Page 34 - index
P. 34
מועד סתיו 2021 - 33 - חשיבה כמותית -פרק שני
הסקה מתרשים (שאלות )20-17
עיינו היטב בתרשים שלפניכם ,וענו על ארבע השאלות שאחריו.
התרשים מתאר תוצאות של מחקר שבדק את יעילותן של ארבע שיטות ללימוד קריאה בכיתה א‘ ( C ,B ,Aו.)D-
שיטות הלימוד נבדקו בארבע כיתות א' שבכל אחת מהן 30תלמידים .כל כיתה למדה באחת השיטות מתחילת שנת
הלימודים ( 1בספטמבר) ועד סופה ( 30ביוני) .בסוף כל חודש נבחנו התלמידים במבחן הבודק יכולת קריאה .תלמיד
שקיבל במבחן ציון "עובר" נחשב כתלמיד שיודע לקרוא ,ולא נבחן שוב לאחר מכן.
כל שיטת לימוד מסומנת בתרשים באמצעות צורה אחרת (ראו מקרא) .מיקום הצורה ביחס לציר האופקי מייצג את
החודש בשנת הלימודים ,ומיקומה ביחס לציר האנכי מייצג את המספר המצטבר של תלמידים שקיבלו ציון ״עובר״
מתחילת השנה ועד המבחן שבסוף חודש זה (כולל)KITAH ALEPH.
הערות:
-כל התלמידים שהשתתפו במחקר לא ידעו לקרוא בתחילת שנת הלימודים.
-הקווים שמחברים בין הצורות הם קווי עזר בלבד.
לדוגמה ,בכיתה שלמדה בשיטה Aהיו בסוף חודש אוקטובר 6תלמידים שיודעים לקרוא .מתוכם 2 ,תלמידים קיבלו
ציון "עובר" כבר במבחן שנערך בסוף חודש ספטמבר ,ולא נבחנו יותר לאחר מכן.
מקרא
שיטה C שיטה A
שיטה D שיטה B
המספר המצטבר המספר המצטבר
של תלמידים של תלמידים
שקיבלו ציון ״עובר״ שקיבלו ציון ״עובר״
30 30
28 28
26 26
24 24
22 22
20 20
18 18
16 16
14 14
12 12
10 10
88
66
44
22
חודש 0 פברואר ינואר דצמבר נובמבר אפריל מרץ מאי 0
אוקטובר ספטמבר יוני
שימו לב :בתשובתכם לכל שאלה התעלמו מנתונים המופיעים בשאלות האחרות.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

