Page 15 - 0716
P. 15

‫מועד יולי ‪2016‬‬                         ‫‪- 14 -‬‬                      ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                                                             ‫הוראות לשאלות ‪:11-9‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫בנאומו‪ ,‬המפקח על הבנקים בוונצואלה העלה על נס את השיפור שחל בתחום מניעת מינויי מקורבים בבנקים‬      ‫‪	.9‬‬

‫במדינתו‪" :‬בדיקה שעשיתי באחרונה העלתה ‪ ,‬ושמספר מינויי המקורבים ‪ .‬המקרה שהתרחש בבנק‬

                 ‫את המצב בשאר הבנקים בוונצואלה‪".‬‬  ‫‪ ,‬ובהחלט‬         ‫למשכנתאות היה‬

                 ‫(‪ )1‬שהיו חריגות מעטות בלבד מן הנהלים ‪ /‬עדיין גדול ‪ /‬רק אחד מני רבים ‪ /‬משקף‬
                  ‫(‪ )2‬שהגברת הפיקוח על הבנקים נשאה פרי ‪ /‬בהם זעום ‪ /‬יוצא דופן ‪ /‬אינו משקף‬
                               ‫(‪ )3‬שהמצב אינו משביע רצון ‪ /‬גדל והולך ‪ /‬יוצא דופן ‪ /‬אינו משקף‬
                             ‫(‪ )4‬שהתמונה ורודה למדי ‪ /‬אינו כה גדול ‪ /‬מקרה יוצא דופן ‪ /‬משק 	ף‬

‫סברתי‬  ‫ממליץ לך ללכת לצפות בו‬  ‫כל כך‪,‬‬  ‫‪ .	10‬היות שיסמין אמורה להיות במופע מחר‪ ,‬ואתה הרי‬

                               ‫שהמוזיקה לא תמצא חן בעיניך‪ ,‬מה גם שהכרטיסים למופע ‪.‬‬

                                       ‫(‪ )	1‬מתגעגע אליה ‪ /‬הייתי ‪ /‬גם אילו ‪ /‬זולים מאוד‬                 ‫	‬
                                        ‫(‪ )	2‬מתעב אותה ‪ /‬לא הייתי ‪ /‬לולא ‪ /‬זולים מאוד‬                  ‫	‬
                                                                                                       ‫	‬
                                           ‫(‪ 	)3‬מתעב אותה ‪ /‬הייתי ‪ /‬אילו ‪ /‬יקרים למדי‬                  ‫	‬
                                       ‫(‪ 	)4‬מתגעגע אליה ‪ /‬לא הייתי ‪ /‬לולא ‪ /‬יקרים למדי‬

‫ועד ההורים‪ ,‬אשר‬  ‫הצהרות שהצהיר בתחילת דרכו‪ .‬לכן‬   ‫המדיניות שנוקט מנהל בית הספר אינה‬               ‫‪	.11‬‬

                                               ‫מדיניותו של המנהל‪.‬‬  ‫הצהרות אלו‪,‬‬                        ‫	‬
                                                                                                      ‫	‬
                  ‫(‪ )	1‬מנוגדת ל‪ / -‬תמוה בעיניי ש‪ / -‬תמך בזמנו ב‪ / -‬מביע בעקביות שביעות רצון מ‪-‬‬        ‫	‬
                            ‫(‪ )	2‬מנוגדת ל‪ / -‬איני מבין מדוע ‪ /‬התנגד בזמנו ל‪ / -‬יוצא בעקביות כנגד‬      ‫	‬
                                                                                                      ‫	‬
                    ‫(‪ )	3‬תואמת את ה‪ / -‬איני מבין מדוע ‪ /‬דווקא תמך בזמנו ב‪ / -‬מוחה בעקביות על‬
       ‫(‪ )	4‬עולה בקנה אחד עם ה‪ / -‬אין פלא ש‪ / -‬תמך בזמנו ב‪ / -‬מביע בעקביות אי‪-‬שביעות רצון מ 	‪-‬‬

                               ‫‪ .	12‬נתון‪ :‬הוומבטיים הם משפחת יונקי כיס ליליים הנפוצים באוסטרליה‪.‬‬

                                       ‫על איזו מהשאלות הבאות אפשר לענות על סמך הנתון?‬             ‫	‬

                                ‫(‪ )1‬האם שום יונק לילי הנפוץ באוסטרליה איננו יונק כיס?‬
                               ‫(‪ )2‬האם יש יונקי כיס ליליים הנפוצים לא רק באוסטרליה?‬
                 ‫(‪ )3‬האם יש רק משפחה אחת של יונקי כיס ליליים הנפוצים באוסטרליה?‬
                   ‫(‪ )4‬האם כל יונק כיס הנפוץ באוסטרליה משתייך למשפחת הוומבטיים?	‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20