Page 5 - eng2
P. 5

‫‪ .18‬השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות ‪-‬‬
                           ‫תשובה ‪ .1‬תוכנית הלימודים החדשה לבתי הספר בפינלנד‪ .‬תשובה אינה נכונה כיוון שאין‬

                                                                                   ‫התעמקות במה התלמידים לומדים‪.‬‬
                    ‫תשובה ‪ .2‬רגועים אבל מכבדים‪ :‬ילדי בתי הספר של פינלנד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזו אולי‬
                    ‫השורה הראשונה בטקסט הנוגעת לאיך הילדים מתנהגים אבל הטקסט לא ממשיך לעסוק בכך‪.‬‬
                  ‫תשובה ‪ .3‬רפורמת החינוך בפינלנד ובמדינות אחרות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות‬

                                                                           ‫מעמיקה למדינות אחרות והלימודים בהם‪.‬‬
                    ‫תשובה ‪ .4‬מערכת החינוך בפינלנד‪ :‬סיפור הצלחה‪ .‬התשובה נכונה כיוון ששתיים מתוך שלוש‬

                                                 ‫פסקאות בטקסט עוסקות בהצלחה המרשימה של מערכת החינוך‪.‬‬

                                                             ‫‪ .19‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה הראשונה ‪-‬‬
                                              ‫תשובה ‪ .1‬לתאר את הגישה "הרגועה" בלמידה בבתי הספר בפינלנד‪.‬‬
                 ‫תשובה ‪ .2‬להציג את עבודת ה ‪ .OECD‬התשובה אינה נכונה כיוון שנעזרים במדדים של אירגון זה‪,‬‬

                                                                                          ‫אבל לא מתארים את עבודתו‪.‬‬
                    ‫תשובה ‪ .3‬להסביר מדוע תלמידים פיניים מבלים פחות שעות בבית הספר‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

                                                  ‫כיוון שלא נוגעים בסיבות למדוע‪ ,‬אלא פשוט מציגים זאת כעובדה‪.‬‬
                     ‫תשובה ‪ .4‬להשוות את פינלנד למדינות מתפתחות אחרות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנעזרים‬
                    ‫במדינות אחרות רק לצורך הצגת שעות הלימוד‪ ,‬אבל מערכת החינוך של פינלנד היא העיקר (לא‬

                                                                                                             ‫ההשוואה)‪.‬‬

                                                               ‫‪ .20‬השאלה היא – איזה מהבאים לא צוין בפסקה השנייה?‬
                 ‫תשובה ‪ .1‬כל תושבי פינלנד יודעים קרוא וכתוב‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאכן נאמר בפסקה כי‬

                                                                                ‫‪ 100%‬מהתושבים יודעים קרוא וכתוב‪.‬‬
                   ‫תשובה ‪ .2‬תלמידים בפינלנד מצליחים בבחינות עולמיות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאכן נאמר‬

                                           ‫בפסקה כי תלמידי פינלנד לרוב מגיעים למקומות הגבוהים ביותר בדירוג‪.‬‬
                     ‫תשובה ‪ .3‬לאחוז מאוד גדול מהפינים יש תעודת בגרות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאכן נאמר‬

                                                            ‫בפסקה כי לרוב יש תואר ראשון או לפחות תעודת בגרות‪.‬‬
                                 ‫תשובה ‪ .4‬תלמידים פיניים טובים יותר במתמטיקה וקריאה מבמקצועות אחרים‪.‬‬

                                                 ‫‪ .21‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא לדון ב ‪-‬‬
                  ‫תשובה ‪ .1‬מה הוביל את פינלנד לעשות רפורמה בבתי הספר‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא נתון‬

                                                                                                ‫מה הרקע לשינוי הגדול‪.‬‬
                ‫תשובה ‪ .2‬כיצד פינלנד שיפרה את מערכת החינוך שלה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שהוסבר בפסקה כי‬

                                  ‫שכר המורים הועלה משמעותית‪ ,‬התנאים לקבלה להוראה עלו משמעותית ועוד‪.‬‬
                 ‫תשובה ‪ .3‬תוכניות להכשרות מורים בפינלנד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא ציינו כיצד מכשירים‬

                                                                                                                  ‫אותם‪.‬‬
                   ‫תשובה ‪ .4‬הגישה כלפי חינוך בפינלנד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלמרות שזה משתמע שהגישה‬

                                              ‫חיובית לא נגעו באופן ישיר בגישה אלא בצעדים המשמעותיים שנעשו‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6