Page 12 - ver1
P. 12

‫אוטנים בסואק בלבד‪ ,‬ואילו הממצאים וההשערה עליהם היא מתבססת‪ ,‬נוגעים להבדל‬
                                                     ‫ביניהם ובין בני מינם שאינם חיים בסואק‪.‬‬
                                                                        ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬

    ‫בחלקה האחרון של הפסקה הרביעית (החל משורה ‪ ,)27‬נאמר כי ייתכן שהפעם הראשונה‬
  ‫שנעשה שימוש בכלים בסואק הייתה מקרית‪ ,‬וייתכן שהיא הייתה פרי חשיבתו של קוף נבון‬

    ‫במיוחד‪ ,‬אבל כך או אחרת‪ ,‬העובדה ששימוש זה הפך רווח בקרבם היא תוצאה של לימוד‬
‫המיומנות והעברתה מדור לדור‪ .‬בהמשך לכך נאמר כי ייתכן שמיומנות דומה עשויה להתפתח‬
‫גם בקרב אורנג אוטנים מאזורים אחרים‪ ,‬אך לא מובטח שתהליך הרכשתה לאחרים יתרחש‪.‬‬

      ‫המשפט לגביו נשאלנו מופיע מיד לאחר הדברים הללו‪ ,‬ונאמר בו כי גם בחברה האנושית‬
      ‫יתקשה ילד מחונן לרכוש אפילו כישורים בסיסיים אם לא יזכה להדרכתם של מבוגרים‬
‫מיומנים‪ .‬מן האמור ניתן להבין אפוא‪ ,‬כי קיימת הקבלה בין היכולת להקנות מיומנות כלשהי‬

                          ‫בקרב קופי האורנג אוטן‪ ,‬ובין היכולת לעשות זאת בחברה האנושית‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬במשפט אליו מפנה השאלה מתוארת הקבלת תהליך מסוים‬
  ‫בין בני אדם ובין קופי העל‪ ,‬ואין בו משום הצעה לשיטת לימוד חדשה עבור ילדים מחוננים‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬במשפט האמור מתואר תהליך בעל הסבר חברתי (הדרכה של אדם‬

                                     ‫מבוגר לצורך למידת מיומנות כלשהי)‪ ,‬ולא הסבר תורשתי‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המשפט אליו מפנה השאלה אכן מקביל בין התהליך שהצביע עליו‬

                                                  ‫ון‪-‬שייק לבין תהליכי לימוד בחברה האנושית‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬המשפט לגביו נשאלנו אינו מספק הסבר חלופי למה שהציע ון – שייק‪,‬‬
 ‫שכן הוא נאמר על ידי ון‪-‬שייק עצמו‪ ,‬ומוצגת בו טענה שמחזקת את ההסבר האמור – למידה‬

                                 ‫היא תוצר של תהליך חברתי‪ ,‬והדבר אף נכון לחברה האנושית‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12