Page 10 - ver1
P. 10
תשובה ( )1אינה נכונה .החלפת המילה "שבט" במילה "קורבן" אינה משמרת את משמעות המשפט
המקורי ,שכן משמעותה מתייחסת למי שהביקורת הופנתה אליו ולא לביקורת עצמה.
תשובה ( )2אינה נכונה .החלפת המילה "שבט" במילה "מושא" אינה משמרת את משמעות המשפט
המקורי ,שכן משמעותה מתייחסת למי שהביקורת הופנתה אליו ולא לביקורת עצמה.
תשובה ( )3אינה נכונה .החלפת המילה "שבט" במילה "סיבת" אינה משמרת את משמעות המשפט
המקורי ,שכן היא מתייחסת לגורם בגינו ניתנה הביקורת ולא לאופן המטאפורי בו .
תשובה ( )4נכונה .החלפת המילה "שבט" במילה "חצי" אכן משמרת את משמעות המשפט המקורי,
שכן משמעותה מתייחסת לאופן המטאפורי בו ניתנה הביקורת.
.23התשובה הנכונה היא (.)4
בציטוט המופיע בשאלה יש התייחסות ל"מנגנון ביולוגי" ,ולכך שלא קיים מנגנון שכזה אשר מאפשר
להוריש לדורות הבאים זיכרונות ,ובוודאי לא זיכרונות לא מודעים מן העבר .נשים לב כי היא מיוחסת
למי שיצאו נגד התיאוריה של פרויד בנוגע לתופעה תרבותית (הדתות המונותאיסטיות) .ניתן להבין אם
כן ,כי מדובר במנגנון ההדחקה ולקיומו ברמה החברתית בהקשר של תסביך אדיפוס ,כפי שנידונו
בפסקה השלישית .נבדוק על איזו מטענותיו של פרויד המופיעות בתשובות עשויה לערער קביעה זו.
תשובה ( )1אינה נכונה .הטענה המופיעה בתשובה זו מתייחסת למקור לתסביך האדיפלי ואילו
הקביעה המופיעה בשאלה מתייחסת למנגנון שנועד לסייע בהתמודדות עם מקור זה ,דהיינו הדחפים.
תשובה ( )2אינה נכונה .הקביעה המופיעה בשאלה מתייחסת להעברת הזיכרונות מדור לדור ואילו
הטענה המופיעה בתשובה זו אינה עוסקת בכך ,אלא בתגובות שהילד יקבל מסביבתו אם לא יפעל
באופן מסוים.
תשובה ( )3אינה נכונה .הטענה המופיעה בתשובה זו עוסקת ב"טריגר" למעשים שעם הזמן הפכו
להיות התוכן המודחק ואין בה כל התייחסות להעברת הזיכרונות מדור לדור.
תשובה ( )4נכונה .הדחקת המעשים של רצח אב מהזיכרון הקיבוצי במשך דורות רבים עד שפרצו
מהלא מודע ,אכן עוסקת בקיומו של מנגנון הדחקה בין דורי ,עליו מערערת הקביעה המופיעה בשאלה.
10