Page 24 - psychometric_july_2019
P. 24

‫מועד קיץ ‪2019‬‬                                                          ‫‪- 23 -‬‬                      ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק ראשון‬

                                                                          ‫הסקה מתרשים (שאלות ‪)14-10‬‬

                                                                  ‫עיינו היטב בתרשים שלפניכם‪ ,‬וענו על חמש השאלות שאחריו‪.‬‬

                                                  ‫במדינה מסוימת ממחזרים פסולת משלושה סוגים‪ :‬סוללות‪ ,‬ניירות ובקבוקים‪.‬‬
                    ‫בתרשים מוצגים נתונים על מספר ְמכלי הפסולת המיועדת ל ִמחזור שנאספו במדינה זו בשנים ‪.2005-2001‬‬
                   ‫כל שנה מיוצגת בתרשים על ידי עמודה‪ :‬גובה העמודה מייצג את סך כל ְמכלי הפסולת שנאספו באותה שנה‪,‬‬

                                ‫והחלוקה הפנימית של העמודה מייצגת את מספר מכלי הפסולת שנאספו מכל סוג (ראו מקרא)‪.‬‬
          ‫המדינה מחולקת לשני אזורים ‪ -‬צפון ודרום‪ ,‬והמספרים הרשומים בתוך כל עמודה הם מספר מכלי הפסולת מכל סוג‬

                                                                                                   ‫שנאספו בצפון המדינה בלבד‪.‬‬

           ‫לדוגמה‪ :‬בשנת ‪ 2004‬נאספו בכל המדינה בסך הכול ‪ 200‬מכלי פסולת למחזור‪ 75 :‬מהם מכלי בקבוקים ומתוכם ‪30‬‬
                                                                                                            ‫נאספו בצפון המדינה‪.‬‬

                   ‫ממכסליפרם‬        ‫‪5‬‬                       ‫‪30‬‬           ‫‪20‬‬                ‫‪20‬‬                                       ‫מקרא‬
                                                                         ‫‪80‬‬                ‫‪10‬‬      ‫‪10‬‬
                    ‫‪300‬‬             ‫‪40‬‬                      ‫‪30‬‬
                    ‫‪275‬‬                                     ‫‪30‬‬           ‫‪25‬‬                ‫‪30‬‬                            ‫סוללות‬
                    ‫‪250‬‬             ‫‪10‬‬                                                                                     ‫ניירות‬
                    ‫‪225‬‬                                   ‫‪2002‬‬         ‫‪2003‬‬              ‫‪2004‬‬                           ‫בקבוקים‬
                    ‫‪200‬‬           ‫‪2001‬‬                                                             ‫‪100‬‬
                    ‫‪175‬‬
                    ‫‪150‬‬                                                                             ‫‪30‬‬
                    ‫‪125‬‬
                    ‫‪100‬‬                                                                           ‫שנה ‪2005‬‬
                     ‫‪75‬‬
                     ‫‪50‬‬
                     ‫‪25‬‬

                       ‫‪0‬‬

                                                          ‫שימו לב‪ :‬בתשובתכם לכל שאלה התעלמו מנתונים המופיעים בשאלות האחרות‪.‬‬

                                                                                                                                 ‫השאלות‬

          ‫באיזו שנה מן השנים שלהלן היה מספר מכלי הניירות שנאספו בדיוק ‪ 50%‬מסך כל המכלים שנאספו במדינה‬                                         ‫‪.	10‬‬
                                                                                                             ‫באותה שנה?‬

                          ‫מספר‬                                  ‫(‪2	 003 	)3‬‬                ‫מספר‬                                  ‫(‪2	 005 )	1‬‬

                          ‫(‪ 2	 004 )	4‬מכלים‬                                                ‫(‪ 	2002 	)2‬מכלים‬

                                        ‫שנה שנה‬

                          ‫מספר‬                                                             ‫מספר‬
                          ‫מכלים‬                                                            ‫מכלים‬

‫ולהערכה‪.‬‬  ‫לבחינות‬  ‫הארצי‬  ‫מהמרכז‬  ‫בכתב‬  ‫אישנשוהר‬  ‫בלא‬  ‫‪-‬‬  ‫ממנה‬  ‫חלקים‬  ‫או‬  ‫כולה‬  ‫‪-‬‬  ‫ללמדה‬  ‫או‬  ‫ובלכלהשעצנורהרכההו(בכעל"רא)מצעי‪,‬‬  ‫שמורות למרכז ארצי לבחינות‬     ‫© כל הזכויות‬
                                                                                                                                 ‫להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה‬  ‫אין להעתיק או‬
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29