‪2‬‬
                                                                                                          ‫מבנה הטקסט‬
                 ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת בנג'מין פרנקלין‪ ,‬את היותו איש אשכולות וממציא מכשיר מוזיקלי שנקרא‬
                                                                                                    ‫הרמוניקת מזכוכית‪.‬‬
                         ‫פסקה שנייה‪ :‬תיאור ההשראה של פרנקלין והמכשיר שיצר (והאופן בו הוא מפיק צלילים)‪.‬‬
                       ‫פסקה שלישית‪ :‬תיאור התרחבות השימוש והפופולריות של המכשיר עד לדעיכה עקב חולשת‬

                                                                                                             ‫הצליל שלו‪.‬‬

                                            ‫‪ .18‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה היא להציג ‪-‬‬
                                                                     ‫תשובה ‪ .1‬ממציאים אמריקאים מפורסמים‬

                      ‫תשובה ‪ .2‬מכשיר מיוחד ואת הממציא שלו‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה מציגים את‬
                                              ‫בנג'מין פרנקלין (הממציא) ואת המכשיר המיוחד שהוא המציא‪.‬‬
                                                                ‫תשובה ‪ .3‬אירוע חשוב בהיסטוריה האמריקאית‪.‬‬
                                                      ‫תשובה ‪ .4‬תחומי העניין המוזיקליים של בנג'מין פרנקלין‪.‬‬

                           ‫‪ .19‬השאלה היא – אילו מהטענות הבאות לא מבוססת על מידע שניתן בפסקה השנייה?‬
                   ‫תשובה ‪ .1‬קערות הזכוכית של ההרמוניקה שונות בגודלן‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון הטענה‬

                                                    ‫הזו כן מתבססת על מידה שנאמר מפורשות בפסקה השנייה‪.‬‬
                   ‫תשובה ‪ .2‬משתמשים בפדל כדי לגרום לקערות ההרמוניקה להסתובב‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

                                      ‫כיוון הטענה הזו כן מתבססת על מידה שנאמר מפורשות בפסקה השנייה‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .3‬ניתן לנגן יותר מתו אחד במקביל על ההרמוניקה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון הטענה‬

                                                    ‫הזו כן מתבססת על מידה שנאמר מפורשות בפסקה השנייה‪.‬‬
                   ‫תשובה ‪ .4‬ההרמוניקה נשמעת כמו פסנתר‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה נאמר שאפשר‬

                        ‫לנגן על מספר תווים במקביל כמו בפסנתר‪ ,‬אבל לא נאמר כי ההרמוניקה נשמעת כמו‬
                                                                                                            ‫פסנתר‪.‬‬

                                                      ‫‪ .20‬השאלה היא – איזה מהבאים לא נאמר בפסקה האחרונה?‬
                   ‫תשובה ‪ .1‬בתחילת המאה ה ‪ ,19‬העיצוב של ההרמוניקה שונה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שלא‬

                                                ‫נאמר דבר בפסקה על שינוי צורתה או העיצוב של ההרמוניקה‪.‬‬
                      ‫תשובה ‪ .2‬ההרמוניקה נוגנה לראשונה בפומבי על ידי מריאן דייויס‪ .‬התשובה נכונה כיוון‬

                           ‫שנאמר בשורה הראשונה שההרמוניקה הושקה ב ‪ 1762‬ונוגנה על ידי מריאן דייויס‪.‬‬
                 ‫תשובה ‪ .3‬ההרמוניקה לא התאימה לקונצרטים באולמות גדולים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון‬

                    ‫שמידע זה נאמר‪ .‬זו הייתה הסיבה לדעיכת הפופולריות של הכלי כיוון שאולמות ההופעות‬
                                                                                                               ‫גדלו‪.‬‬

                  ‫תשובה ‪ .4‬מוזיקה נכתבה ספציפית להרמוניקה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר מפורשות‬
                                                            ‫כי מוצרט ובטהובן הלחינו יצירות עבור ההרמוניקה‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6