Page 33 - index
P. 33

‫מועד סתיו ‪2021‬‬                                  ‫‪- 32 -‬‬                          ‫‪25209‬‬
                                   ‫‪B‬‬                                            ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני‬

‫‪E‬‬               ‫‪D‬‬                                            ‫בסרטוט שלפניכם מחומש ‪ ABCDE‬ושניים מאלכסוניו‪.‬‬               ‫‪	.12‬‬
        ‫‪A‬‬  ‫‪A‬‬                                ‫ענבר מצאה את כל המרובעים שבסרטוט‪C .‬‬
                                                                                                                            ‫	‬
                  ‫‪F‬‬                                                                        ‫כמה מרובעים מצאה ענבר?‬           ‫	‬
           ‫‪A‬‬                              ‫(ב״מרובע״ הכוונה למרובע פשוט‪ ,‬כלומר שצלעותיו אינן חותכות זו את זו)‬
                                                                                                                        ‫‪	.13‬‬
                 ‫‪B‬‬                    ‫(‪D 1 )	1‬‬
                                                                                                                ‫(‪2 )	2‬‬  ‫‪.	14‬‬
           ‫‪cB= 5‬‬                                                                                                ‫(‪3 )	3‬‬
                                                                                                                            ‫	‬
                                      ‫(‪C 	4 	)4‬‬
                                                                                                                        ‫‪	.15‬‬
‫מה המספר הקטן ביותר של מלבנים שלמים שאורך צלעותיהם ‪ 1‬ס"מ ו‪ 10-‬ס"מ‪ ,‬הדרושים כדי להסתיר‬
                                                                                                                            ‫	‬
‫‪r=3‬‬                                                          ‫לחלוטין את הטרפז שווה השוקיים שבסרטוט?‬
                            ‫‪ 4‬ס"מ‬                                          ‫‪ 4‬ﺳﻢ‬

‫‪ 5‬ס"מ‬                                    ‫‪ 5‬ס"מ‬               ‫‪ 5‬ﺳﻢ‬               ‫(‪ 5 8 )	1‬ﺳﻢ‬

                                                                                ‫(‪7 	)2‬‬

                  ‫‪ 10‬ס"מ‬                                           ‫‪ 10‬ﺳﻢ‬        ‫(‪5 )	3‬‬
                                                                                ‫(‪	4 	)4‬‬
‫‪ x‬ס"מ‬

 ‫‪ 4‬ס"מ‬            ‫‪AB‬‬                                                                                     ‫‪M = N2 · K‬‬
‫‪AE‬‬                                                                ‫נתון‪ N :‬מתחלק ב‪ 3-‬ללא שארית‪ ,‬ו‪ K-‬הוא זוגי‪.‬‬
                  ‫‪ 7‬ס?"מ‬              ‫‪C‬‬         ‫מה המספר הגדול ביותר אשר ‪ M‬מתחלק בו בוודאות ללא שארית?‬
                ‫‪O‬‬
                                                                                                              ‫(‪	9 	)1‬‬
                   ‫‪110°‬‬                                                                                      ‫(‪1	 2 )	2‬‬
                                                                                                             ‫(‪	18 )	3‬‬
           ‫‪FG‬‬                      ‫‪D‬‬                                                                         ‫(‪3	 6 	)4‬‬

           ‫‪D‬‬                                                                 ‫נתון‪	| x	+ y | < | x – y | 	:‬‬

           ‫‪H‬‬
                   ‫‪A‬‬

‫‪B DC‬‬                                                               ‫איזה מהביטויים הבאים בהכרח שלילי?‬

              ‫(‪	x – y )	4‬‬                       ‫(‪	x + y )	3‬‬        ‫(‪	x · y )	2‬‬  ‫(‪	y )	1‬‬

           ‫‪ 	.16‬בכיתה ז' יש ‪ 16‬בנות ו‪ 15-‬בנים‪ ,‬בכיתה ח' יש ‪ 17‬בנות ו‪ 16-‬בנים‪ ,‬ובכיתה ט' יש ‪ 18‬בנות ו‪ 17-‬בנים‪.‬‬

           ‫באיזו כיתה חלקן היחסי של הבנות בכיתה (מכלל הבנים והבנות בכיתה גם יחד) הוא הגדול ביותר?‬                       ‫	‬

                                                                                                    ‫(‪ )	1‬בכיתה ז'‬
                                                                                                    ‫(‪ )	2‬בכיתה ח'‬
                                                                                                    ‫(‪ )	3‬בכיתה ט'‬
                                                             ‫(‪ 	)4‬בכל שלוש הכיתות יש אותו חלק יחסי של בנו 	ת‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38