Page 4 - ver1
P. 4

‫‪ .11‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
     ‫נתמצת את הפסקה‪ .‬במאמרו של כץ הוא טוען כי מתוצאות סקר שנערך עולה כי בציבור מתגברת‬
‫הביקורת על עצם קיומם של הפערים הכלכליים בחברה‪ ,‬וכן כי הציבור סבור שהממשלה אינה פועלת‬

                                                        ‫כמצופה ממנה בכל הנוגע לצמצום הפערים הללו‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬הכותרת המוצעת בתשובה זו היא אכן המתאימה ביותר לשמש ככותרת לקטע‪ ,‬שכן‬
     ‫היא כוללת התייחסות לביקורת הציבור על קיום הפערים הכלכליים ("התגברות הביקורת בקרב‬
       ‫ציבור האזרחים על עצם קיומם") וכן לביקורתו על הממשלה שאינה משרפת את המצב ("בגדר‬
                                    ‫ביקורת על הממשלה‪ ,‬משום ‪ ...‬להנהיג מדיניות לצמצום הפערים")‪.‬‬
        ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי תוצאות הסקר "מעידות לאו דווקא על שינוי בפערים‬
     ‫בהשוואה לשנים קודמות"‪ .‬כלומר‪ ,‬אין כל התייחסות להתחוללות שינוי או בלימת גידול בפערים‬

  ‫הכלכליים‪ ,‬שכן הפסקה עוסקת בביקורת הציבור על עצם קיומם ועל התנהלות הממשלה בכל הנוגע‬
                                                                                                 ‫לצמצומם‪.‬‬

       ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי יש בקרב הציבור הסכמה גורפת שעל הממשלה להנהיג‬
  ‫מדיניות לצמצום הפערים‪ ,‬כלומר לכונן מדיניות כזו‪ ,‬בעוד שמהכותרת המוצעת בתשובה זו עולה כי‬

                                                                                   ‫קיימת מדיניות מעין זו‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬ביקורת הציבור אינה על קצב צמצום הפערים‪ ,‬אלא על עצם קיומם ועל כך‬

                                                                      ‫שהממשלה אינה משפרת את המצב‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
      ‫אינני חולקת על העמדה כי חשוב שילדים יכינו בקביעות שיעורי בית (לדעתי חשוב שילדים יכינו‬
     ‫בקביעות שיעורים)‪ .‬עם זאת‪ ,‬אינני מסכימה עם הגורסים (= המאמינים) שחובתם של הורים היא‬
‫לבדוק בכל יום אם ילדיהם הכינו את השיעורים (עם זאת‪ ,‬אינני חושבת שההורים צריכים לבדוק את‬
     ‫השיעורים)‪ ,‬שכן בדרך זו הם מקבלים עליהם אחריות שאמורה להיות מוטלת על הילדים (שכן זו‬

                                                                                      ‫אחריות של הילדים)‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬דוברת הקטע טוענת כי חשוב שילדים יכינו בקביעות שיעורים‪ .‬עוד היא טוענת‬
  ‫כי ההורים הם אלה שצריכים לבדוק האם ילדיהם הכינו שיעורים‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענתה בסוף‬
                                         ‫הקטע שאחריות הכנת השיעורים צריכה להיות על הילד בלבד‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬דוברת הקטע טוענת כי אין חשיבות שילדים יכינו בקביעות שיעורים‪ ,‬ולכן‪,‬‬

‫היא טוענת כי אין ההורים צריכים לבדוק את הכנת השיעורים של ילדיהם‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענתה‬
                                     ‫בסוף הקטע כי הכנת שיעורים מהווה ערובה להצלחת הילד בעתיד‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬דוברת הקטע טוענת כי חשוב שילדים יכינו בקביעות שיעורים‪ .‬אולם היא מסייגת‬
 ‫וטוענת כי לדעתה אין ההורים צריכים לבדוק בכל יום האם ילדיהם הכינו שיעורים‪ ,‬אלא זו אחריות‬

                                            ‫המוטלת על הילדים‪ .‬ההיגיון הפנימי נשמר לאורך כל הקטע‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬דוברת הקטע כי אין ההורים צריכים לבדוק בכל יום האם ילדיהם הכינו‬
 ‫שיעורים‪ ,‬אלא זו אחריות הילדים‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענתה בסוף הקטע כי אין ל ַצפות מילד לקחת‬

                                                                              ‫אחריות על הכנת השיעורים‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9