Page 3 - 1213
P. 3

‫מועד דצמבר ‪2013‬‬           ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה	 ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                  ‫ּ ִכתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

       ‫רוב הפעילות הכלכלית בארץ נעשית כיום באמצעים אלקטרוניים‪ ,‬כמו כרטיסי אשראי והעברות בנקאיות‪.‬‬
     ‫כלכלנים סבורים כי בעתיד הלא‪-‬רחוק יבוטל הכסף המזומן כליל‪ ,‬וגם תשלומים יום‪-‬יומיים קטנים‪ ,‬דוגמת‬
    ‫תשלום במכולת או באוטובוס‪ ,‬ייעשו באמצעים אלקטרוניים‪ .‬למהלך כזה עשויים להיות יתרונות רבים‪ :‬הוא‬
     ‫יחסוך את העלות הגבוהה של ייצור השטרות והמטבעות‪ ,‬והוא צפוי לסייע גם לצרכנים‪ ,‬שכן כסף מזומן קל‬
 ‫יחסית לאבד‪ ,‬וקל גם לגנוב‪ .‬זאת ועוד‪ ,‬ביסוס הפעילות הכלכלית כולה על אמצעי תשלום אלקטרוניים יקל את‬
 ‫הפיקוח על העברת כספים ‪ -‬מה שיקשה על ביצוע עסקאות לא חוקיות‪ ,‬דוגמת מתן שוחד או קניית סמים‪ .‬עם‬
     ‫זאת‪ ,‬הפיקוח המוגבר יפגע גם בפרטיותם של צרכנים שומרי חוק‪ ,‬שפעילותם הכלכלית תהיה גם היא נתונה‬
‫למעקב מתמיד‪ .‬יש הטוענים גם שהכסף המזומן ‪ -‬שהתמעטותו והצטברותו מוחשיות ‪ -‬מעודד התנהלות צרכנית‬

                                                           ‫שקולה‪ ,‬וביטולו עלול לגרום לצרכנים להוצאות פזיזות‪.‬‬

                                                 ‫לדעתכם‪ ,‬האם כדאי לבטל לחלוטין את הכסף המזומן? נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8