Page 4 - eng2
P. 4

‫תשובה ‪ .4‬שותים מים כדי לקבל‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שמים לא מכילים מלח‪.‬‬

                                                    ‫‪ .15‬השאלה היא – הפסקה השנייה עוסקת בעיקר ב ‪-‬‬
       ‫תשובה ‪ .1‬כיצד מלח משפיע על לחץ הדם‪ .‬גם אם נאמר שהמלח גורם לעליה‪ ,‬זו אינה מטרת‬

                                              ‫הפסקה כיוון שישנן התייחסות לעוד השפעות שליליות‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .2‬תכולת המלח בדיאטה היפנית‪ .‬הדיאטה היפנית משמשת כדוגמה לתזונה לא נכונה‬

                                                                                      ‫ולסכנות שבמלח‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .3‬כיצד למנוע מחלות כלי דם‪ .‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לכך בפסקה‬

                                                                                                ‫השנייה‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬בעיות הנוצרות על ידי אכילת יותר מדי מלח‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה כולה ישנן‬

                                      ‫אזהרות ותוצאות שליליות הנובעות מצריכה מוגזמת של מלח‪.‬‬

                              ‫‪ .16‬השאלה היא – איזו מהטענות הבאות ניתנת להבנה מהפסקה השנייה?‬
    ‫תשובה ‪ .1‬היפנים צריכים יותר מלח מאנשים במדינות אחרות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא‬

         ‫נאמר שהם צריכים יותר‪ ,‬אלא שהתזונה שלהם מכילה הרבה (לא בהכרח כי הם צריכים)‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .2‬שבץ הינו גורם המוות המרכזי (יותר מכל דבר אחר)‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר‬

                                                                     ‫שזו בעיה הקיימת ספציפית ביפן‪.‬‬
  ‫תשובה ‪ .3‬הרבה אנשים ביפן סובלים ממחלות כלי דם‪ .‬בשורה ‪ 13‬נאמר כי לחץ דם גבוה מוביל‬

                  ‫למחלות אלו‪ ,‬ונתון בפסקה כי היפנים צורכים הרבה מלח שמעלה את לחץ הדם‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .4‬מעט אנשים ביפן מתעמלים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לכך בפסקה‪.‬‬

                                                ‫‪ .17‬השאלה היא – ניתן להבין מהטקסט שהרבה אנשים ‪-‬‬
      ‫תשובה ‪ .1‬נהנים מאוכל יותר כאשר הוא מומלח‪ .‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בטקסט שיש‬

                                         ‫מספיק מלח באוכל שאנחנו אוכלים גם ללא ההוספה שלנו‪.‬‬
‫תשובה ‪ .2‬צריכים פחות מלח ככל שהם מתבגרים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לגיל‬

                                                                                        ‫האדם בטקסט‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .3‬יודעים בדיוק כמה מלח הם צורכים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שמידע זה אינו מופיע‬

                                                                                    ‫בשום שלב בטקסט‪.‬‬
       ‫תשובה ‪ .4‬מקבלים מספיק סודיום אבל לא מספיק כלוריד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון ששני‬

                        ‫מרכיבים אלו מגיעים יחדיו במלח ולכן לא יתכן כי הכמויות תהיינה שונות‪.‬‬

                                                                                      ‫פתרון טקסט שני‬
                                                                                     ‫מבנה קטע קריאה‬
    ‫פסקה ראשונה – הצגת מערכת החינוך בפינלנד והצגת השוני במספר שעות הלמידה המועט של‬

                                                                                                  ‫תלמיד‬
                                       ‫פסקה שנייה – הצגת ההישגים המרשימים של מערכת החינוך‬
   ‫פסקה שלישית – הצגת הסיבות להצלחה המרשימה – מורים מצטיינים (בעלי תואר שני)‪ ,‬מעמד‬

                                                                                             ‫ושכר גבוה‪.‬‬

                                                                                                                       ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6