Page 30 - index
P. 30

‫מועד קיץ ‪2023‬‬                       ‫‪- 29 -‬‬  ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני‬

                                            ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪			)8-1‬‬

                                                                                       ‫‪ 7‬ילדים הסתדרו בטור‪.‬‬  ‫‪.	1‬‬
               ‫הילד הראשון קיבל סוכרייה אחת‪ ,‬השני קיבל ‪ 2‬סוכריות‪ ,‬השלישי קיבל ‪ 3‬סוכריות וכן הלאה‪.‬‬

                              ‫לאחר מכן התחלקו הילדים ל‪ 2-‬קבוצות שלכל אחת מהן אותו מספר סוכריות‪.‬‬

                                            ‫כמה סוכריות היו לכל קבוצה?‬                                       ‫	‬

                                            ‫(‪272967 )	1‬‬

                                             ‫(‪8	 	)2‬‬
                                            ‫(‪	13 	)3‬‬
                                            ‫(‪14 )	4‬‬

           ‫‪y‬‬            ‫במערכת הצירים שלפניכם הנקודה ‪ E‬היא אמצע הקטע ‪,AB‬‬                                     ‫‪.	2‬‬
‫)‪A (0 , 12‬‬                                        ‫והנקודה ‪ F‬היא אמצע הקטע ‪.CD‬‬
                                                                                                               ‫	‬
        ‫‪C‬‬                                      ‫על פי נתונים אלו והנתונים שבסרטוט‪,‬‬
                  ‫‪F‬‬                                            ‫מהם ערכי הנקודה ‪? F‬‬

                     ‫‪E‬‬          ‫‪x‬‬           ‫(‪	(5 , 2) 	)1‬‬
                     ‫‪D‬‬  ‫)‪B (20 , 0‬‬          ‫(‪(	5 , 3) 	)2‬‬
                                            ‫(‪(	6 , 2) )	3‬‬
                                            ‫(‪(6 , 3) 	)4‬‬

                                            ‫נתון‪ x 	:‬ו‪ y-‬הם מספרים שלמים‪.‬‬                                    ‫‪.	3‬‬

                                            ‫‪x≠y‬‬  ‫	‬                                                             ‫	‬

                                    ‫מה הערך הקטן ביותר האפשרי של הביטוי ‪? (x – y)2‬‬

                                                 ‫(‪	1 )	1‬‬
                                                 ‫(‪	2 	)2‬‬
                                                 ‫(‪	0 	)3‬‬
                                                 ‫(‪4 )	4‬‬

                 ‫דרגת הקושי של פאזל נקבעת על פי מספר חלקיו (‪ )N‬ועל פי מספר הגוונים המופיעים בו (‪.)C‬‬          ‫‪	.4‬‬
‫דרגת הקושי של הפאזל גבוהה יותר ככל שמספר חלקיו גדול יותר וככל שמספר הגוונים המופיעים בו קטן יותר‪.‬‬
                                                                                                               ‫	‬
‫‪A‬‬                              ‫איזה מהביטויים הבאים יכול לבטא את דרגת הקושי של פאזלים?‬
                                                                                          ‫(‪	NC 	)1‬‬
         ‫‪α‬‬
                        ‫(‪C N	 · C )	2‬‬
         ‫‪?O‬‬                                                                           ‫(‪	N + C )	3‬‬

         ‫‪β‬‬

‫‪B‬‬

                                            ‫(‪C – N 	)4‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35