Page 3 - 1012
P. 3

‫מועד אוקטובר ‪2012‬‬         ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה	 ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫מטלת כתיבה‬

                                                      ‫קראו בעיון את המטלה שבמסגרת וכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום המיועד‬

                      ‫לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                                        ‫ּ ִכתבו בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                                                               ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬
                                                                                               ‫הקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪.‬‬

‫ברוב מדינות העולם מונהג כיום חוק חינוך חובה‪ ,‬לפיו הורים מחויבים לשלוח את ילדיהם ללמוד בבתי ספר‪ .‬חוק זה‬
 ‫נועד להבטיח כי כל אזרחיה הצעירים של המדינה זוכים לחינוך הולם על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ולאפשר למדינה‬
  ‫להתוות את תוכני הלימוד ואת שיטות ההוראה‪ .‬ואולם‪ ,‬יש הסבורים שחסרונותיה של מערכת החינוך עולים בהרבה‬
‫על יתרונותיה ומבקשים להקנות לילדיהם חינוך ביתי‪ ,‬כלומר ללמד ולחנך את הילד בבית במקום בבית הספר‪ .‬תומכי‬
‫החינוך הביתי טוענים בין היתר כי זכותם של הורים לחנך את ילדיהם בהתאם להשקפותיהם החינוכיות האישיות‪ ,‬וכי‬

                                       ‫במסגרת שכזו תוקדש תשומת לב רבה יותר לנטיותיו וצרכיו האישיים של הילד‪.‬‬

                          ‫האם לדעתכם יש לאפשר להורים המעוניינים בכך לחנך את ילדיהם בחינוך ביתי? נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8