Page 57 - index
P. 57

‫מועד חורף ‪2020‬‬                                                              ‫	‬

‫לבסוף‪ ,‬שרים שהם נבחרי ציבור מיטיבים לקדם את ענייני משרדם‪ .‬בסופו של יום‬
‫חלוקת המשאבים בין המשרדים השונים היא משחק סכום אפס‪ .‬שר צריך לפעול‬
‫לקדם את ענייני משרדו מול ראש הממשלה‪ ,‬השרים האחרים והכנסת‪ .‬שר מקצועי‬

   ‫שממוקד בתהליכים הפנימיים‪-‬מקצועיים במשרדו ושאינו בקיא ברזי המשחק‬
    ‫הפוליטי‪ ,‬עלול לעשות שירות דב לאינטרסים של המשרד‪ ,‬אף אם כוונותיו טובות‪.‬‬

  ‫לסיכום‪ ,‬אני סבור כי השיטה הקיימת בישראל‪ ,‬במסגרתה ממונים חברי כנסת‬
      ‫מתוך סיעות הקואליציה לתפקידי שרים‪ ,‬עדיפה על החלופה של מינוי שרים‬

‫מקצועיים‪ .‬נבחרי ציבור נדרשים לעמוד למבחן הבוחר ויקדמו מדיניות המקובלת‬
 ‫על הציבור‪ ,‬יתמקדו בהתוויית מדיניות ולא בהחלטות מקצועיות וביכולתם לייצג‬
  ‫נאמנה את משרדם מול הממשלה במסגרת המאבק על משאבים בין המשרדים‬

                                                               ‫השונים‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪56‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62