Page 4 - eng2
P. 4
תשובה .4שותים מים כדי לקבל .התשובה אינה נכונה כיוון שמים לא מכילים מלח.
.15השאלה היא – הפסקה השנייה עוסקת בעיקר ב -
תשובה .1כיצד מלח משפיע על לחץ הדם .גם אם נאמר שהמלח גורם לעליה ,זו אינה מטרת
הפסקה כיוון שישנן התייחסות לעוד השפעות שליליות.
תשובה .2תכולת המלח בדיאטה היפנית .הדיאטה היפנית משמשת כדוגמה לתזונה לא נכונה
ולסכנות שבמלח.
תשובה .3כיצד למנוע מחלות כלי דם .תשובה זו אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לכך בפסקה
השנייה.
תשובה .4בעיות הנוצרות על ידי אכילת יותר מדי מלח .התשובה נכונה כיוון שבפסקה כולה ישנן
אזהרות ותוצאות שליליות הנובעות מצריכה מוגזמת של מלח.
.16השאלה היא – איזו מהטענות הבאות ניתנת להבנה מהפסקה השנייה?
תשובה .1היפנים צריכים יותר מלח מאנשים במדינות אחרות .התשובה אינה נכונה כיוון שלא
נאמר שהם צריכים יותר ,אלא שהתזונה שלהם מכילה הרבה (לא בהכרח כי הם צריכים).
תשובה .2שבץ הינו גורם המוות המרכזי (יותר מכל דבר אחר) .התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר
שזו בעיה הקיימת ספציפית ביפן.
תשובה .3הרבה אנשים ביפן סובלים ממחלות כלי דם .בשורה 13נאמר כי לחץ דם גבוה מוביל
למחלות אלו ,ונתון בפסקה כי היפנים צורכים הרבה מלח שמעלה את לחץ הדם.
תשובה .4מעט אנשים ביפן מתעמלים .התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לכך בפסקה.
.17השאלה היא – ניתן להבין מהטקסט שהרבה אנשים -
תשובה .1נהנים מאוכל יותר כאשר הוא מומלח .התשובה נכונה כיוון שנאמר בטקסט שיש
מספיק מלח באוכל שאנחנו אוכלים גם ללא ההוספה שלנו.
תשובה .2צריכים פחות מלח ככל שהם מתבגרים .התשובה אינה נכונה כיוון שאין התייחסות לגיל
האדם בטקסט.
תשובה .3יודעים בדיוק כמה מלח הם צורכים .התשובה אינה נכונה כיוון שמידע זה אינו מופיע
בשום שלב בטקסט.
תשובה .4מקבלים מספיק סודיום אבל לא מספיק כלוריד .התשובה אינה נכונה כיוון ששני
מרכיבים אלו מגיעים יחדיו במלח ולכן לא יתכן כי הכמויות תהיינה שונות.
פתרון טקסט שני
מבנה קטע קריאה
פסקה ראשונה – הצגת מערכת החינוך בפינלנד והצגת השוני במספר שעות הלמידה המועט של
תלמיד
פסקה שנייה – הצגת ההישגים המרשימים של מערכת החינוך
פסקה שלישית – הצגת הסיבות להצלחה המרשימה – מורים מצטיינים (בעלי תואר שני) ,מעמד
ושכר גבוה.
4