Page 3 - eng1
P. 3

‫‪ .11‬פיחות (ירידה) חמורה באוכלוסיית הדגים באגם המים המתוקים הגדול ביותר בקמבודיה‬
                   ‫הכריח דחף את התושבים בסביבה להתקיים (מבחינת תזונה) מנחשי מים‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בתחילת כי הייתה עליה בכמות הדגים‬
                                                                                    ‫באגם‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .2‬אנשים שחיים בקרבת אגם המים המתוקים הגדול ביותר בקמבודיה אולצו‬              ‫‪‬‬
   ‫לאכול נחשי מים כיוון שלא היו יותר מספיק דגים באגם‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהיא‬

                 ‫שומרת על הרעיון המקורי של המשפט ועל המבנה שלו (סיבה ותוצאה)‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שאנשים בקרבת האגם צדים כעת נחשי‬           ‫‪‬‬
       ‫מים כדי לשמר את אוכלוסיית הדגים הפוחתת‪ .‬במשפט המקורי נאמר כי הם אולצו‬
                             ‫(נדחפו ל) לתזונה זו‪ ,‬ולא כי עשו זאת במטרה לשמר את הדגים‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהכמות של הדגים ונחשי המים גדלה‪.‬‬

   ‫‪ .12‬פירוש המשפט‪ :‬עם הגעתו (הופעתו) של השלום ב ‪ ,2005‬המדינה ההרוסה של בורונדי‬
                                                         ‫במהירות השיקה מאמצי שיקום‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שמאז ‪ 2005‬המדינה נאבקת לשמר את‬
                                                                                       ‫השלום‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהמשא ומתן שמטרתו להשיג שלום‬
                                                                                       ‫חודש‪.‬‬

         ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שחלקים נרחבים בבורונדי נהרסו‬        ‫‪‬‬
   ‫במלחמה שנערכה עד ‪ .2005‬אין התייחסות לרעיון המרכזי במשפט והוא המבנה של דבר‬

                                    ‫מסוים (מאמצי שיקום) שקרו מיד לאחר השלום ב ‪.2005‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬בורונדי שסועת המלחמות החלה לבנות מחדש את עצמה מיד לאחר‬
                                                             ‫שלחימה פסקה ב ‪.2005‬‬

                                                                                           ‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                            ‫מבנה הטקסט‬
   ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת תהליך האפרת השיער והתייחסות לזמן שבו זה מתרחש אצל כל אדם (תלוי‬

                                                                                                  ‫בהורים)‪.‬‬
     ‫פסקה שנייה‪ :‬הסבר לגבי כיצד השיער מקבל את צבעו‪ .‬הפסקה מכילה פירוט של חלקי השערה‪.‬‬

       ‫פסקה שלישית‪ :‬הסבר לגבי הפיכת השערה לאפורה‪/‬כסופה‪/‬לבנה (אשמת תאי הצבע שמתים)‪.‬‬

                                          ‫‪ .13‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא לדון ‪-‬‬
        ‫תשובה ‪ .1‬הגורמים שקובעים את צבע השיער‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט כולו‬

                          ‫מוביל לתשובה של מה גורם לשיערנו להפוך לאפור ומה קורה עם הזמן‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬כיצד מתח יכול להשפיע על צמיחת שיער‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאף מדגישים‬

       ‫לאורך הקטע כי למתח אין קשר‪ ,‬כמו כן‪ ,‬מירב הטקסט עוסק בצבע השיער ולא בגדילתו‪.‬‬
      ‫תשובה ‪ .3‬מה גורם לשיער להפוך לאפור‪ .‬התשובה נכונה כיוון שלאורך הטקסט ישנן כל‬

             ‫הזמן התייחסויות לכיצד הופכת השערה לאפורה ומנפצים כמה מיתוסים בתחום‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6